[mkII] poszedl amortyzarot tyl??jaki kupic(zalaczam linki)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Post autor: j_jasiu » ndz kwie 10, 2005 18:16

Pzwmichu pisze:Moim zdaniem kup od razu na dwie strony. Bo zmiana jednego amortyzatora mija się z celem. Chyba, że z drugiej strony masz w miarę nowy amorek.
A co do wymiany to nie jest to nic skomplikowanego, ale lepiejm to zrobić w jakimś warsztacie. :)
Nie wymienia się pojedyńczo amorków tylko odrazu parę, nikt nie uwzględni ci reklamacji ani mechanior nie wieźmie odpowiedzialności za prawidłowe funkcjonowanie. Pozatym będzie nierówne zużycie co może powodować ściąganie auta.


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

DanielW

Post autor: DanielW » ndz kwie 10, 2005 19:03

daaroo pisze:
Shane84 pisze:
daaroo pisze:ale te tanie amroki to sa chyba tylko wklady i bedziesz musial przespawywac mocowanie kielicha
mozesz mi to jasniej wytlumaczyc??? bo w ogole nie mam pojecia na ten temat!!!


amorki wklady- wytlumacze to najjasniej jak tylko mozna, amorek wklad wyglada jak rurka, jak kupisz wklady to ze starego amortyzatora bedziesz musial przelozyc kielich na ktorym opiera sie sprezyna, nie patrzylem jescze jak jest w mk2 ale byc moze stary kielich bedzie trzeba odcinac i przespawywac do nowego amorka chyba ze jest jakos odkrecany ten kielich wiec jezeli nie chcesz sie bawic to lepiej doloz pare zlotych i kup kolumne do ktorej tylko przekladasz sama sprezyne i jazda
Nie zgodze się z Tobą. Całe kolumny to całe kolumny a wkłady to wkłady. Tam gdzie są wkłady to muszą być wkłady a gdzie są całe kolumny to muszą być kolumny. Obydwa mają inną charakterystykę. W momencie gdy do wkładu dospawasz resztę to ten amorek będzie do wymiany za 1000 km a za takie spawanie stracisz gwarancję.



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » ndz kwie 10, 2005 19:28

DanielW pisze:
daaroo pisze:
Shane84 pisze: mozesz mi to jasniej wytlumaczyc??? bo w ogole nie mam pojecia na ten temat!!!


amorki wklady- wytlumacze to najjasniej jak tylko mozna, amorek wklad wyglada jak rurka, jak kupisz wklady to ze starego amortyzatora bedziesz musial przelozyc kielich na ktorym opiera sie sprezyna, nie patrzylem jescze jak jest w mk2 ale byc moze stary kielich bedzie trzeba odcinac i przespawywac do nowego amorka chyba ze jest jakos odkrecany ten kielich wiec jezeli nie chcesz sie bawic to lepiej doloz pare zlotych i kup kolumne do ktorej tylko przekladasz sama sprezyne i jazda
Nie zgodze się z Tobą. Całe kolumny to całe kolumny a wkłady to wkłady. Tam gdzie są wkłady to muszą być wkłady a gdzie są całe kolumny to muszą być kolumny. Obydwa mają inną charakterystykę. W momencie gdy do wkładu dospawasz resztę to ten amorek będzie do wymiany za 1000 km a za takie spawanie stracisz gwarancję.

to czemu jak pojechalem do zakladu tam gdzie wymieniaja amory koles mi powiedzial ze moze mi sprzedac same wklady a ze starych amorow przespawac kielichy albo moze mi sprzedac juz calal kolumne??



DanielW

Post autor: DanielW » ndz kwie 10, 2005 19:45

Nie wie dlaczego Ci tak powiedział ale uwierz mi nie zda to egzaminu. Chyba że masz model w którym są wkłady. Wtedy możesz kupić i kolumne (pustą) w którą wkładasz wklad. Wkłady i amorki całe napewno nie są takie same. Popytaj w innych warsztatach ( to nic nie kosztuje ) bo dla mnie ten w którym byłeś coś kręci. Ja bym nie zaryzykował.



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » ndz kwie 10, 2005 19:56

DanielW pisze:Nie wie dlaczego Ci tak powiedział ale uwierz mi nie zda to egzaminu. Chyba że masz model w którym są wkłady. Wtedy możesz kupić i kolumne (pustą) w którą wkładasz wklad. Wkłady i amorki całe napewno nie są takie same. Popytaj w innych warsztatach ( to nic nie kosztuje ) bo dla mnie ten w którym byłeś coś kręci. Ja bym nie zaryzykował.
Dokładnie tak, wkład jest do rozbieralnych kolumn (wymiana samego amortyzatora) a cała kolumna to jest całość i koniec, nie da wymienić się amortyzatora.
Pewnie można coś przespawać (to już nie te czasy gdy nic nie można było kupić) ale to chory pomysł, w życiu bym tego nie zrobił (chcę żyć).



Awatar użytkownika
Zimny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 12:01
Lokalizacja: Zbąszynek
Kontakt:

Bilstein ok.

Post autor: Zimny » ndz kwie 10, 2005 20:11

Ja polecam bilstein są super gazówki na tył idzie załatwić za jakieś 120 - 130 zł za sztukę



DanielW

Post autor: DanielW » ndz kwie 10, 2005 20:40

Apropos. Z tyłu w golfach występują dwa rodzaje amortyzatorów.
1. KOLUMNY McPersona ( bez wkładów)
2. zwykłe ( sprężyna oddzielnie)



dioob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 18:20
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: dioob » ndz kwie 10, 2005 21:05

DanielW pisze:Apropos. Z tyłu w golfach występują dwa rodzaje amortyzatorów.
1. KOLUMNY McPersona ( bez wkładów)
2. zwykłe ( sprężyna oddzielnie)
Mógłby kolega jasniej bo nie rozumie.Zawsze myślałem że amortyzaror to amortyzator, a kolumna to kolumna czyli wsio razem złaczone amortyzator+sprężyna +tależe osadcze+łozysko =kolumna mcphersona.
A z twojej odpowiedzi nic nie rozumie. :chytry:


...pomału do celu......w planach Suka GS 500, na początek oby sił wystarczyło :hmm:

DanielW

Post autor: DanielW » ndz kwie 10, 2005 21:20

Pod nazwą zwykły miałem na myśli oddzielnie amortyzator i sprężyna (lub resor). Oczywiście kolumne McPersona opisałeś dokładnie.Miałem na myśli to że nie ma wkładów do tylnych amortyzatorów w golfie.



Shane84
Golf 2 D60
Golf 2 D60
Posty: 404
Rejestracja: czw sty 20, 2005 19:12
Lokalizacja: E-g

Post autor: Shane84 » pn kwie 11, 2005 05:31

No to sporo sie dowiedzialem !!! :)



VIPP

Post autor: VIPP » pn kwie 11, 2005 17:04

posiadam KYB polecam



Shane84
Golf 2 D60
Golf 2 D60
Posty: 404
Rejestracja: czw sty 20, 2005 19:12
Lokalizacja: E-g

Post autor: Shane84 » wt kwie 12, 2005 05:16

Juz po sprawie.pojechalem do fachowca i zalozylem nowe amorki firmy "KAYABA"+robota=300 zl. i teraz wszystko chodzi jak nalezy!!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 227 gości