Do ilu obrotów kręcą się diesle
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8121705 ... caid=137ed
faktycznie, najlepiej pracuje między 3 - 5 tyś
faktycznie, najlepiej pracuje między 3 - 5 tyś
Bo w dieslu nie chodzi o jakość zastosowanych materiałów tylko o czas zapłonu mieszanki, powyzej 5200 obr w najleprzych dieslach jest problem i tego pokonac juz sie chyba nie da- nie zdazy sie mieszanka sprezyc i od goracego powietrza zapalic.Jak zbytnio przekroczysz samozapłon mieszanki i do niej nie dojdzie moze zobaczyc jak frówa twój korowód- choc tego nikomu nie życzę. Po co krecic diesla powyzej 4200 obr - przeciez jego efektywnosc spada i wzrasta jego spalanie i zmniejsza sie trwałość silnika- a przeciez ma byc to trwały i oszczędny srodek lokomocji. Jak chcecie wysokich obrotów kupcie sobie szlifierkę do asfaltu- jakąś Hondę TYPE-R.ROF pisze:http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8121705 ... caid=137ed
faktycznie, najlepiej pracuje między 3 - 5 tyś
PinkFloyd, popieram
chociaz dodam ze mialem przyjemnosc smigac dzisiaj polo 1.4 tdi i tak sie fajnie krecilo gaz w deche ponad 5 tysi na obrotku a silnik chodzil tak jak moj na 2,5 tys praktycznie nie slychac bylo ze na max kreci
chociaz dodam ze mialem przyjemnosc smigac dzisiaj polo 1.4 tdi i tak sie fajnie krecilo gaz w deche ponad 5 tysi na obrotku a silnik chodzil tak jak moj na 2,5 tys praktycznie nie slychac bylo ze na max kreci
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Tu nie chodzi o to że mieszanka nie zdąży się sprężyć tylko o to że mieszanka nie zdązży się wytworzyć. W dieslu najpierw powietrze się spręża, a później na kilka stopni przed GMP następuje wtrysk paliwa do komory spalania (spalanie izobaryczne). Tak że czas potrzebny na wytworzenie mieszanki jest bardzo krótki w przeciwieństwie do benzyniaka w którym mieszanka tworzy się już w kanale dolotowym i następuje zapłon całej mieszanki na kilka stopni przed GMP (spalanie izochoryczne). I dlatego jest to jeden z powodów dlaczego nie wykręca się diesla powyżej pewnych obrotów, kolejnym powodem są duże siły odśrodkowe działające na układ korboy, silnik diesla jest dużo cięższy niż benzyna a co za tym idzi ma większą bezwładność i siłę odśrodkową co będzi miało wpłym na rozpadanie się układu po przekroczeniu wartości granicznych.PinkFloyd pisze:Bo w dieslu nie chodzi o jakość zastosowanych materiałów tylko o czas zapłonu mieszanki, powyzej 5200 obr w najleprzych dieslach jest problem i tego pokonac juz sie chyba nie da- nie zdazy sie mieszanka sprezyc i od goracego powietrza zapalic
[ Dodano: 03 Kwi 2007 07:03 ]
Tak dla ciekawości diesla da się wykręcić do 11000 obr, ale nie jest to nic dobrego
pozdrowienia el Kopyto
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 159 gości