Remont silnika i przy okzaji moze coś dłubnąć

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

ThomasGTI16V
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:41
Lokalizacja: SBI
Kontakt:

Remont silnika i przy okzaji moze coś dłubnąć

Post autor: ThomasGTI16V » pt kwie 06, 2007 12:19

Witam na przyszły tydzień daje auto kumplowi do remontu poszły prawdopodobnie uszcelniacze ma przejechane 200tys i myslimy razem z kolegą ze tłoki i pierścionki będą oki i zatem chce sie dowiedzieć jak zrobić porting głowicy bo czytałem ze można zrobic to samemmu w prosty sposób ,wypolerwać kanały ale które z tego co wiem to tylko dolotowe i wylot a w głowicy???? ssące to chyba raczej nie bo będize sie paliwo po sciankach skraplało:) prosze o pomoc :) i nie usuwanie tego tematu bo to wązne wiem ze taki temat już był ale nie mogłem sie odkopac na forum :) może gto sie wypowie albo ktos kto się zna:) pozdrawiam wesołych świąt:)



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt kwie 06, 2007 22:11

Wypoleruj tłoki i komory spalania, zawory też wypoleruj. Spasuj dobrze kanały w miejscach łączeń kolektorów z głowicą, a kanały w głowicy tylko wyrównaj po stronie ssącej, a po wydechowej wypoleruj w miare możliwości. Wydech wykonaj z rury o 5mm większej średnicy, a dolot nieco zmodyfikuj żeby był dłuższy. Koło zamachowe stocz i wyważ. Tyle jesteś na pewno w stanie zrobić.



ThomasGTI16V
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:41
Lokalizacja: SBI
Kontakt:

Post autor: ThomasGTI16V » sob kwie 07, 2007 10:37

dzieki wielkie TAZ w środe zaczynam dizałać wraz z miom kumplem:)
myślałem żeby jeszce kolektor wydechowy zrobić co wy na tio? kupić kolanka z kwasówki ruły spawarke mam miga i pobawić sie w tio przy okazji jak będe miał rozebrany silnik??? mam pytaniue czy w ABF jarzmo przykrecane do głowicy jest rzeliwne czy wykonane ze stali???



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob kwie 07, 2007 15:21

ABF i tak ma dobry kolektor wydechowy, a jak chcesz się bawić to pamiętaj, że jest coś takiego jak ruch falowy spalin. W silnikach wolno ssących długość fali zazwyczaj wynosi 75cm, a jak robi się wydech należy o tym pamiętać. Już nie raz rozmawiałem z panem Lechem Węglarskim i on stwierdził, że wydech i kolektor musi być równo odległościowy. znaczy to tyle, że każda rurka od cylindra musi mieć 75cm - długość kanału w głowicy jeżeli wydech ma mieć kolektor 4 w 1, lub jeżeli wydech ma mieć 4 w 2 w 1 to długość pojedynczych rurek ma mieć 37,5cm - długość kanału w głowicy i przy łączeniu w 2 37,5cm. Cały wydech ma mieć długość wielokrotności fali. Jeżeli wydech ma być do turbo to wszelkie ruchy falowe są pomijane. Dodam tylko, że ponad połowa wydechów robionych przez userów na tym forum to wielkie pomyłki. Kwasówka lub większa średnica nie zawsze są dobrze wyliczone, o ile ktoś to w ogóle liczy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob kwie 07, 2007 18:30

TAZ, to są minusy czy myślniki tam?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob kwie 07, 2007 21:11

Minusy.



Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » ndz kwie 08, 2007 10:04



PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

ThomasGTI16V
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:41
Lokalizacja: SBI
Kontakt:

Post autor: ThomasGTI16V » pn kwie 09, 2007 10:18

dzieki koledzy a o ile stoczyć głowice?? mysle że 2mm co wy natio?? wszystko zostaje sria wałki itd tylko wymienie rozrząd przy okazji wszystkie nowe usczelki olej filtry wypoleruje kanały w głowicy jak wyżej kolega zrobił:) uszczelniacze :) hmm w bielsku koleś śpiewa 100zł za stoczenie głowicy dużo czy mało moim zdaniem spox ??? co radzicie?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn kwie 09, 2007 10:36

jak stoczsz....splanujesz 2mm glowe to bedzie po niej....tylko liznac... pierscienie wymien po tym przebiegu, panewki i sruby


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn kwie 09, 2007 10:59

ThomasGTI16V pisze:dzieki koledzy a o ile stoczyć głowice?? mysle że 2mm co wy natio?? wszystko zostaje sria wałki itd tylko wymienie rozrząd przy okazji wszystkie nowe usczelki olej filtry wypoleruje kanały w głowicy jak wyżej kolega zrobił:) uszczelniacze :) hmm w bielsku koleś śpiewa 100zł za stoczenie głowicy dużo czy mało moim zdaniem spox ??? co radzicie?
20zł kosztuje planowanie głowicy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn kwie 09, 2007 12:53

TAZ pisze:20zł kosztuje planowanie głowicy.
a czy cena plana nie zalezy od tego ile amteriału sie zbierze? chodzi chyba przeciez o roboczogodzinny pracy maszyny i zużycie narzędzia? 20 zł to na pewno nigdzie w Wawie nie biroa , ceny sie zaczynaja od 70 zł i to za plana pod uszczelkę



Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » pn kwie 09, 2007 22:44

u mnie znajomy robi za 30zł planowanie i nieważne ile materiału zbierze, dolicza czasem dodatkowe 10zł za problemy z mocowaniem głowicy.

Święte słowa
evolution pisze:jak stoczsz....splanujesz 2mm glowe to bedzie po niej....tylko liznac... pierscienie wymien po tym przebiegu, panewki i sruby


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

ThomasGTI16V
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:41
Lokalizacja: SBI
Kontakt:

Post autor: ThomasGTI16V » czw kwie 12, 2007 19:56

hmm robił ktos taki remoncik wogóle w ABF-ie mk3??? ile kosztują cześci mniej więcej bo niewiem na ioe mam sie przygotować z kasą???
rozrząd? panewki? pierścienie?ile na tłok jest pierścionków 3?filtry uszczelki pod klawiature kolektor i głowice olej
i ile kosztuuje tzw porting głowicy bo jak robić to robić podobno pare kucy idzie niezle wykrzesać wszedzie czytałem na temat portingu ale nie widxziałem tego na fotkach o co w tym chodzi hmm??? może ktoś pomoże wiem że chodzi o wypolerowanie i powiększenie kanałów ale co i jak bo to podbno taka niezła mała rzeżba czasochłonna i idzie to samemu zrobić :) robił to ktos niech napisze co i8 jak thanks:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości