powietrze w ukladzie paliwowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
powietrze w ukladzie paliwowym
Witam,
Wczoraj zauważyłem, że samochód jakby "słabiej" jedzie, po dość mocnym pałowaniu zerknąłem sobie pod maske i moim oczom ukazał sie dość dziwny widok - w wężyku który doprowadza paliwo do pompy jest cała masa powietrza, tak naprawdę w większość zawartości to powietrze. W drugim wężu tym odpowiedzialnym za powrót jest coś co przypomina pianę... Sprawdziłem tak wstępnie filtr paliwa i połączenia do i z niego, wszystko wygląda normalnie. pytanie jak odpowietrzyć układ? Myślę żeby kupić nowy filtr paliwa i zmienić przy okazji. Aaa filtr z podgrzewaczem paliwa.
Pzd,
Wczoraj zauważyłem, że samochód jakby "słabiej" jedzie, po dość mocnym pałowaniu zerknąłem sobie pod maske i moim oczom ukazał sie dość dziwny widok - w wężyku który doprowadza paliwo do pompy jest cała masa powietrza, tak naprawdę w większość zawartości to powietrze. W drugim wężu tym odpowiedzialnym za powrót jest coś co przypomina pianę... Sprawdziłem tak wstępnie filtr paliwa i połączenia do i z niego, wszystko wygląda normalnie. pytanie jak odpowietrzyć układ? Myślę żeby kupić nowy filtr paliwa i zmienić przy okazji. Aaa filtr z podgrzewaczem paliwa.
Pzd,
przeważnie podgrzewacz robi takie problemy. układ musi być szczelny a odpowietrza sie sam. spróbuj wymienić filtr na jakiś zwykły i zobacz wtedy
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Rozumiem, że nie ma możliwości odpowietrzenia okładu stosując jakiś "myk"? Tak jak pisałem powietrze pokazało się po ostrym butowaniu. A jeszcze jedno, jakiś miesiąc temu czyściłem wtryski (nie ja osobiście a mechanior) może coś sknocił przy okazji? Ogłączał wężyki od filtra powietrza żeby dostać sie do układu paliwowego.
I jeszcze jedno - jeśli mam przewidziany filtr z podgrzewaczem to czy właściwe jest zakładanie takiego bez podgrzewania? Czego negatywnego mogę się spodziewać?
I jeszcze jedno - jeśli mam przewidziany filtr z podgrzewaczem to czy właściwe jest zakładanie takiego bez podgrzewania? Czego negatywnego mogę się spodziewać?
Witam!
Tak jak Kolega pisał wyżej, warto zacząć od sprawdzenia szczelności połączenia podgrzewacza z filtrem, zwykle tam jest problem. W moim MK4 jest tam taki oring, który musi być super spasowany nie wiem dokładnie jak jest w MK3. Dalej bym sprawdzał przewody, może jak mechanior Ci coś robił przy aucie to przy okazji uszkodził wężyki (nie koniecznie przez brak ostrożności - po prostu zmęczenie materiału itp.) Odnośnie zmiany filtra na wersję bez podgrzewacza to cóż? odbije się to w jakimś stopniu na mocy auta i jego spalaniu bo z podgrzanego paliwa można więcej wykrzesać mocy. Prawdopodobnie masz niewielką nieszczelność bo jak piszesz dzieje się to po ostrym butowaniu - większe podciśnienie paliwa a tym samym więcej powietrza w układzie.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Tak jak Kolega pisał wyżej, warto zacząć od sprawdzenia szczelności połączenia podgrzewacza z filtrem, zwykle tam jest problem. W moim MK4 jest tam taki oring, który musi być super spasowany nie wiem dokładnie jak jest w MK3. Dalej bym sprawdzał przewody, może jak mechanior Ci coś robił przy aucie to przy okazji uszkodził wężyki (nie koniecznie przez brak ostrożności - po prostu zmęczenie materiału itp.) Odnośnie zmiany filtra na wersję bez podgrzewacza to cóż? odbije się to w jakimś stopniu na mocy auta i jego spalaniu bo z podgrzanego paliwa można więcej wykrzesać mocy. Prawdopodobnie masz niewielką nieszczelność bo jak piszesz dzieje się to po ostrym butowaniu - większe podciśnienie paliwa a tym samym więcej powietrza w układzie.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Przewaznie sa razem z filtrami, jednak w oryginale wystepuje tez jako oddzielna czesc. Wg ETKA nr N 904 264 02bebus pisze:oring można dokupić osobno czy jest integralna częścią filtra paliwa?
Oring 15,4 x 1,78. Jakies 7zl w ASO.
[ Dodano: Pią Mar 30, 2007 08:29 ]
???Gebi pisze:odbije się to w jakimś stopniu na mocy auta i jego spalaniu bo z podgrzanego paliwa można więcej wykrzesać mocy
Zawor (tzw podgrzewacz) otwiera przejscie do filtra gdy paliwo ma ponizej 15*C i zamyka jesli temp. paliwa przekroczy 31*C. Czyli jesli silnik sie juz troche nagrzeje i tym samym paliwo idace powrotem zawor zamyka przejscie, paliwo idzie spowrotem prosto do baku i paliwo z filtra nie jest juz podgrzewane
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Jak ja kupowałem filtr to gość mi powiedział że ten podgrzewacz z oringiem kupuję się osobno.bebus pisze:oring można dokupić osobno czy jest integralna częścią filtra paliwa?
PS ja mam ten sam problem i tak się właśnie domyślałem że to może być w filtrze przyczyna bo mi się zaczeło właśnie od wymiany filtra...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Poszedłem za rada i zmieniłem filtr, dostałem filtrona z oringiem. Filtr wymieniony, jeden wężyk który budził moje wątpliwości został przycięty a problem.... niestety nadal nie rozwiązany:( Powietrza jak dużo było to nadal jest... Ktoś ma jakieś inne pomysły? Wymiana podgrzewacza, przewodów paliowych? Aaa rano oczywiście nie chce zapalić od kopa, trzeba pokręcić... ale to chyba normalne kiedy powietrze jest w pompie wtryskowej.
sprawdź jeszcze wężyk doprowadzający paliwo do filtra z baku, na zacisku przy filtrze wewntualnie czy nie uległ gdzieś na długości przetarciu. Jeżeli nie masz wycieków roy pod samochodem to sprawdź dopływ paliwa do filtra na odcinku znajdującym się w komorze silnikowej(pod maską samochodu) może tam jest uszkodzony przewód. Jeśli nie to to pozostaje nieszczelność układu pomiędzy filtrem a pompą.
[ Dodano: Pią Mar 30, 2007 10:43 ]
Jeszce co mi przychodzi do głowy - a może niedokręcony jest spust paliwa z filtra
[ Dodano: Pią Mar 30, 2007 10:43 ]
Jeszce co mi przychodzi do głowy - a może niedokręcony jest spust paliwa z filtra
W nowym filtrze to powinien byc raczej dokrecony. Chyba ze ktos sie bawil, ale wtedy to byc cieklo...ryba_71 pisze:a może niedokręcony jest spust paliwa z filtra
bebus, niby sie somo powinno odpowietrzyc, ale zalales nowy filtr paliwem ?
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 181 gości