No myślę że to będzie wymienione.Jeszcze jutro pogadam z mechanikami. W sumie uszelki to nie jakieś drogie sprawy a przy okazji warto wymienić.Borys pisze:no i ok,TheGwiazdor pisze:A więc tak silnik się już robi. Po rozebraniu okazało się że nie jest konieczny remont kapitalny.asmo pisze:przy okazji napisz później co wymieniłeś??
Piszę co będzie robione i ile mniej więcej mnie to będzie kosztować.
Do naprawy i wymiany poszło:
- w zasadzie pełny remont gówicy (ale postaram się co nieco wyszczególnić)
- planowanie głowicy
- uszczelniacze zawrów i ewentualna wymiana zaworów (jeszcze nie wiem ile)
- jeszcze ewentualnie może coś dojść do wymiany
- wymiana panewek
- wymiana pierścieni na tłokach (olejowe już były zapieczone i nie zbierały oleju )
- uszczelka pod głowicą
- uszczelka dekla zaworów
- pasek rozrządu i napinacz (przy okazji bo nie mam zamiaru dokładać poźniej i płacić jeszcze raz robociznę)
- czujnik temp powietrza wolnych obrotów (utlenił się)
- filtr oleju + olej
Całość będzie mnie kosztować około 1300 z rachunkiem. Dlatego na rachunek bo po pierwsze mam gwarancję na to co robią(sam bym mógł się bawić ale potzrebny czas i więcej wiedzy - ale byłoby do zrobienia).Mam do tych mechaników zaufanie, po drugie jest to bardzo duży warsztat (z czasów komunistycznych) posiadają wszystkie maszyny potrzebne do zrobienia takiego remontu.Po trzecie mają duże upusty na części więc to co im dopłacę do VATU to bym musiał wydać na części więcej w sklepie.
wymien jeszcze uszczelniacz wału, z jednej i drugiej strony, uszczelniacz wałka pośredniego, uszczelniacz wałka rozrządu (taki sam jak posredniego), uszczelka pod mise olejową, uszczelka pod pompe wody, uszczelka pod posstawe filtra oleju(jesli bedzie odkrecany),
powodzenia i rob foty jak masz okazje
Fotek raczej nie będzie chyba że coś jutro pyknę jak będę miał czas.