Proszę o interpretacje logów AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Proszę o interpretacje logów AFN

Post autor: grinio » pn kwie 02, 2007 22:12

Witam
Jesten nowym użytkownikiem tego forum choć od dłuższego czasu czytam uważnie wszelkie posty związane z TDI. W stajni co prawda stoi mi Ford Galaxy lecz pod maską jest silniczek VW 1.9Tdi AFN :) . Silnik sprawuje się ok (tak mi się wydaje ) ale od kilku dni mam interfejs i postanowiłem troszke posprawdzać parametry. Zrobiłem sobie logi dynamiczne i chciałbym żeby ktoś się przyjżał fachowym okiem na to co pokazują.
Wydaje mi się po dokonaniu pomiarów na jałowym że wartości na niektórych blokach nie są za dobre np.
blok 001 poz 2 -2,8
blok 003 poz 3 -ok490 (choć 2 dni wcześniej było ok300)
blok 004 poz 2 -1,3 poz 3-3,2 poz 4-2,8
blok 015 poz 2 -2,8

Tu są logi dynamiczne w serii oraz z założonym PowerBoxem :)
Prosiłbym o przetłumaczenie tych logów:)
Z PowerBoxem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I bez PowerBoxa
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ps. Gdyby ktoś potrzebował literature na temat danych diagnostycznych układu wtryskowego AFNa to moge podrzucić ;)
Pozdrawiam i THX



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt kwie 03, 2007 08:03

grinio pisze:Gdyby ktoś potrzebował literature na temat danych diagnostycznych układu wtryskowego AFNa to moge podrzucić
ja bym chciał: cowboy@o2.pl


logi masz OK - nie wnikaj za mocno :P

troszkie przepływka już na wysokich obcina ale to normalne - pewnie masz niezniszczalnego Pierburga :)

ps. a powerboxa wyrzuć i zrób program :)



grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » wt kwie 03, 2007 08:35

@cowboy
Thx za żut oka na logi :)
a dane właśnie poszły na maila :))
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Proszę o interpretacje logów AFN

Post autor: Grześko » wt kwie 03, 2007 20:22

grinio pisze: Wydaje mi się po dokonaniu pomiarów na jałowym że wartości na niektórych blokach nie są za dobre np.
blok 001 poz 2 -2,8
blok 003 poz 3 -ok490 (choć 2 dni wcześniej było ok300)
blok 004 poz 2 -1,3 poz 3-3,2 poz 4-2,8
blok 015 poz 2 -2,8

ps. Gdyby ktoś potrzebował literature na temat danych diagnostycznych układu wtryskowego AFNa to moge podrzucić ;)
Pozdrawiam i THX
Blok 001 poz 2 - norma to około 4 ale 2,8 to zawsze 1,2 paliwa więcej. Poniżej 2,2 to już byłoby za dużo.
Blok 003 poz 3 - za długo stał na wolnych obrotach. Trzeba przegazować to spadnie na 300. Zwróc uwagę na poz 4. Pewnie było około 4,8%. Przegazuj będzie około 60%, czyli otwarty EGR i stąd mniejszy pobór powietrza.
Blok 004 - wygląda na źle ustawioną pompę i elektronika nie może ustawić wymaganego kąta wtrysku. Zloguj blok 000 w nastawach podstawowych poz 2 to kąt wtrysku. Powinien być około 51.
Blok 15 poz 2 - to to samo co blok 001 poz 2.
A i z logów to coś wolno rozkręca się turbina. Ciśnienie wymagane łapie dopiero przy 3000 obr.

Czy ja też mógłbym prosić te dane do AFNa? grzes_dan@poczta.onet.pl

[ Dodano: 04 Kwi 2007 09:19 ]
grinio pisze: a co do bloku 001 to te 2,8 to większa dawka czy mniejsza od normy?
w 003 poz 3 przegazówka nie pomaga kilka dni wcześniej było ok bo ok 300 a teraz 500 poz 4 to 84%
W 000 poz 2 mam 75 więc chyba pompa do podrególowania :)
Czym może byś spowodowane że turbo się pomału rozkręca? kąt wtrysku? dawka?
Dawka 2,8 jest większa o 1,2 od dawki 4,0. Zależność jest odwrotnie proporcjonalna.
Pewnie padł zaworek N18, ale ja bym się z tego cieszył bo masz czystsze powietrze w dolocie (nie puszcza spalin do kolektora ssącego). :grin:
Blok 000 sprawdzałeś w nastawach podstawowych czy po prostu uruchomiłeś ten blok?
Nastawy podstawowe to basic setting (taki przycisk w programie VAG-Com).
Co do turbo to może przypchany katalizator, może kierownice spalin w turbinie się zapiekły ale szczęśliwie nie w położeniu na full bo by przeładowywała turbina, może ktoś kręcił coś przy cięgle między turbiną a gruszką turbiny?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 24 gości