Silnik AAZ i turbina oraz moc cos nie tak

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krakol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 09, 2007 20:45
Lokalizacja: Wrocek

Silnik AAZ i turbina oraz moc cos nie tak

Post autor: krakol » pn kwie 02, 2007 20:35

Witam

Zakupilem niedawno bo miesiac temu golfa mk3 1.9 TD po wymiane termostatu na drugi firmy Wahler (pierwszy nieszczesny Vernet) wwszystko chodzi. Pytanie nasuwa mi se jedno silniczek ma przejechane oryginalnie 160 tysiecy jest to rok 1994 zastanawia mnie praca turbiny. Wiem ze nie nalezy pilowac jak nie jest silnik cieply a wiec zawsze czekam na ta temperaturke i wtedy pedal do deski i jade sobie, ale turbina mi syczy fajny to swist i jeszcze odczucie ze przyspiesza ale jakos tak dziwnie. A wiec jak silnik jest w miare zimy tzn okolo 80 stopni tojak wcisne pedal to ja slychac i przyspiesza juz przy 2500 obr/min jak natomiast ma ponad albo okolo 90 plus minus 5 stopni jakos przyspiesza dopiero tak porzadnie ocywiscie po dobrych 3000 obr/min cos nie tak i czy to syczenie jest oki?? Kolejna sprawa to problem z biegami 1 i 3. Na krzyzowce zdarzylo mi sie juz kilka razy wrzucic 3 zamiast 1 :blush: co jest nie tak co tam wyregulowac.


ps. jeszcze odnosnie tej turbiny czytalem na temat jakiegos zaworka N75 w moim AAz tez to jest?? wogole moze jechac do mechanika??

jeszcze jedno jak mi spadaja obroty ponizej 1300 cos mi cyka w desce rozdzielczej kolo zegara co to ?? jak wzrastaja to znowu cyka co to moze byc??



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt kwie 03, 2007 00:07

n75 :bajer: jak znajdziesz stawiam ci piwo. u jednego syczy u innego nie. jak turbina ciepla to i mocy nie bedzie, bo ic nie masz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » wt kwie 03, 2007 02:10

AAZ z 94r i 160tyś kilometrów tylko!!!??? to on powinien ziemi nie dotykać. Zaworka n75 w AAZ NIEMA!!! jest tam niby elektrozaworek sterujący uchyleniem klapy na turbinie i jednocześnie zaworem recyrkulacji spalin. Zdejmij rurkę idącą od kolektora do pompy wtryskowej(pneumatycznego korektora dawki paliwa) i dodaj gazu porządnie, powinno dość mocno dmuchać z króćca od kolektora (jak turbo jeszcze żyje)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt kwie 03, 2007 07:14

U mnie turbinka dmucha od 1800 obr i daje ostro, owszem jak zimnijszy silnik to daje ostrzej, jak rozgzreje mocno to troszkę na dole obrotów jest turbo dziura ale powyzej 2000 daje radę- na trasie nie widze różnicy po rozgrzaniu, najwiekrza różnica jest w mieście- po prostu jak koledzy piszą nie ma interculera i może tak byc. U mnie w AAz tez to słychac przy tych samych obrotach, u mnie klapka spustowa od turbo tak dziwnie cyka i zawór od EGR pod filtrem powietrza.- wszystko masz ok. Co do biegów może masz juz wyrobione pierścienie prowadzące od wodzików- jak się nie uda dobrze wyregulowac to trzeba kupić zestaw naprawczy do wodzików skrzyni i będzie :grin: - ale żeby było to przy przebiegu 160 tyś km- sam mi się nie chce wieżyć, najcześciej z tym spotykałem się przy przebiegu w granichach 300 tyś km i więkrzym. A na desce plai Ci się napis TOTAL nad ilością licznika kilometrów???



krakol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 09, 2007 20:45
Lokalizacja: Wrocek

total

Post autor: krakol » wt kwie 03, 2007 12:04

co do napisu total to mam go i nie jest na bank liczniczek przekrecony :grin:
powiem po czym sadze ze nie jest przekrecony:
1. w niemczech byl zakupiony 2 lata temu
2. kartki poprzyklejane sa rok po roku 120 tysi pasek od alternatora rok 2003
3. pasek rozrzadu 136 tysiecy wraz z kolami 2004.06
4. 2006.07 przyjechal na kolach do polski
5. auto kupione od dziadka ze wsi jezdzil tyle ze nakrecil przez te przeszlo 2 lata 20 tysiecy
6. zakonserwowany brak rdzy
7. chodzi jak pszczolka

dlatego stwierdzam ze przebieg jest oryginalny

co do tej turbinki to fakt jak rano jade to sie zbiera jak nie wiem co ale jak juz po poludniu i jest cieplo to sie muli troszke

odnosnie tych biegow to zdarzylo sie ze 3 razy ale tak jest oki slyszalem tez ze sruba mogla sie poluzowac??

odnosnie tego mojego turbo to kumpel ma taki sam silnik ale z roku poprzedniego i nie ma takiego wezyka z bembrana na pompie paliwa polaczonego z turbo a ja mam dlaczgo i po co to wogole???


pozdrawiam



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » wt kwie 03, 2007 12:33

krakol pisze:a ja mam dlaczgo i po co to wogole???

Ja też mam i tez nie wiem dlaczego. Mam tego samego golfika co Ty. Ponoć w każdym roku produkcji coś tam NIemcy zmieniali w tych motorkach. Wiem że to w AAZ z 1994 roku to występuje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 133 gości