Zegary z MK IV do MK III - mini FAQ - uzupełnienie

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr kwie 04, 2007 20:39

Gobo90 pisze:Tak to wygląda w aucie na żywo wygląda trochę lepiej
super - rozciągałes maskownice na ciepło ?



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » śr kwie 04, 2007 20:40

Aby podłączyć manetkę MFA należy:
W skrzynce z bezpiecznikami odnaleźć wolne gniazdo (4 piny) oznaczone jako V
Następnie tworzymy wiązkę czteroprzewodową (ok 30cm)i podłączamy w następujący sposób:
Piny w gnieździe V jak i przy przełączniku MFA są opisane :)
V1 - MFA 2
V2 - MFA 1
V3 - MFA 3
V4 - MFA 4

Aby uzyskać info o spalaniu należy od komputera (diesel pin 9, benzyna chyba 27 pin)poprowadzić przewód do zegarów pin 26 jeśli chodzi o zegary od mk III lub pin 32 zielona wtyczka od zegarów mkIV :)


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » śr kwie 04, 2007 21:06

cowboy, rozciągałem na gorąco opalarka z elektroniczna regulacja temperatury ostawiłem ja na 310*C i pięknie szlo :D
bigozz, Twoja pomoc na gg i ogromna wiedza są NIE ZASTĄPIONE I NIE ZLICZONE!!!



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » śr kwie 04, 2007 23:21

A u mnie dalej nie dziala, rozebralem dzisiaj wszystko nawet licznik, sprawdzilem kabelki i nie dziala, chyba bede musial kupic nowy

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 11:45 ]
I jeszcze jedno czy licznik z diesla bedzie chodzil w benzynie, chodzi o obrotomierz, czy jak wymienie tarcze na takie z benzyniaka wskazania beda poprawne??


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » czw kwie 05, 2007 13:47

maro, licznik jak najbardziej będzie pracował normalnie. ale nie wymieniaj samych tarcz bo to nic nie da. będziesz miał mega przekłamania i tylko się będziesz :(
napisz na priw jaki masz licznik ottometer czy vdo. ja mam taki od benzyny dogadamy się :)

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 10:13 ]
maro, najlepiej jednak jak poszukasz takich zegarów jak masz (czy masz pojedynczą niebieską wtyczkę). takie zegary montowali również w polo
tu masz takie w niezłej cenie http://www.allegro.pl/item182476631_lic ... nzyna.html :)


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » sob kwie 07, 2007 18:40

Licznik spasowany na git mfa działa spalanie działa teraz tylko muszę kopić czujnik temp zewnętrznej ktoś zna jego parametry ??



Awatar użytkownika
ROBIK1301
...
...
Posty: 375
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 15:39
Lokalizacja: siedlce/bialystok
Kontakt:

Post autor: ROBIK1301 » wt kwie 10, 2007 18:03

mam pytanko odnosnie licznika od mkIV a dokladnie mfa.jaki musi byc oznaczenie aby stwierdzic czy licznik ma mfa czy nie ma?
i jeszce jedna sprawa....ma ktos jakies fotki jak zamocowac plywak od mIV do mk3?
pozdrawiam


TDI THE BEST

Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » śr kwie 11, 2007 10:43

ROBIK1301 pisze:mam pytanko odnosnie licznika od mkIV a dokladnie mfa.jaki musi byc oznaczenie aby stwierdzic czy licznik ma mfa
Tachos mit MFA ( im inken Display unter dem DZM )
30 1J0 919 8 1 0 260 Km/h MFA Ottomotor
31 1J0 919 8 1 0 A 260 Km/h MFA Ottomotor Automatic
32 1J0 919 8 1 0 B 220 Km/h MFA Diesel
33 1J0 919 8 1 0 C 220 Km/h MFA Diesel Automatic
34 1J0 919 8 1 0 220 Km/h MFA Ottomotor 1,4 ltr
35 1J0 919 8 8 0 B 260 Km/h MFA Ottomotor
36 1J0 919 8 8 0 C 260 Km/h MFA Ottomotor Automatic
37 1J0 919 8 8 0 D 220 Km/h MFA Diesel
38 1J0 919 8 8 0 E 220 Km/h MFA Diesel Automatic
39 1J0 919 8 8 0 R 220 Km/h MFA Diesel 4motion
40 1J0 919 8 8 0 P 260 Km/h MFA Ottomotor 4motion
41 1J0 919 8 1 0 260 Km/h MFA Ottomotor
42 1J0 919 8 1 0 A 260 Km/h MFA Ottomotor Automatic
43 1J0 919 8 1 0 B 220 Km/h MFA Diesel
44 1J0 919 8 1 0 C 220 Km/h MFA Diesel Automatic
45 1J0 919 8 1 0 J 220 Km/h MFA Ottomotor 1,4 ltr
46 1J0 919 8 8 0 220 Km/h MFA Ottomotor 1,4 ltr
47 1J0 919 8 8 0 B 260 Km/h MFA Ottomotor 1,6 ltr -2,8 ltr
48 1J0 919 8 8 0 C 260 Km/h MFA Ottomotor 1,6 ltr -2,8 ltr Automatic
49 1J0 919 8 8 0 D 220 Km/h MFA Diesel
50 1J0 919 8 8 0 E 220 Km/h MFA Diesel Automatic
51 1J0 919 8 8 1 F 260 Km/h MFA Diesel AJM
52 1J0 919 9 3 0 140 mp/h MFA Ottomotor 1,4 ltr
53 1J0 919 9 3 0 B 160 mp/h MFA Ottomotor
54 1J0 919 9 3 0 C 160 mp/h MFA Ottomotor Automatic
55 1J0 919 9 3 0 D 140 mp/h MFA Diesel
56 1J0 919 9 3 1 140 mp/h MFA Ottomotor 1,4 ltr
57 1J0 919 9 3 1 B 160 mp/h MFA Ottomotor
58 1J0 919 9 3 1 C 160 mp/h MFA Ottomotor Automatic
59 1J0 919 9 3 1 D 140 mp/h MFA Diesel
60 1J0 919 9 3 1 E 140 mp/h MFA Diesel Automatic
61 1J0 919 9 3 1 F 160 mp/h MFA Diesel AJM

Tu masz wszystkie zegary z MFA :)

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2007 10:55 ]
ROBIK1301 pisze:ma ktos jakies fotki jak zamocowac plywak od mIV do mk3
to niestety nie takie proste nie wiem jak jest w twojej wersji ale w variancie nie podejdzie w żaden sposób :( . Trzeba kombinować :)


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

kijannaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:06
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: kijannaa » śr kwie 11, 2007 11:54

W chwili obecnej prędkościomierz mam wyskalowany do 220km/h, czy jeśli włoże zegary od MK4 z wyskalowaniem prędkości do 260km/h duże będą przekłamania prędkości ?
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » śr kwie 11, 2007 12:07

Nie ma znaczenia jakie zegary miałeś. To licznik przelicza wartość na podstawie ilości impulsów z impulsatora i odpowiednio wychyla wskazówkę. Tu wszystko odbywa sie elektronicznie (nie na lince) więc przekłamań nie powinno być, ALE wszystko zależy jaki impulsator masz tzn. ile impulsów generuje. Jeśli taka wartość impulsów występowałą również w MK4 to przy pomocy adaptacji wszystko ustawisz jak ta lala. Powodzenia w dłubaniu. :)

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2007 18:24 ]
Cowboy oto twoje zegary :)



Obrazek Obrazek


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » ndz kwie 22, 2007 19:20

hehe znajomy widok widzę że spasowanie jak u mnie ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 23, 2007 07:57

bigozz pisze:Cowboy oto twoje zegary :)
no to teraz moge pakowac do auta :) tym bardziej że w międzyczasie zrobiłem profi kabelek/przejściówke :)



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » pn kwie 23, 2007 08:19

cowboy, mam nadzieję że będziesz zadowolony :)


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

kijannaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:06
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: kijannaa » wt kwie 24, 2007 10:54

bigozz pisze:To licznik przelicza wartość na podstawie ilości impulsów z impulsatora i odpowiednio wychyla wskazówkę. Tu wszystko odbywa sie elektronicznie (nie na lince) więc przekłamań nie powinno być
Wczoraj zamontowałem u siebie zegary i kontrolki działają poprawnie oraz prędkościomierz lecz niestety mam problem z obrotomierzem. Gdy auto jest na luzie obrotomierz pokazuje około 850obr/min czyli tak jak wcześniej, po dodaniu gazu wskazówka idzie do góry ale nie tak jak powinna tzn. zdecydowanie wolniej niż faktycznie rosną obroty..... Mam instalację gazową i silnik przełącza na gaz przy ok.2500obr/min, natomiast tutaj w zależności z jak szybko nacisnę na pedał gazu według wskazań obrotomierza z MK4 przełącza mi przy 1800 lub 2200obr/min, wskazówka od obrotomierza po naciśnieciu pedału gazu wolniej idzie do góry niż obroty silnika. Przy około 4000obr/min przekłamania wychodzą rzędu 1000obr/min. Co może być tego przyczyną i czy da się to poprawić ? Czy u was jest podobnie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości