Witam. Mam spory problem z pompą wspomagania. Standard: trzeszczy przy skręcaniu. Mechanik powiedział, że jest raczej do wymiany. Ponieważ nie dysponuję w tej chwili nadmiarem kaski chciałem się spytać czy jazda z taką niedomagającą pompą może narobić szkód. Słyszałem, że można sobie w ten sposób maglownicę załatwić.
Teraz drugie pytanie. Jak odłączyć pompę? Wystarczy zdjąć pasek czy jeszcze coś trzeba robić? I czy to pomoże ustrzec się przed większymi szkodami?
Z góry dziękuję za porady. Fotki mile widziane, żebym dobry pasek odłączył
Jak odłączyć pompę wspomagania?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zrzucisz pasek i nie będzie działąć ale z kręcenia kierownicą to będą problemyddChavez pisze:Jak odłączyć pompę? Wystarczy zdjąć pasek czy jeszcze coś trzeba robić?
[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 3:12 pm ]
wczoraj było dać to pytanie - bo wymieniałem pasek akurat w mk3 - luzujesz śruby mocujące pompę, potem bierzesz klucz (22 czy 24) przekrecasz nakrętkę z ząbkami dla poluzowania paska - zdejmujesz pasek, dokręcasz śuby mocujące pompę (co by jej nie zgubić)ddChavez pisze:Fotki mile widziane, żebym dobry pasek odłączył
Wspomaganie
Witam.
Zdjęcie paska z koła pasowego to nie wszystko.W układzie jest olej,kręcąc kierownicą
będzie zwiększał opory kierownicy.Przełożenie układu kierowniczego ze wspomaganiem
jest mniejsze niż bez wspomagania.Pełny skręt kół ze wspomaganiem to 3.17 obrotu
kierownicy a bez to 3.83 obrotu kierownicy.Nawet jeśli zlejesz olej to się będziesz
pocił .Szukaj pompę używaną.
Pozdrawiam.Andrzej.
Zdjęcie paska z koła pasowego to nie wszystko.W układzie jest olej,kręcąc kierownicą
będzie zwiększał opory kierownicy.Przełożenie układu kierowniczego ze wspomaganiem
jest mniejsze niż bez wspomagania.Pełny skręt kół ze wspomaganiem to 3.17 obrotu
kierownicy a bez to 3.83 obrotu kierownicy.Nawet jeśli zlejesz olej to się będziesz
pocił .Szukaj pompę używaną.
Pozdrawiam.Andrzej.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Będziesz zmieniał pompę to szkoda zachodu ze zdejmowaniem paska, bo pewnie do nowej założysz nowy, więc ciach go i już. Pompe zwykle warto zregenerować. Jeśli działa dobrze w sensie mocy wspomagania i chroboce to zmienia się simering i łożysko. W specjalistycznym zakładzie (można wysyłkowo) 80 - 120 zeta. Koszt części kilkanaście złotych, jeśli masz znajomego mechanika co to zrobi taniej.
[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 3:55 pm ]
Natmiast jak będziesz dalej tak jeździł to w końcu łożysko się zatrze. Pompa stop, pasek się spala z wielkim dymem spod maski i koniec wpomgania.
[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 3:55 pm ]
Natmiast jak będziesz dalej tak jeździł to w końcu łożysko się zatrze. Pompa stop, pasek się spala z wielkim dymem spod maski i koniec wpomgania.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- ddChavez
- Ma gadane
- Posty: 206
- Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:14
- Lokalizacja: Radomsko/Wrocław
- Kontakt:
Dzięki za podpowiedzi. Kręci się lekko tylko wydaje dziwne dźwięki. A jak z jazdą z taką pompą niedomagającą? Mogę coś tym uszkodzić?
[ Dodano: 06 Kwi 2007 15:57 ]
Paweł Marek, o właśnie, pisaliśmy w tym samym momencie. A ta maglownica? Też ucierpi?
[ Dodano: 06 Kwi 2007 15:57 ]
Paweł Marek, o właśnie, pisaliśmy w tym samym momencie. A ta maglownica? Też ucierpi?
[url=http://img91.imageshack.us/img91/4503/beztytuu1pk4.jpg][img]http://img91.imageshack.us/img91/4503/beztytuu1pk4.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 475 gości