Cylinderki i przewody hamulcowe
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
- Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
- Kontakt:
Cylinderki i przewody hamulcowe
Witam kolegów.
Ostatnio postanowiłem wymienić gumowe przewody hamulcowe, bo stare już wyglądają na sparciałe. Zakupiłem nowe przewody i od razu cylinderki na tył, ponieważ słyszałem, że w starych lubią pękać odpowietrzniki przy odkręcaniu.
Dzisiaj zacząłem się bawić nowymi nabytkami i jestem trochę zdezorientowany... W cylinderkach jest gwint wewnętrzny na przewód i w przewodach jest na obu końcach gwint wewnętrzny... to jak mam to wkręcić? Jest jakaś przejściówka czy coś takiego, aby połączyć przewód z cylinderkiem? Może złe przewody kupiłem?
I jeszcze jedno. Czy do wymiany przewodów potrzebny jest koniecznie ten klucz z rozcięciem?
Kupiłem 1.5L płynu DOT-4. Czy ta ilośc wystarczy na wymianę w całym układzie?
Hamulce: przód tarczowe, tył bębnowe.
Ostatnio postanowiłem wymienić gumowe przewody hamulcowe, bo stare już wyglądają na sparciałe. Zakupiłem nowe przewody i od razu cylinderki na tył, ponieważ słyszałem, że w starych lubią pękać odpowietrzniki przy odkręcaniu.
Dzisiaj zacząłem się bawić nowymi nabytkami i jestem trochę zdezorientowany... W cylinderkach jest gwint wewnętrzny na przewód i w przewodach jest na obu końcach gwint wewnętrzny... to jak mam to wkręcić? Jest jakaś przejściówka czy coś takiego, aby połączyć przewód z cylinderkiem? Może złe przewody kupiłem?
I jeszcze jedno. Czy do wymiany przewodów potrzebny jest koniecznie ten klucz z rozcięciem?
Kupiłem 1.5L płynu DOT-4. Czy ta ilośc wystarczy na wymianę w całym układzie?
Hamulce: przód tarczowe, tył bębnowe.
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Z jakim rozcięciem??Jacenty80 pisze:Czy do wymiany przewodów potrzebny jest koniecznie ten klucz z rozcięciem?
Płyn kupiłeś dobry. I śmiało wystarczy na wymianę, Prawdę mówiąc to i litr śmiało wystarcza.Jacenty80 pisze:Kupiłem 1.5L płynu DOT-4. Czy ta ilośc wystarczy na wymianę w całym układzie?
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Jacenty80, Do tylnych hamólców jest tylko napisana wymiana przewodów, bez rysunków. Jedyne d czego jest rysunek to do naprawy rozpieracza szczęk i samych szczęk.
[ Dodano: 2007-04-02, 18:39 ]
Mi się wydaje że chyba nie takie przewody kupiłeś skoro na obu końcach jest gwint wewnętrzny...
[ Dodano: 2007-04-02, 18:39 ]
Mi się wydaje że chyba nie takie przewody kupiłeś skoro na obu końcach jest gwint wewnętrzny...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
-
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
- Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
- Kontakt:
No książkę mam... ale tam nie jest to pokazane jak należy... Mam jeszcze drugą książkę i tam też nie napisali... a przewody kupiłem chyba normal... patrzyłem na www.fota.pl i wszystkie takie są...
kurde nie wiem... chyba zaraz pod auto pójdę się położyć... może ktoś już to przerabiał???
kurde nie wiem... chyba zaraz pod auto pójdę się położyć... może ktoś już to przerabiał???
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jacenty 80
Przed chwila zaglądałem do żonkowego GTI. Tam jest z tyłu przewód z dwoma gwintami wewnętrznymi, a z zacisku wystaje coś takiego jakiś króciec jak pisałeś
złe przewody kupiłeś. Już nie pamiętam gdzie są stosowane te z dwoma gwintami wewnętrznymi, chyba do tarcz z tyłu, wystarczy zobaczyć jakie masz. Zobacz na rysunki intercarsu, są takie i takieJacenty80 pisze: W cylinderkach jest gwint wewnętrzny na przewód i w przewodach jest na obu końcach gwint wewnętrzny.
. Próba rozkręcenia zwykłym kluczem płaskim często źle się kończy (np wymianą przewodów aż do pompy). Ja co prawda nigdy nie miałem takiego oczkowego z rozcięciem, ale odkręcałem za pomoca bardzo solidnego klucza francuskiego. Albo są takie klucze samozaciskające do odkręcania zniszczonych śrób.Jacenty80 pisze:Czy do wymiany przewodów potrzebny jest koniecznie ten klucz z rozcięciem?
Przed chwila zaglądałem do żonkowego GTI. Tam jest z tyłu przewód z dwoma gwintami wewnętrznymi, a z zacisku wystaje coś takiego jakiś króciec jak pisałeś
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Faktycznie coś jest nie tak, najwyraźniej przewody są złe.Jacenty80 pisze:w przewodach jest na obu końcach gwint wewnętrzny.
W Twoim przypadku niekoniecznie.Wymieniasz wszystko, a więc możesz przeciąć stare przewody i odkręcić dobrym kluczem oczkowym.Taki klucz przydaje się w przypadku wymiany przewodów, bez wymiany cylinderków.Jacenty80 pisze:Czy do wymiany przewodów potrzebny jest koniecznie ten klucz z rozcięciem?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ten klucz 10mm z przecięciem wchodzi na sztywne przewody, i w tym wypadku chodzi o odkręcenie sztywnego od elestycznego.Sztywny jest dobry, więc taki klucz mógłby sie przydać
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
- Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
- Kontakt:
No i dzisiaj położyłem się pod auto... i wychodzi na to, że przewody kupiłem dobre . Z cylinderka wychodzi metalowy przewód i dopiero do niego jest podłączony elastyczny, a z elastycznego znów idzie do metalowego i do korektora... tak więc przewody muszą mieć dwa gwinty wewnętrzne:). Jutro biorę się za wymianę.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 412 gości