[Passat B3 RP] Przygasa w czasie jazdy?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Passat B3 RP] Przygasa w czasie jazdy?
Witam
Mam taki problem ze wczasie jazdy samochodzikiem często zdarza mu się ze jak chce gwałtownie przyspieszyc on mi przygasa (tak jakby sie dławił) i momentalnie zaraz przyspieszał. Prosze o pomoc???
Mam taki problem ze wczasie jazdy samochodzikiem często zdarza mu się ze jak chce gwałtownie przyspieszyc on mi przygasa (tak jakby sie dławił) i momentalnie zaraz przyspieszał. Prosze o pomoc???
Ostatnio zmieniony wt kwie 10, 2007 11:57 przez Sphenops, łącznie zmieniany 1 raz.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
z tego co wiem to on chyba nie ma tego ufa jakie sa w golfach , tam wyprzedzenie zaplonu jest sterowane przez ECU a nie ak jak w golfach przez podcisnienie.Adi1206 pisze:Mozesz tez sprtawdzic ta puszke ktora jest przy aparacie zaplonowym (przyspieszacz). Czasami lubi pasc membrana w tej puszcze.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
ETOS podaje że toto bylo też w Passatach do nr nadwozia 31-L-400000guti pisze:z tego co wiem to on chyba nie ma tego ufa jakie sa w golfach , tam wyprzedzenie zaplonu jest sterowane przez ECU a nie ak jak w golfach przez podcisnienie.Adi1206 pisze:Mozesz tez sprtawdzic ta puszke ktora jest przy aparacie zaplonowym (przyspieszacz). Czasami lubi pasc membrana w tej puszcze.
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
Jeżeli RP, to ma siłownik podciśnieniowy. AAM i ABS już nie mają, komp steruje zapłonem.
Popieram przedmówcę, że w pierwszej kolejności:
1. Guma pod wtryskiem (poprzechylać wtrysk na wolnych obrotach prawo-lewo, czy nie zmienia znacząco obrotów). Koszt 70-90 zł część.
2. Kolanko podłączenia serwa - poruszać wężem serwa j.w. Czasem wystarczy założyć opaskę zaciskową. I jeśli już wymiana, załóż oryginał albo zamiennik, ale tą samą część - nie zastępuj tego węża innym (np. paliwowym/wodnym o tej samej średnicy), to jest gruby wąż podciśnieniowy, który nie "zassie się" do środka pod wpływem podciśnienia! To ważne! Koszt ok. 20-30 zł oryginał VW
3. Albo siłownik podciśnieniowy aparatu zapłonowego albo wężyki które do niego prowadzą, albo wężyk podciśnieniowy siłownika sterującego temperaturą zasysanego powietrza. Może się po prostu wężyki odpięły/spadły/pękły - po 4-5 cm z każdej strony sztywnych rurek jako łącznik, muszą być podpięte do króćców w dolnej części wtrysku, potem jeden do siłownika przy aparacie, drugi do czujnika temperatury w pokrywie wtrysku i z czujnika do siłownika w filtrze powietrza.
Wężyk 3-4 zł za 1 m, grubościenny, czarny, gumowy o średnicy wewnętrznej 3 mm (taki jak do paliwa, ale może być bez zbrojenia). Szukaj 3 mm, najczęściej w sklepach mają 4 mm, a jest za luźny.
Siłowniki sprawdzisz zaciągając ustami powietrze z siłownika (wykorzystaj rurkę) - jak da się zassać, to poszły membrany. Membran nie kupisz, siłownik przy aparacie ok. 80-90 zł (Robercik, czyli BOSCH ), ten w filtrze szukaj używki.
Jak to nie pomoże, to trzeba szukać dalej (np. uszczelka pod kolektorem ssącym), zarąbany całkowicie filtr powietrza - to możesz sprawdzić od razu).
Popieram przedmówcę, że w pierwszej kolejności:
1. Guma pod wtryskiem (poprzechylać wtrysk na wolnych obrotach prawo-lewo, czy nie zmienia znacząco obrotów). Koszt 70-90 zł część.
