Jak odłączyć pompę wspomagania?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ddChavez
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:14
Lokalizacja: Radomsko/Wrocław
Kontakt:

Jak odłączyć pompę wspomagania?

Post autor: ddChavez » pt kwie 06, 2007 14:47

Witam. Mam spory problem z pompą wspomagania. Standard: trzeszczy przy skręcaniu. Mechanik powiedział, że jest raczej do wymiany. Ponieważ nie dysponuję w tej chwili nadmiarem kaski chciałem się spytać czy jazda z taką niedomagającą pompą może narobić szkód. Słyszałem, że można sobie w ten sposób maglownicę załatwić.
Teraz drugie pytanie. Jak odłączyć pompę? Wystarczy zdjąć pasek czy jeszcze coś trzeba robić? I czy to pomoże ustrzec się przed większymi szkodami?
Z góry dziękuję za porady. Fotki mile widziane, żebym dobry pasek odłączył :D



greg

Post autor: greg » pt kwie 06, 2007 15:11

ddChavez pisze:Jak odłączyć pompę? Wystarczy zdjąć pasek czy jeszcze coś trzeba robić?
zrzucisz pasek i nie będzie działąć ale z kręcenia kierownicą to będą problemy

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 3:12 pm ]
ddChavez pisze:Fotki mile widziane, żebym dobry pasek odłączył
wczoraj było dać to pytanie - bo wymieniałem pasek akurat w mk3 - luzujesz śruby mocujące pompę, potem bierzesz klucz (22 czy 24) przekrecasz nakrętkę z ząbkami dla poluzowania paska - zdejmujesz pasek, dokręcasz śuby mocujące pompę (co by jej nie zgubić)



Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Wspomaganie

Post autor: Andrzej1 » pt kwie 06, 2007 15:14

Witam.
Zdjęcie paska z koła pasowego to nie wszystko.W układzie jest olej,kręcąc kierownicą
będzie zwiększał opory kierownicy.Przełożenie układu kierowniczego ze wspomaganiem
jest mniejsze niż bez wspomagania.Pełny skręt kół ze wspomaganiem to 3.17 obrotu
kierownicy a bez to 3.83 obrotu kierownicy.Nawet jeśli zlejesz olej to się będziesz
pocił .Szukaj pompę używaną.
Pozdrawiam.Andrzej.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 06, 2007 15:53

Będziesz zmieniał pompę to szkoda zachodu ze zdejmowaniem paska, bo pewnie do nowej założysz nowy, więc ciach go i już. Pompe zwykle warto zregenerować. Jeśli działa dobrze w sensie mocy wspomagania i chroboce to zmienia się simering i łożysko. W specjalistycznym zakładzie (można wysyłkowo) 80 - 120 zeta. Koszt części kilkanaście złotych, jeśli masz znajomego mechanika co to zrobi taniej.

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 3:55 pm ]
Natmiast jak będziesz dalej tak jeździł to w końcu łożysko się zatrze. Pompa stop, pasek się spala z wielkim dymem spod maski i koniec wpomgania.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ddChavez
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:14
Lokalizacja: Radomsko/Wrocław
Kontakt:

Post autor: ddChavez » pt kwie 06, 2007 15:56

Dzięki za podpowiedzi. Kręci się lekko tylko wydaje dziwne dźwięki. A jak z jazdą z taką pompą niedomagającą? Mogę coś tym uszkodzić?

[ Dodano: 06 Kwi 2007 15:57 ]
Paweł Marek, o właśnie, pisaliśmy w tym samym momencie. A ta maglownica? Też ucierpi?


[url=http://img91.imageshack.us/img91/4503/beztytuu1pk4.jpg][img]http://img91.imageshack.us/img91/4503/beztytuu1pk4.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 494 gości