Przebiegi silnika 1.4 w mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Przebiegi silnika 1.4 w mk3

Post autor: krzysiek82 » pt mar 30, 2007 20:27

Witam
Auto ma przejechane 245tyś km, jest bez gazu, zalane olejem mineralnym. Nie kopci na niebiesko. Czy warto zastanawiać się nad takim autem czy lepiej sobie darować. Dodam że mam zamiar zagazować auto gdy ewentualnie się na nie zdecyduje.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

greg

Post autor: greg » pt mar 30, 2007 21:00

krzysiek82 pisze:Nie kopci na niebiesko. Czy warto zastanawiać się nad takim autem czy lepiej sobie darować.
kolor oleju? jak czarny to minimum uszczelniacze będą do wymiany a możliwe że i pierścienie.



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » pt mar 30, 2007 23:17

greg pisze:
krzysiek82 pisze:Nie kopci na niebiesko. Czy warto zastanawiać się nad takim autem czy lepiej sobie darować.
kolor oleju? jak czarny to minimum uszczelniacze będą do wymiany a możliwe że i pierścienie.
Witam. Podłącze sie do tematu. Jak to jest z tym olejem jak go zlewacie po wymianie ? czy jest czarrny ? czysty ? ( chodzi mi o benzyne bo w dieslu to wiadomo) bo np u mnie jak kupiłem auto był aż czarny olej i szybko go wymieniłem i teraz sie zastanawiam co kolega o tym napisał bo u mnie po przejechaniu ~2000 km nie jest taki czysciutki jak od razu po wymianie ( ma takie szarawe zabarwienie ) i sie troche zastanawiem czy jest coś nie tak ? Jak jest z tym u Was ?
PS po ~2000 km oleju raczej nie ubyło i nic nie kopci



greg

Post autor: greg » pt mar 30, 2007 23:23

mmarek, powiem tak - znajoma ma golfa 1,8 ABS - przebieg około 150tys. przy wymianie stary olej jest minimalnie ciemniejszy niz nowy (jeździ na gazie). Mój - olej troszkę ciemniejszy niż jak wleję, kupel miał identycznie - jak poszły uszczelniacze na zaworach i przytarte juz były trochę pierścienie (250tys. z tego 130 na gazie) to zaczął robić czarny olej.



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » pt mar 30, 2007 23:30

greg pisze:mmarek, powiem tak - znajoma ma golfa 1,8 ABS - przebieg około 150tys. przy wymianie stary olej jest minimalnie ciemniejszy niz nowy (jeździ na gazie). Mój - olej troszkę ciemniejszy niż jak wleję, kupel miał identycznie - jak poszły uszczelniacze na zaworach i przytarte juz były trochę pierścienie (250tys. z tego 130 na gazie) to zaczął robić czarny olej.
A jakie są jeszcze objawy jak pójdą uszczelniacze na zaworach ? (oprócz że olej czarnieje ) a jak przytarte pierścienie to chyba powinień palić troche olej i kopcić na niebiesko ? Czy mozna tak jezdzić ? bo chyba niewielu ludzi zastanawia sie nad kolorem oleju ? ( ja sie zacząłem zastanawić :) jak przeczytałem co napisałeś ;)



greg

Post autor: greg » pt mar 30, 2007 23:37

mmarek pisze:A jakie są jeszcze objawy jak pójdą uszczelniacze na zaworach ?
objawem padani uszczelniaczy n azaworach jest zakopcenie na niebiesko tuż po rozruchu - jeśli ciągle to wskazuje na pierścienie



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » pt mar 30, 2007 23:44

greg pisze:
mmarek pisze:A jakie są jeszcze objawy jak pójdą uszczelniacze na zaworach ?
objawem padani uszczelniaczy n azaworach jest zakopcenie na niebiesko tuż po rozruchu - jeśli ciągle to wskazuje na pierścienie
Hmmm u mnie nie kopci, albo tamten stary olej jeszcze tak zabarwił ten nowy na taki kolor albo jestem już jakiś przewrażliwiony na temat swojego golfa

PS Odkąd go kupiłem codzienie wchodze na forum.vwgolf.pl [cool]



greg

Post autor: greg » pt mar 30, 2007 23:47

po następnej wymianie się okaże
moze gosć nie wymieniał dłuzej jak 2 lata... możemy gdybać. Zrobisz eszcze 1-2 wymiany i będzie widać. Oleju nie bierze? NIe kopci to czym się przejmować?



