Brak mocy w AFN > 3400obr/min

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jammm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 20:48
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Brak mocy w AFN > 3400obr/min

Post autor: jammm » pn kwie 02, 2007 19:06

Witam wsystkich
Pisze pierwszy raz, więc mam małą tremę, ale do rzeczy:
Moje autko powyżej 3400 obrotów na każdym biegu traci całkowicie moc, da się dokręcić "na siłe"do 3800 i konec. poniżej 3400 jeździ jak każdy inny AFN. Silnik jest w dobrym stanie: nie dymi w każdej prędkości pbrotowej od wymiany do wymiany(10 000km) bierze 1-2mm z bagnetu.Niedawno podłączyłem komputer i w pamięci nie było żadnych błędów, wszystkie parametry były w normie, serwisant (kolejny) zgłupiał. Wydałem już sporo pieniędzy, odwiedziłem kilka stacji diagnostycznych i serwisów i nikt nie potrafi mi pomóc.
Z racji tego, że silnik jest w dobrym stanie chcę go troche "dłubnąć" bo (niepełne)110KM to troche za mało, ale nic z tego nie wyjdzie dopóki nie doprowadze go do serii.
Zwracam się więc do Was z nadzieją, że ktoś miał już podobny problem i pomoże mi rozwiązać mój. Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony pn kwie 02, 2007 20:07 przez jammm, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pt mar 02, 2007 19:55
Lokalizacja: SIEMIANOWICE ŚL.
Kontakt:

Post autor: marcin3 » pn kwie 02, 2007 19:10

a zawor n75 i wszystkie wezyki sprawdzales :skromny: :skromny:


sprzedam sprezyny seryjne - tdi 1,9 97r GG 3871925 ok 100 zl

jammm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 20:48
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: jammm » pn kwie 02, 2007 19:19

Wsztstkie wężyki sprawdzane wielokritnie, osobiście i przez fachowców



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn kwie 02, 2007 19:26

kierownice spalin..... a tak poza tym skontaktuj się z kolegą cowboy, http://forum.vwgolf.pl/profile.php?mode ... ile&u=9080 on jest w tych silnikach rozeznany



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 02, 2007 19:27

jammm pisze:Z racji tego, że silnik jest w dobrym stanie chcę go troche "dłubnąć" bo (niepełne)110KM to troche za mało, ale nic z tego nie wyjdzie dopóki nie doprowadze go do serii
jezeli AFN jest w dobrym stanie na hamowni pkaze Ci około 117KM :P
jammm pisze:Moje autko powyżej 3400 obrotów na każdym biegu traci całkowicie moc, da się dokręcić "na siłe"do 3800 i konec. poniżej 3400 jeździ jak każdy inny AFN
domyslam się ze na wysokich biegach ? na 2 biegu kręci się wyżej

DIAGNOZA DYNAMICZNA

4 bieg gaz w podłogę i zloguj kanały 003 008 011

jeżeli powyżej 3400 jeździ słabo i nie wchodzi w tryb awaryjny to na 70% przepływka..
jammm pisze:odwiedziłem kilka stacji diagnostycznych i serwisów i nikt nie potrafi mi pomóc
do sprawdzenia także pompa, rozrząd... wrzuć logi bo inaczej możemy sobie wróżyć z fusów

na razie domyslam sie że nie lapiesz notlaufów skoro komp nie pokazał błędów



jammm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 20:48
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: jammm » pn kwie 02, 2007 19:47

Taa...
Wychodzi na to, że "fachowcy", których znam ja, ni eznają połowy terminów, których użyłeś. Uprzejmie więc proszę o jakieś namiary do ludzi, którzy znają sie na rzeczy i pracują gdzieś w okolicy Wawy, Płocka, czy Łodzi. Z góry WIELKIE dzięki



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 02, 2007 19:52

jammm pisze:Wawy, Płocka, czy Łodzi. Z góry WIELKIE dzięki
w łodzi forumowicz uysy - tam od razu robisz chiptunning i hamowanie auta

w Wawie Diagtronik..

a diagnoze dynamiczną to Ci może strzelic każdy kto ma interfejs i laptopa :)

wypnij wtyczkę od przepływomierza (w rurze przy filtrze powietrza) i się przejedź i zaobserwuj spostrzeżenia..



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn kwie 02, 2007 20:05

cowboy dobry afn to i 120 wypluje na fabryce, choc moze to zalezy od hamowni :P


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

jammm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 20:48
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: jammm » pn kwie 02, 2007 20:09

Taką właśnie dynamiczną diagnostykę robił mi serwisant, ale widać, że albo sie nie znał, albo sie nie starał.
Numer z przepływką też robiłem-całkowity brak mocy od wolnych obrotów.
Dzięki za namiary, w najbliższym czasie na pewno skorzystam.
I od nowa rzeźba... ](*,)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 02, 2007 20:11

SouleR pisze:cowboy dobry afn to i 120 wypluje na fabryce, choc moze to zalezy od hamowni
mój na inercji wypluł 177KM i 248 NM - na pogietym seryjnym coolerze

na obciążeniówce MAHA ale juz po założeniu FMICa 120KM i 232 NM w serii

dziarski dziadek :)

a wracając do kolegi no to wszystko wskazuje na przpływkę - jak zaczyna ciąć dawke to auto muł totalny

[ Dodano: Pon Kwi 02, 2007 20:13 ]
jammm pisze:Taką właśnie dynamiczną diagnostykę robił mi serwisant, ale widać, że albo sie nie znał, albo sie nie starał.
a kiedy był zmieniany rozrząd ?

może problem nie jest błachy i oczywisty - np pęknieta spręzyna na tłoku w pompie ?



jammm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 20:48
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: jammm » pn kwie 02, 2007 20:24

na tym rozrządzie przejechałem ok.15 000km. Wcześniej nie zauważyłem czy problem występował czy nie.
Poprzedni właściciel zarzeka sie, że nie kręcił auta ponad 3000, więc nawet nie wiedział o istnieniu takiego problemu, a mial tego golfa od nowości.

Serwisant twierdził, że według jego tabeli przepływka pokazuje dobrze.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 02, 2007 20:36

jammm pisze:Serwisant twierdził, że według jego tabeli przepływka pokazuje dobrze.
wg tabeli pomiar LMM robi się na 3 biegu w zakresie 2900 do 3100 rpm - więc jak zdiagnozwac że obcina powyżej 3500 rpm :P
jammm pisze:Wcześniej nie zauważyłem czy problem występował czy nie
znaczy nigdy wcześniej nie rozpędzałes auta powyżej 3500 rpm ????



jammm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 20:48
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: jammm » pn kwie 02, 2007 20:47

Tak sie składa że zauważyłem temat jakieś pół roku temu, właśnie jakoś niedługo po wymianie rozrządu.
Wcześniej satysfakcjonowały mnie osiągi do 3000 z małym kawałkiem, tak jak poprzedniego właściciela.Ale apetyt rosnie w miare jedzenia, chciałem pojeździć troche szybciej i wtedy zauważyłem że już niewiele szybciej pojedzie mój Golfik.
I od tamtego czasu drażni mnie to niesamowicie.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pn kwie 02, 2007 20:58

a czy to nie ten problem ze obroty rosna a auto nie przyspiesza powyzej 3500, wrecz lekko zwalnia jakby dostal lekkiego oporu powietrza....?


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości