Dziwna praca sprzegla

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tynek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn gru 04, 2006 20:14
Lokalizacja: ŁOBEZ(zachodniopomorskie)

Dziwna praca sprzegla

Post autor: Tynek » śr kwie 04, 2007 18:18

Cześć,
Panowie mam problem ze sprzęgłem. Tzn. na pewnym etapie wciskania pedału pojawia się opór i dziwny dzwięk dochodzący z komory silnika... Co to może być?? Czy to łóżysko w skrzyni czy coś innego??Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr kwie 04, 2007 20:05 przez Tynek, łącznie zmieniany 1 raz.


Tynek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr kwie 04, 2007 18:23

albo łożysko wyciskowe , albo pęknięta sprężyna , tzw słoneczko



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » śr kwie 04, 2007 18:34

ja mam też coś podobnego juz od roku - znaczy czuć opór w połowie skoku perału i taki zgrzyt-wszystko na zewnątrz (linki , ciegna)posmarowałem-chodzi lużno, perał też - to jest kwik ewidentnie ze środka skrzyni, sprzęgło oczywiście działa jak należy-da się regulować i skrzynia chodzi jak marzenie, a i jeszcze jedno - jak silnik zimny to nic nie skrzypi ale po przejechaniu np 10 km zaczyna sie -kwik,kwik przy zmianie biegu :blush:



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » śr kwie 04, 2007 18:37

ja sie podepne pod temat. U mnie bylo sprzeglo bylo oki i lapalo u gory. Nagle cos sie stalo i lapie mi tylko przy podlodze...
Mam tez czasem problem zeby wbic bieg nr 2


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » śr kwie 04, 2007 19:06

-pawlo111 pisze:ja sie podepne pod temat. U mnie bylo sprzeglo bylo oki i lapalo u gory. Nagle cos sie stalo i lapie mi tylko przy podlodze...
Mam tez czasem problem zeby wbic bieg nr 2
sprawdż mocowanie linki do pedału - może coś się przestawiło, jeśli masz linką bez samoregulacji to podciagnij trochę na śrubach które mociją linkę to tego ramienia od sprzęgła



Awatar użytkownika
chaczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 21, 2006 16:35
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: chaczyk » czw kwie 05, 2007 14:45

łyssy pisze:ja mam też coś podobnego juz od roku - znaczy czuć opór w połowie skoku perału i taki zgrzyt-wszystko na zewnątrz (linki , ciegna)posmarowałem-chodzi lużno, perał też - to jest kwik ewidentnie ze środka skrzyni, sprzęgło oczywiście działa jak należy-da się regulować i skrzynia chodzi jak marzenie, a i jeszcze jedno - jak silnik zimny to nic nie skrzypi ale po przejechaniu np 10 km zaczyna sie -kwik,kwik przy zmianie biegu :blush:
No panowie to widzę jakaś epidemia bo ja mam dokładnie to samo. Niby wysprzegla dobrze, linka posmarowana, a pedał bardzo ciężko chodzi zgrzyt słychać przy wciskaniu i faktycznie przy zimnym silniku nie ma żadnych odłosów, ale ciężko chodzi cały czas.



arturo222
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:14
Lokalizacja: woj.łodzkie

Post autor: arturo222 » czw kwie 05, 2007 16:56

to witajcie w klubie ja ma tak samo jak dopiero co odpale to chgodi ladnie a pozniej skrzypi nie do wyrzymania, mechanik mi powiedzial ze sprzeglo lub linka do wymiana ale ja jezdze dopoki nie padnie


człowiek cieszy sie dwa razy jak kupi i jak sprzeda

Jurak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lut 15, 2005 14:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jurak » czw kwie 05, 2007 17:12

No to Panowie teraz ja dołączę do tematu gdyż miałem identyczny problem

Podciąganie linki faktycznie pomaga ale na krótko...
Wymiana kompletnego sprzęgła wyniosła 600zł (z częściami) i teraz chodzi jak mażenie.
Życzę powodzenia w usuwaniu usterek.



Fugi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 13:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fugi » czw kwie 05, 2007 17:43

Mnie wymiana calego sprzegla wyszla 300 za sprzeglo luka + fajki za robocizne:P bo robilem z kumplem hehe:) babka ktora jezdzila zanim kupilem tego golfa miala bardzo podobnie ale potem przestaly biegi wchodzi,c wyciagnelismy sprzeglo i okazalo sie ze docisk zjechany, a na tarczy sprzegla sama blacha bez okladzin i nawet blacha juz byla zjechana:P:P



Bartosz_J
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt lut 23, 2007 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bartosz_J » ndz kwie 08, 2007 22:34

Hej
Podłącze sie do tematu:

Mam Golfa III 1.4 i jak auto jest na luzie słychać dziwny dźwięk jakby tarcza się ślizgała, ale dźwięk odchodzi przy wciśnietym pedale sprzęgła. A dzisiaj zauważyłem ze jak nacisne i puszcze ten pedał to słychać stuk. Co to moze być ??



mw76

Post autor: mw76 » śr kwie 25, 2007 00:08

Jurak pisze:Wymiana kompletnego sprzęgła wyniosła 600zł (z częściami) i teraz chodzi jak mażenie.
No u mnie niestety wymiana kompletnego sprzęgla (luk) i linki nie pomogla. Sprzegło nadal ciężko chodzi. Wymienialem ok. 1,5 roku temu (~50 tys. km).
5 dni temu golfik padl. Nie mozna wrzucic wstecznego. 1 i 2 z wielkim trudem.

Nie wiem co moze byc powodem tych oporów sprzęgła.

Radze nie bagatelizowac sprawy, bo moze przytrafic sie to samo co mojemu golfikowi.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 361 gości