[MK3] Jak wymontować airbag kierowcy i przełacznik zespolony

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn lis 20, 2006 20:56

Thomas_07, to ta sama porada :bajer:



Awatar użytkownika
Thomas_07
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt sty 20, 2006 17:49
Lokalizacja: DKL
Kontakt:

Post autor: Thomas_07 » pn lis 20, 2006 21:14

sorry nie zauważyłem ](*,)



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » śr kwie 04, 2007 22:16

Ja juz u siebie kierownice dzisiaj zdejmowalem, nie czekalem 30 min tak jak koledzy doradzaja tylko odrazu poduche wyjolem. Poziej wywalilo mi blad 00588 Zapalnik poduszki powietrznej kierowcy - N95. świacila mi sie kontrolka poduszki i musialem podpinac sie pod VAG aby go usunac. Po wykasowaniu bledu bylo juz ok.
snowak, pisal ze poducha moze wypalic tylko ciekaw jestem jak? Aby poducha wypalila musi dostac sygnal z czujnika ktory jest gdzies (nie mam pojecia gdzie) umieszczony z przodu auta.


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr kwie 04, 2007 22:37

Komas pisze:Ja juz u siebie kierownice dzisiaj zdejmowalem, nie czekalem 30 min tak jak koledzy doradzaja tylko odrazu poduche wyjolem. Poziej wywalilo mi blad 00588 Zapalnik poduszki powietrznej kierowcy - N95. świacila mi sie kontrolka poduszki i musialem podpinac sie pod VAG aby go usunac. Po wykasowaniu bledu bylo juz ok.
No i co ? Myslisz ze blad wywalilo przez to, ze nie czekales 30 min ?
Komas pisze:snowak, pisal ze poducha moze wypalic tylko ciekaw jestem jak? Aby poducha wypalila musi dostac sygnal z czujnika ktory jest gdzies (nie mam pojecia gdzie) umieszczony z przodu auta.
Bajki, a czujnik nie jest gdzies z przodu auta, tylko (w jednej obudowie ze sterownikiem) na tunelu srodkowym pod deska...


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » czw kwie 05, 2007 06:25

Gdzie kolewiek by nie byl grzebiac przy samej poduszce nie mozna jej odpalic.


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » czw kwie 05, 2007 08:41

A ta poduszka to chyba jakiś mit... Jedźcie do serwisu Mercedesa i zobaczycie jak się wyjmuje poduszki. Poduszkę można wyjmować bez obaw nawet z podpiętym akumulatorem i nic nie może się stać (jeśli coś ma się stać to tylko z winy uszkodzenia sterownika) warunek jest jeden - Nie wolno przekręcać stacyjki ani przy wyjmowaniu ani w chwili kiedy jest ona wyjęta. Kiedyś jeszcze ktoś mi mówił, że drzwi trzeba mieć otwarte od kierowcy... ale to chyba tylko w MB.

ja się nawyjmowałem w ten sposób maaaase poduch nie tylko z MB ale z VW Oplów i nigdy nie było problemu, więc uważam że w serwisach MB wiedzą chłopaki co robią.


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Marooo9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: wt gru 27, 2005 21:57
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: Marooo9 » czw kwie 05, 2007 10:06

Witam.
Warto tu jeszcze wpomniec o tym ze poduszki sa aktywne w przypadku gdy pasy bezpiczeństwa sa zapięte a poduchą można dostać w twarz jedynie gdy majstrujesz coś przy niej i zribisz zwarcie dlatego wszyscy piszą o odpinaniu aku.



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » czw kwie 05, 2007 11:56

majstrujac przy samej poduscze nie zrobisz zwarcia bo nie ma tam napiecia. Chyba ze majstrujesz przy czujniku uruchamiajacym poduche. Wtedy zwarcie daje sygnala na detonatrek i PUHHHHHHHH


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw kwie 05, 2007 13:43

Marooo9 pisze:Warto tu jeszcze wpomniec o tym ze poduszki sa aktywne w przypadku gdy pasy bezpiczeństwa sa zapięte
Na pewno nie w Mk3 :bajer:


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » pt kwie 06, 2007 01:03

Czuję się po części wywołany do tablicy :axe: .
Ja hołduje zasadzie - nie grzebie w instalacji pod napięciem jeżeli nie jest to koniecznie (trzymanie pod napięciem a nie grzebanie ;) ).

Moja rada jest powodowana tym, że przy instalacji grzebią nie tylko elektrycy.
A później jest płacz i pustka w portfelu.
Po odłączeniu akku ślepy los nie ma szans ;).

Pozdrawiam


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » pt kwie 06, 2007 06:54

Ja u siebie zdjelem poduche bo wyswietlalo mi blad. I okazalo sie ze mam rozwalony przewod (tasme) i to tak ze nie idzie naprawic. Na zdjeciu to jest ten widoczny fragment od poduszki do kierownicy.

Obrazek

Mozna tylko to dostac i wymienic? Czy musze cala tasne zmieniac?


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt kwie 06, 2007 09:28

snowak pisze:Po odłączeniu akku ślepy los nie ma szans
Odlaczanie aku, owszem, tak.

Czekanie po odlaczeniu (nie wiadomo na co) - nie.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » pt kwie 06, 2007 18:34

Komas pisze:...
Mozna tylko to dostac i wymienic? Czy musze cala tasne zmieniac?
Nie życzę nikomu aby musiała poduszka zadziałać, ale jak już musi to trzeba być pewnym, że zadziała - wymień całą taśmę bo to jest jedna całość (elektrycznie i mechanicznie od wtyczki do wtyczki). Nie ma tam części zamiennych (oprócz wtyczek ;) ale i one są jakby to ująć też jednorazowo zaciśnięte)


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Bartas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt maja 06, 2005 22:17
Lokalizacja: NagórkY

Post autor: Bartas » pt lut 15, 2008 17:31

a ja dzisiaj nastawialem kierownice i podczas zdejmowania wypadla mi jakac blaszka!!!i pojawil mi sie blad poduszki!!!powiedzcie do czego jest ta blaszka bo za cholere nie wiem!!
fakt ze mi blad wszedl to moze byc ze nie odpiolem akumulatora ale z czego ta blaszka??
[img=http://img153.imageshack.us/img153/9492 ... kc3.th.jpg]
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 17:35 przez Bartas, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1651807
WWW.VSV.PRV.PL
"KEEP YOUR SHIT THE HARDEST"

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 267 gości