urządzenie elektroniczne silnika - co, gdzie i dlaczego?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

elvis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr sie 30, 2006 14:44
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

urządzenie elektroniczne silnika - co, gdzie i dlaczego?

Post autor: elvis » sob mar 31, 2007 18:35

Witam wszystkich!

W czasie normalnej (o dziwo bezproblemowej (ale tylko chwilowo)) eksploatacji wywalił mi bezpiecznik nr 15 - tj "urządzenie elektroniczne silnika". Ale co to jest dokładniej i jakie mogły być tego przyczyny?

Autko jechało normalnie po czym zgasło. Rozrusznik kręcił, początkowo zachowywał się jak zapowietrzony. Żeby zobaczyć jak to jest wystarczy wyjąć bezpiecznik nr 15.

Co to jest to "urządzenie elektroniczne silnika". Jak je sprawdzić? Jakie mogą być przyczyny?

Pozdrawiam serdecznie!


w uszach świst, w oczach mgła a na liczniku 22 :D

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » ndz kwie 01, 2007 00:12

golf III to widać w profilu ale silnik JP to nie za bardzo raczej w tej budzie ... uzupelnij profil i napisz jaki silnika masz w tym chrupku :wink:



Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: pavello » ndz kwie 01, 2007 00:19

elvis, wydaje mi sie ze to nie jedno urzadzenie tylko caly elektroniczny osprzet silnika.no,przynajmniej jakas jego czesc.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]

elvis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr sie 30, 2006 14:44
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: elvis » ndz kwie 01, 2007 09:15

leo... pisze:golf III to widać w profilu ale silnik JP to nie za bardzo raczej w tej budzie ... uzupelnij profil i napisz jaki silnika masz w tym chrupku :wink:
Niestety, muszę potwierdzić. Jest to JP. Zczytałem to z bloku silnika, jak w instrukcji, było między dwoma gwiazdkami, po JP było 6 cyferek.

Takiego druciarstwa to jeszcze nie widziałem. Nie było mnie przy zakupie. Gofer jest od byłego znajomego rodziny. Za takie coś to powinni wieszać!

Przy okazji pytanie. Skoro to JP, 1.6 Diesel to czy w baku powinna być pompa paliwa bo nie ma... Jeśli tak, to jaka.... bo już nie wiem czym sie kierować.... Nie mam instrukcji w której byłby ujęty silnik JP.

[ Dodano: 01 Kwi 2007 10:00 ]
[ Zaktualizowan: 01 Kwi 2007 22:45 ]
Mam już winnego!

Okazał nim się przewód idący do pompy wtryskowej a konkretnie do zaworu start-stop (N-109) - pozycja nr 8 na ilustracji poniżej:
Obrazek
I tak elementy rozmieszczone są następująco:

1-zawór sterujący ciśnieniem wewnętrznym
2-dżwignia regulatora..(w przypadku tej pompy jak widać na zdjęciu jest zastosowany regulator obrotów jednozakresowy)
3-śróba odpływowa
4-głowica tłokorozdzielacza
5-element pompki przetłaczającej
6-przestawiacz kąta wtrysku
7-tarcza skokowa
8-zawór start-stop....N-109

Ilustracje i opis zaczerpnąłem z forum.tdi-tuning.pl

Niestety doszedłem do tego robiąc właśnie takie zwarcie. Efekt taki sam. Jest o tyle gorzej że nie spalił sie bezpiecznik :( i samochodzik nie che odpalić. Zauważyłem że jednoczenie z wcześniej podanymi objawami nie podgrzewają się świece żarowe.

Zmierzyłem napięcie przy "starcie" i zamiast 12V jest 0,3V. Chyba będę musiał dobrać się do tego przewodu bo sie chyba "nadpalił" gdzieś?!


w uszach świst, w oczach mgła a na liczniku 22 :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości