stuka z lewej strony.. czy to przegub czy moze skrzynia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafek81

stuka z lewej strony.. czy to przegub czy moze skrzynia

Post autor: rafek81 » śr kwie 04, 2007 11:45

w szukajce nie znalazlem przypadku takeigo jak moj wiec zakladam temat.. w moim goferze slychac stukanie przy lekkim przyspieszaniu.. jak puszcze noge z gazu albo depne mocniej to stukanie porzestaje... dzieje sie tak na wyprostowanych kołach... i jeszcze jedna uwaga dzieje sie tak tylko na 3,4,5 biegu.. na 1 i 2 nic nie stuka.. wiec na co stawiacie.. przegub? skrzynia, sprzegło.. czy moze łozyska.. bo juz sam sie pogubilem...



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » śr kwie 04, 2007 13:06

Ustal czy samo z siebie stuka, czy np jak gaz wciskasz podczas jazdy (przeniesienie napędu). Albo podnieś przód auta (najpierw jedną stronę a potem drugą), wrzuć 2kę i puść niech sobie leci, a ty wejdź pod spód i *#cenzura#*. azobacz przy okazji luzy na półosiach, stan osłon przegubów. Poszarp delikatnie kołem na boki i obserwuj czy nic się nie dzieje.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

rafek81

Post autor: rafek81 » śr kwie 04, 2007 15:45

dokladnie stuka przy umiarkowanym dodawaniu gazu.. jesli przycisne pedał mocniej lub puszcze gaz to stukanie przestaje.. i dizeje sie tak tylko na 3,4,5 biegu.. czy to moze byc cos od skrzyni??



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » śr kwie 04, 2007 15:53

Znam taki przypadek, że stukanie o jakim piszesz powodował łącznik stabilizatora. Gumy się wyrobiły i właśnie przy umiarkowanym dodawaniu gazu, a szczególnie w sytuacji, gdy próbujesz jechać np na 3. biegu przy powiedzmy prędkości 30 km/h, kolebało łącznikiem o wahacz.

Zdejmij koło i obejrzyj te gumy, jeśli to one, to będzie widoczne gołym okiem, że są wyrobione.



rafek81

Post autor: rafek81 » śr kwie 04, 2007 16:23

Gsowiec... ciekawa uwaga.. sprawdze w pierwszej kolejnosci ten łacznik.. znajomy mechanik przed chwilka mi powiedzial ze tak sie tez czasem dzieje jak w wewnetrznym przegubie nie ma smaru i wystarczy (podobno) rozkrecic i nacisnac smaru grafitowego.. czy mysle w dobrym kierunku... ? :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 365 gości