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » pt mar 30, 2007 23:57

greg pisze:po następnej wymianie się okaże
moze gosć nie wymieniał dłuzej jak 2 lata... możemy gdybać. Zrobisz eszcze 1-2 wymiany i będzie widać. Oleju nie bierze? NIe kopci to czym się przejmować?
No właśnie niby nie ma sie czym przejmowac ale lubie jak wszystko w aucie "gra" i nie mam co do niego żadnych watpliwości a ten temat jakoś mnie zastanowił więc pytam :)
Dzieki forum poradziłem sobie jak na razie ze wszystkimi dolegliwościami oprócz spalania :( zaczyna mnie juz to draznić i powoli kończą sie pomysły ( chyba przerzuce sie na rower ;) )



greg

Post autor: greg » sob mar 31, 2007 00:01

mmarek pisze:poradziłem sobie jak na razie ze wszystkimi dolegliwościami oprócz spalania :(
to ile pali?



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » sob mar 31, 2007 00:20

greg pisze:
mmarek pisze:poradziłem sobie jak na razie ze wszystkimi dolegliwościami oprócz spalania :(
to ile pali?
około 12 litrów na 100 km przy trasach ~ 20, 30 km ( aż sie boje pomysleć co by było jak bym jezdził tylko po pare km ) a mam wymienione : świece NGK bur6et (jakoś tak), nowy filtr powietrza filtrona, nowy termostat Wahlera bo tamten był cały czas otwarty ( teraz ladnie trzyma 90 st. po ~ 4 - 5 km przy obecnych temp. Płyn chłodniczy tez wymieniony. Sonda lambda i czujnik temp cieczy był dwukrotnie sprawdzany w róznych serwisach i wszyscy twierdzili ze wszystko jest OK. Nawet był podłączany pod analizator spalin i tez mechanik powiedział że spaliny są "idealne" Nawet ciśnienie w oponach podniosłem ~ 2,5 atm bo myslałem że coś to zmieni a tu nic :( może nie jeżdze jak "dziadek" ale do agresywnej jazdy jeszcze chyba mi daleko ;) ( dziure w baku raczej wykluczam bo nie zauważyłem zadnych wycieków nawet po zatankowaniu do pełna ) Zawsze narzekałem na 126p że mi dużo pali ale teraz to dopiero poznałem co to znaczy duże spalanie. Ps mam silnik 1.8 na wielopunkcie
Ostatnio zmieniony sob mar 31, 2007 00:23 przez mmarek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » sob mar 31, 2007 00:22

Witam,

Krzysiek82 - moim zdaniem 245 tys. to za dużo jak na LPG. Auto i tak już jeździ na mineralnym więc istnieje ryzyko że może brać olej, a tego nie sprawdzisz w jeden dzień (musiałbyś ten 1000 km pojeździć). Zakładając gaz spowodujesz prawdopodobnie, że zużycie oleju albo się pojawi, albo wzrośnie - zależy jaki jest stan silnika. Poza tym 1,4 nie spala aż tyle benzyny co? To chyba najmniejsza pojemność Golfa III. Ja mam 1,8 (75KM) bez gazu i jakoś sobie radzę (miasto: lato 8l/100 zima 10l/100). Jeżdżę na półsyntetyku przy 150 tys. przebiegu. Pytanie czy przebieg upatrzonego przez Ciebie Golfa jest oryginalny?

Co do barwy oleju - od wymiany do wymiany musi poszarzeć od nagaru, a im większy przebieg auta tym będzie ciemniejszy (ale nie od razu).



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » sob mar 31, 2007 00:28

DrLupus pisze:Witam,

Krzysiek82 - moim zdaniem 245 tys. to za dużo jak na LPG. Auto i tak już jeździ na mineralnym więc istnieje ryzyko że może brać olej, a tego nie sprawdzisz w jeden dzień (musiałbyś ten 1000 km pojeździć). Zakładając gaz spowodujesz prawdopodobnie, że zużycie oleju albo się pojawi, albo wzrośnie - zależy jaki jest stan silnika. Poza tym 1,4 nie spala aż tyle benzyny co? To chyba najmniejsza pojemność Golfa III. Ja mam 1,8 (75KM) bez gazu i jakoś sobie radzę (miasto: lato 8l/100 zima 10l/100). Jeżdżę na półsyntetyku przy 150 tys. przebiegu. Pytanie czy przebieg upatrzonego przez Ciebie Golfa jest oryginalny?

Co do barwy oleju - od wymiany do wymiany musi poszarzeć od nagaru, a im większy przebieg auta tym będzie ciemniejszy (ale nie od razu).
a czy rodzaj oleju moze wpływac na jego kolor ?( np syntetyk czy pólsyntetyk czy minerał ) bo ja np mam zalany minerał 15W 40 mobila gdzie niby ma przejechane ~150 tys km w/g licznika



greg

Post autor: greg » sob mar 31, 2007 00:41

mmarek pisze:a czy rodzaj oleju moze wpływac na jego kolor ?
tak



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości