problem z temperatura silnika golf 3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mikil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 23:24
Kontakt:

problem z temperatura silnika golf 3

Post autor: mikil » pn kwie 11, 2005 13:03

witam

mam problem z temperatura silnika jak jezdze to mi pokazuje 70 stopni gdzy natomiast stane w korku temperatura wzrasta i dochodzi do 90 staopni po czym wlacza się wentylator
w czym jest problem ??? czy jest to padniety czujnik czy moze termostat
ktory czujnik bo slyszalem ze ponoc sa dwa jak mozna sprawdzic taki czujnik czy jest dobry czy nie no i gdzie się on znajduje w silniku??

bede wdzieczny za kazda porada idzie lato a ja nie chcial bym przegrzac silnika
slinik 1.8 AAM

pozdrawiam


.zycie to surfing wiec nie boj sie fal.


..:: VW VENTO 1.8 GL ::..

... pozdro mikil ...

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » pn kwie 11, 2005 13:18

jest ogromny post w tym temacie i tym dziale poszukaj,
swoją drogą zmień termostat, prawdopodobnie to jego wina, ja też tak mialem, po zmianie idealnie trzyma 90 stopni,
koszta nie są duże,
pozdrawiam


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Mario-123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr lis 10, 2004 00:49
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Mario-123 » pn kwie 11, 2005 16:10

stawiam na termostat-koszt ok 25zł



Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » pn kwie 11, 2005 16:26

miałem to samo - termostat do wymiany



Awatar użytkownika
mikil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 23:24
Kontakt:

Post autor: mikil » pn kwie 11, 2005 18:45

wymienial ktos sam termostat ???
ponoc jest problem jak w aucie jest wspomaganie ??prawda to??


.zycie to surfing wiec nie boj sie fal.


..:: VW VENTO 1.8 GL ::..

... pozdro mikil ...

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 11, 2005 20:56

mikil skad jestes??


jakbys byl z wawki albo okolic mozna by sie ustawic i bym Ci pomogl bo u siebie sam zmienialem a dodatkowo by sie zrobilo poradnik. jak nie to trudno.

jedyny problem przy wymianie termostatu jak masz wspomaganie jest taki ze trzeba zdejmowac pompe od wspomagania. reszta to bulka z maslem. aha tm gdzies jest nietypowy nr klucza chyba 16


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
sczypior22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw mar 03, 2005 18:09
Kontakt:

Post autor: sczypior22 » pn kwie 11, 2005 21:59

witam no ja tez w zasadzie tak mam od poczatku ze w czasie jazdy trzyma mi 70 po zatrzymaniu np w korku wzrasta temp do 85 i wlancza sie wentylator (caly czas mowa oczywiscie o temp wody) a wg mfa temp oleju po rozgrzaniu w zasadzie nie waha sie gdy dojdzie do 86 stopni jest wedlug mnie bylo to normalne bo nigdy sie inaczej nie zachowywal ale jak czytam te posty i inne to zaczynam sie zastanawiac moze ktos udzieli odpowiedzi dokladnie jaka powinna byc temp wody a jaka oleju (wg mn ok 90 )


Golf III 1.8 GT

Awatar użytkownika
dav2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 20:07
Kontakt:

Post autor: dav2 » pn kwie 11, 2005 22:13

ja miałem podobnie w trasie 70 a w korku do 85 i włączał sie wentylator.Wymieniłem czujnik i teraz mam równiutko 90 i wentylator sie włącza przy ok 95



Aronix

Post autor: Aronix » pn kwie 11, 2005 22:19

Ja miałem to samo! I co? Podczas wymiany paska i uszczelki pod głowicą mechanik dopatrzył sie odwrotnego podłączenia wężów do termostatu , które idą do chłodnicy!Nie wiem co ci niemcy wczesniej pokombinowali ale nieałe zjeby!jak można odwrotnie podłączyc węże! rzeby było jasne: Ten ktory wychodzi od termiostatu czyli po otwarciu sie go przepływa płyn idzie do góry w chlodnicy a ten który wchodzi do termostatu ma byc na dole tak aby plyn po obiego z gory na dół gdy jest schłodzony trafil na silnik !ja miałem odwrotnie i jeździłem tak pół roku!HEH



Awatar użytkownika
sczypior22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw mar 03, 2005 18:09
Kontakt:

Post autor: sczypior22 » pn kwie 11, 2005 22:40

a gdzie dokladnie jest ten czujnik czy to ten z boku chlodnicy?


Golf III 1.8 GT

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » wt kwie 12, 2005 08:58

sczypior22 pisze:a gdzie dokladnie jest ten czujnik czy to ten z boku chlodnicy?
na chłodnicy jest czujnik załączania wentylatora jak chłodnica osiągnie temperaturę około 92-95 stopni

POLECAM do poczytania:
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=8452&start=0



Awatar użytkownika
mikil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 23:24
Kontakt:

Post autor: mikil » wt kwie 12, 2005 13:25

no to stawiam na termostat choc ostanie posty mowia co innego

znalazlem taki opisik wymiany :

poprostu demontujemy pompe wspomagania (wspornik, sruba 2x8 mm 1 x chyba 10 mm) pompka wisi sobie na swoich przewodach i juz jest piekne dojscie do termosttu teraz 2 sruby 6 mm termostat w dol i montujemy spowrotem, dla niewprawionych roboty na
1 h dla wprawionych takich jak ja :0) 20 minut !

chyba sobie dam rade jak zrobie napisze jak i co moze jakies fory zrobie :)


.zycie to surfing wiec nie boj sie fal.


..:: VW VENTO 1.8 GL ::..

... pozdro mikil ...

Aronix

Post autor: Aronix » sob kwie 16, 2005 20:28

Heh podczas wymiany paska rozrządu i oleju oraz uszczelki pod głowicą mechanik doszedł do wniosku że miałem odwrotnie podłączone węże od termostatu do chłodnicy, niezły wałek!Po otwarciu się termostatu woda gorąca szła na dól do chlodnicy a zimna do góry, bezsens! Nie osiągałem temperatury 90stopni , a teraz heheh 95 i wiatraczek śmiga coraz lepiej z tym mk3! Ach ci Niemcy!!!!!!!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
Adam Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob mar 12, 2005 01:25
Lokalizacja: wojkowice
Kontakt:

Re: problem z temperatura silnika golf 3

Post autor: Adam Polak » sob kwie 16, 2005 20:42

mikil pisze:witam

mam problem z temperatura silnika jak jezdze to mi pokazuje 70 stopni gdzy natomiast stane w korku temperatura wzrasta i dochodzi do 90 staopni po czym wlacza się wentylator
w czym jest problem ??? czy jest to padniety czujnik czy moze termostat
ktory czujnik bo slyszalem ze ponoc sa dwa jak mozna sprawdzic taki czujnik czy jest dobry czy nie no i gdzie się on znajduje w silniku??

bede wdzieczny za kazda porada idzie lato a ja nie chcial bym przegrzac silnika
slinik 1.8 AAM

pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 351 gości