2. Kolanko podłączenia serwa - poruszać wężem serwa j.w. Czasem wystarczy założyć opaskę zaciskową. I jeśli już wymiana, załóż oryginał albo zamiennik, ale tą samą część - nie zastępuj tego węża innym (np. paliwowym/wodnym o tej samej średnicy), to jest gruby wąż podciśnieniowy, który nie "zassie się" do środka pod wpływem podciśnienia! To ważne! Koszt ok. 20-30 zł oryginał VW
3. Albo siłownik podciśnieniowy aparatu zapłonowego albo wężyki które do niego prowadzą, albo wężyk podciśnieniowy siłownika sterującego temperaturą zasysanego powietrza. Może się po prostu wężyki odpięły/spadły/pękły - po 4-5 cm z każdej strony sztywnych rurek jako łącznik, muszą być podpięte do króćców w dolnej części wtrysku, potem jeden do siłownika przy aparacie, drugi do czujnika temperatury w pokrywie wtrysku i z czujnika do siłownika w filtrze powietrza.
Wężyk 3-4 zł za 1 m, grubościenny, czarny, gumowy o średnicy wewnętrznej 3 mm (taki jak do paliwa, ale może być bez zbrojenia). Szukaj 3 mm, najczęściej w sklepach mają 4 mm, a jest za luźny.
Siłowniki sprawdzisz zaciągając ustami powietrze z siłownika (wykorzystaj rurkę) - jak da się zassać, to poszły membrany. Membran nie kupisz, siłownik przy aparacie ok. 80-90 zł (Robercik, czyli BOSCH ), ten w filtrze szukaj używki.
Jak to nie pomoże, to trzeba szukać dalej (np. uszczelka pod kolektorem ssącym), zarąbany całkowicie filtr powietrza - to możesz sprawdzić od razu).
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Ciebie też niełatwo rozczytać
Zaznaczyłem rurkę serwa. Zobacz, czy jak tym poruszasz na pracującm silniku to nie syczy albo nie zaczyna zmieniać obrotów. Druga osoba może w tym momencie trzymać wciśnięty hamulec.
Pisząc o ABS-ie chodziło mi o symbol silnika. (1.8 to albo RP, albo AAM albo ABS, a później ADZ)
Pkt. 3.
Pod maską powninieneś mieć nalepkę ze schematem tych wężyków, jak powinny być podłączone.
Przy aparacie zapłonowym ( konkretnie: przykręcona do bocznej części korpusu rozdzielacza) jest mała metalowa okrągła puszeczka z wężykiem? -> to regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
Na króciec na tej puszeczce powinien być nałożony wężyk, który drugą stroną powinien siegać do podstawy monowtrysku i tam powinien być założony na odpowiadający mu króciec. Wężyk ten ma 3 części - sztywną cienką rurkę pośrodku, i 2 łączniki z rurki gumowej. Trzeba sprawdzić, czy jest cały, dobrze osadzony na króćcach i czy łączniki nie popękały albo się nie zsunęły. Od razu sprawdź, czy z tej puszeczki przy aparacie zapłonowym można zassać ustami powietrze (weź jakiś cienki igielit, ssuń oryginalny wężyk, załóż igielit i zaciągnij ustami powietrze). Jeśli da radę, czyli powietrze przelatuje przez regulator (puszeczkę) tzn. że padła membrana w środku tego regulatora, i trzeba ten regulator wymienić (bo raz, że nie działa regulacja wyprzedzenia zapłonu, dwa, że silnik zaciąga bokiem powietrze przez ten regulator, tak jak Ty dałeś radę zaciągnąć).
Z podstawy wtrysku wychodzi też drugi wężyk - tu może być ciut dłuższy, tylko gumowy, oryginalnie jest w oplocie tekstylnym, i prowadzi do tylnej części pokrywy wtrysku (czarna kopuła nad wtryskiem, do której jest podłączona rura z filtra powietrza). Tam z tyłu, od strony ściany grodziowej, jest czujnik-regultor temperatury zasysanego powietrza, dok którego jest podłączony ten wężyk. Ten czujnik-regulator musi mieć drugi króciec "wyjściowy", na który z kolei jest założona dłuższa rurka, sztywna cienka plastikowa, z gumowymi łącznikami, która powinna prowadzić aż do filtru powietrza i tam być podłączona do króćca siłownika podciśnieniowego regulacji temperatury powietrza. to połączenie też musi być popodpinane i szczelne. Zobacz, gdzie jest załozony ten wężyk przy filtrze powietrza, zsuń go i w to miejsce załóż igielit i zaciągnij powietrze - sprawdzasz siłownik w taki sam sposób jak ten przy aparacie zapłonowym.
