Termostat ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Adam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 26, 2007 14:05
Lokalizacja: Katowice

Termostat ?

Post autor: Adam » śr kwie 04, 2007 19:37

Witam wiem ze tematów było dużo, wiekszość czytałem ale mam pytanie w moim 1.8 ABS temperatura silnika trzyma się w granicach 70-max80(na MFA temp oleju byla kiedyś max 82 stopnie) stopni, autko kupilem jakies 3 miesiace temu i tak bylo od poczatku dodam ze mam zainstalowany magnetyzer(juz był jak go kupowałem ) no i teraz moje pytanie jest takie czy wymieniać termostat czy nie, może taka temperatura jest zrobiona celowo żeby magnetyzer mógł pracować "lepiej", powiem że auto w środku nagrzewa się prawie momentalnie po około 2 min czuć ciepło może nawet szybciej a ta temperaturka 70 stopni wskakuje gdzies po 5 min jazdy tak wiec wyglada na to że termostat pracuje ?



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » śr kwie 04, 2007 20:09

A czy przy osciagnieciu tych ponad 70 stopni wg deski rozdzielczej wlacza sie wentylator? Jak tak to walniety wskaznik, jak nie - termostat do wymiany. Magnetyzer nie ma nic do rzeczy, silnik do prawidlowej pracy musi miec prawidlowa temperature :bigok:



Emix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw mar 22, 2007 10:47
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Emix » śr kwie 04, 2007 20:25

Witam a u mnie temperatura cieczy dochodzi do ok.85 st a oleju na wyświetlaczu do 90stopni czy to normalne oczywiście wentylator się włącza , Ale niepokoi mnie temp. oleju potrafi nawet dojść do 94 stopni. Czy to normalne???



Adam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 26, 2007 14:05
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Adam » śr kwie 04, 2007 20:50

nie wlancza się przy 70 stopniach z tym ze jak postoję troche na wolnych obrotach temperatura wzrasta nawet do około 100 stopni i wtedy sie zalancza tak więc czujnik myślę że pokazuje dobrze , i mam jeszcze pytanie jaki płyn chlodniczy wlać przy wymianie termostatu (wahler na 100%)(nie chcę oszczędzać) ??



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » śr kwie 04, 2007 20:57

Adam pisze:jak postoję troche na wolnych obrotach temperatura wzrasta nawet do około 100 stopni i wtedy sie zalancza
termostat do wymiany


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Slawek 11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Wolbrom
Kontakt:

Post autor: Slawek 11 » śr kwie 04, 2007 21:08

Najprosciej sprawdzic. Odpalasz zimny samochod i po chwili sprawdzasz czy dolny waz do chlodnicy robi sie cieply, jesli tak to termostat do wymiany. Jesli nie to jest dobry a moze wskaznik jest uszkodzony. Jazda z niedogrzanym silnikiem przyspiesza zuzycie silnika i powoduje wzrost spalania.
Jeszcze pytanie: po co masz ten magnetyzer? Wynalazek zeby kase od naiwnych wyciagnac, wiele testow udowodnilo bzdurt obiecywane przez ich producentow. Moja rada wywal to.
Pozdrawiam.



Adam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 26, 2007 14:05
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Adam » śr kwie 04, 2007 21:24

co do magnetyzera to ja go nie zakladalmem jak juz jest to niech sobie jest niechce za dużo sie przy tym bawić bo obawiam sie że mogę wiecej spieprzyć niż to warte myślę ze na pewno nie szkodzi silnikowi, a co do tej rury to dzieki za info napewno jutro sprawdzę



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » śr kwie 04, 2007 21:39

Adam pisze:nie wlancza się przy 70 stopniach z tym ze jak postoję troche na wolnych obrotach temperatura wzrasta nawet do około 100 stopni i wtedy sie zalancza tak więc czujnik myślę że pokazuje dobrze , i mam jeszcze pytanie jaki płyn chlodniczy wlać przy wymianie termostatu (wahler na 100%)(nie chcę oszczędzać) ??
No to praktycnzie na 100% termostat :)
Emix pisze:Witam a u mnie temperatura cieczy dochodzi do ok.85 st a oleju na wyświetlaczu do 90stopni czy to normalne oczywiście wentylator się włącza , Ale niepokoi mnie temp. oleju potrafi nawet dojść do 94 stopni. Czy to normalne???
Temp oleju moze ci nwet w gorace dni i przy ostrej jezdzie dojsc do 110 i wiecej stopni, temp jaka podales jest calkowicie normalna :) Wg ksiazki dopuszczalna temperatura oleju to chyba prawie 140 stopni :D Dopiero powyzej tej temp zmniejszyc obciazenie silnika, wiec sporo rezerwy jeszcze jest :D Osobiscie u siebie w 9A nie widzialem wyzszej temp niz 106 stopni.



arturo222
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:14
Lokalizacja: woj.łodzkie

Post autor: arturo222 » śr kwie 04, 2007 21:55

no mam podobnie jak jade trsa mam 70C a jak stoje nagle na swiatlach to to temp skacze do 100C ale wentylator chodzi? a wiec co i tak termostat????


człowiek cieszy sie dwa razy jak kupi i jak sprzeda

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » śr kwie 04, 2007 22:22

arturo222 pisze:no mam podobnie jak jade trsa mam 70C a jak stoje nagle na swiatlach to to temp skacze do 100C ale wentylator chodzi? a wiec co i tak termostat????

Dokaldnie, po prostu termostat sie "nie domyka" do konca a co za tym idzie przeplyw wody przez chlodnice jest za duzy, czyli zbyt duza ilosc plynu chlodzacego silnik jest chlodzona, stad niska temp :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 186 gości