Zaznaczyłem rurkę serwa. Zobacz, czy jak tym poruszasz na pracującm silniku to nie syczy albo nie zaczyna zmieniać obrotów. Druga osoba może w tym momencie trzymać wciśnięty hamulec.
Pisząc o ABS-ie chodziło mi o symbol silnika. (1.8 to albo RP, albo AAM albo ABS, a później ADZ)
Pkt. 3.
Pod maską powninieneś mieć nalepkę ze schematem tych wężyków, jak powinny być podłączone.
Przy aparacie zapłonowym ( konkretnie: przykręcona do bocznej części korpusu rozdzielacza) jest mała metalowa okrągła puszeczka z wężykiem? -> to regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
Na króciec na tej puszeczce powinien być nałożony wężyk, który drugą stroną powinien siegać do podstawy monowtrysku i tam powinien być założony na odpowiadający mu króciec. Wężyk ten ma 3 części - sztywną cienką rurkę pośrodku, i 2 łączniki z rurki gumowej. Trzeba sprawdzić, czy jest cały, dobrze osadzony na króćcach i czy łączniki nie popękały albo się nie zsunęły. Od razu sprawdź, czy z tej puszeczki przy aparacie zapłonowym można zassać ustami powietrze (weź jakiś cienki igielit, ssuń oryginalny wężyk, załóż igielit i zaciągnij ustami powietrze). Jeśli da radę, czyli powietrze przelatuje przez regulator (puszeczkę) tzn. że padła membrana w środku tego regulatora, i trzeba ten regulator wymienić (bo raz, że nie działa regulacja wyprzedzenia zapłonu, dwa, że silnik zaciąga bokiem powietrze przez ten regulator, tak jak Ty dałeś radę zaciągnąć).
Z podstawy wtrysku wychodzi też drugi wężyk - tu może być ciut dłuższy, tylko gumowy, oryginalnie jest w oplocie tekstylnym, i prowadzi do tylnej części pokrywy wtrysku (czarna kopuła nad wtryskiem, do której jest podłączona rura z filtra powietrza). Tam z tyłu, od strony ściany grodziowej, jest czujnik-regultor temperatury zasysanego powietrza, dok którego jest podłączony ten wężyk. Ten czujnik-regulator musi mieć drugi króciec "wyjściowy", na który z kolei jest założona dłuższa rurka, sztywna cienka plastikowa, z gumowymi łącznikami, która powinna prowadzić aż do filtru powietrza i tam być podłączona do króćca siłownika podciśnieniowego regulacji temperatury powietrza. to połączenie też musi być popodpinane i szczelne. Zobacz, gdzie jest załozony ten wężyk przy filtrze powietrza, zsuń go i w to miejsce załóż igielit i zaciągnij powietrze - sprawdzasz siłownik w taki sam sposób jak ten przy aparacie zapłonowym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Panowie jesli chodzi o regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu to ja czegoś takiego nie posiadam. Chodzi o to co na zdjęciu, jestem posiadaczem także audi 80 SC B2 i w niej jest coś takiego
U mnie wyglada to tak:
Co do świec i przewodów wysokiego napięcia to sa nowe.
Sprawdzałem ten węzyk tak jak mówił mi "czyś" i nie ma żadnego syczenie ani pęknięć węża.
U mnie wyglada to tak:
Co do świec i przewodów wysokiego napięcia to sa nowe.
Sprawdzałem ten węzyk tak jak mówił mi "czyś" i nie ma żadnego syczenie ani pęknięć węża.
A który rocznik?
Może ktoś miał oryginalnie AAM/ABS motor, i blok wymienił na RP ? (raczej się da....). Jak miał AAM-a, może jest "przezbrojony" na 90 KM?
RP w passacie chyba aż do ostatka miał regulację podciśnieniową.
Można dojść po n-rze VIN, z jakim silnikiem auto wyjechało z fabryki, tj. czy potem coś było kombinowane.
Może ktoś miał oryginalnie AAM/ABS motor, i blok wymienił na RP ? (raczej się da....). Jak miał AAM-a, może jest "przezbrojony" na 90 KM?
RP w passacie chyba aż do ostatka miał regulację podciśnieniową.
Można dojść po n-rze VIN, z jakim silnikiem auto wyjechało z fabryki, tj. czy potem coś było kombinowane.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 89 gości