Wysokie spalanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Woonski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Wysokie spalanie

Post autor: Woonski » czw mar 29, 2007 22:54

Witam, mojego golfika mam od niedawna (06.03.2007) i niepokoi mnie jeden fakt, otóz tankujac za 100 zł = 25 litrów przejeżdzam ok. 210 km, co daje spalanie ok. 12 litrów, czy takie jest normlane spalanie, czy Wam też coś "śmierdzi" :P. Dla informacji podam, że mam silnik 1.6, 75KM. Słuszałem od znajomych ze moje szersze opony też maja wpływ na spalanie, jak duży moze mieć to wpływ? A i jeszcze jedno, oryginalnie w golfie przed zakupem były montowane opony (13'' albo 14'' niestety nie wiem, może bardziej zorientowani w sprawie będą wiedzieli :) ),a zmieniełm na 15" bez legalizacji licznika (słyszałem, ze tak się to nazywa). Może przez to przejeżdzam tak mało km przy 25 litrach?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź/
Ostatnio zmieniony czw mar 29, 2007 23:06 przez Woonski, łącznie zmieniany 1 raz.



msokolek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 23:42
Lokalizacja: WE

Post autor: msokolek » czw mar 29, 2007 23:02

wiadomo im szersza opona tym wieksze opory i wieksze spalanie
hmmmm 12l to mój pali lpg jak dostaje o garach a ja mam 1,8
z felgami jest tak jak masz 13 cali masz wiekszy balon jak masz 15 cali ja mam np 50 profil to wszystko można wyliczyc.


Oświetlenia, doradzę, załatwię......

może się przydam

wojtas.l
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 22:01
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontakt:

Post autor: wojtas.l » czw mar 29, 2007 23:05

Też mam taki silnik i mi spali mniej -zimą ok 7,5- 8 a teraz 7 - 7,5 na krótkich odcinakch (przy normalnej jeżdzie)
coś jest nie tak - napewno dobrze zmierzyłeś to spalanie? a poprzedni właściciel co ci mówił jak ci wciskał ten samochód?



Awatar użytkownika
Woonski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Woonski » czw mar 29, 2007 23:37

wojtas.l pisze:a poprzedni właściciel co ci mówił jak ci wciskał ten samochód
samochód był sprowadzany z Niemiec przez znajmoego. Autko, jest na prawdę w dobrym stanie wiec złoma mi raczej nie wcisnął. W sumie sam jest mechanikiem i powiedział, że autko jest w bardzo dobrym stanie i szybko do niego nie zawitam.
Niestety wersja mojego golfa to NewOrleans wiec komputerka pokładowego nie mam żeby sprawdzić jakie mam spalanie dokładnie.

Ja mam mało profesionalny sposób sprawdzania, tankuje za 100 zł przy baku prawie zero (na czerwonych kreskach), licznik zeruje i jeżdze, po przejechaniu x km, gdy wskazówke, mam znowu na zero, patrzę ile wskazuje mi licznik km. I po tym obliczam ile mi spala. Wiem ze sposób mało profesionalny, ale poki nie dostane wypłaty nie stać mnie na testowanie spalania z pełnym bakiem :).

Przy okazji, jak przedstawia się sprawa z rezerwą w Golfie III. Ile km można jeszcze przejechać w momencie gdy wskazówka jest na zero (dotyka, plastikowego cypelka)? Bo nie wiem czy mi się żarówka wypalił, czy w wersjach z 94' nie było jeszcze lampek z rezerwom, ale niestety nic mi się nie świeci gdy kończy mi sie paliwo :(


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124602]Mój Golf[/url]

Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » czw mar 29, 2007 23:40

w tym silniku 7-8l to góra..... kup TDI :D ja mam 1,9 110 km i mi an trasie poniżej 5 l schodzi po miescie ok 6 : Dheh


---------- Passat -----------

wojtas.l
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 22:01
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontakt:

Post autor: wojtas.l » czw mar 29, 2007 23:50

Dokładnie 7-8 l Poza tym gofry (z tego co wiem) nie mają zbyt dokładnych wskaźników paliwa (wskazówka może pokazywac minimlnie różne wskazani) i niestety nie mają czegoś takiego jak kontrolka (palące się światełko ) rezerwy, i nigdy nie wyjeżdżałem paliwa do tzw. plastikowego cypalka - tylko do miejsca między ostatnią czerwoną kreską a ostatnią białą i nie wiem czy jest jakieś paliwo między ostatnią białą kreską a cypelkiem (nie ryzykowałem bo nie wskazane jest aby brakowało w samochodzi nagle paliwa - słyszałem coś kiedyś o szybszym zużywaniu sie elementów pompy paliwowej czy coś takiego - poprostu nie można dopuszczać aby one pracowały na "sucho"



Awatar użytkownika
Woonski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Woonski » pt mar 30, 2007 00:02

buxi pisze:w tym silniku 7-8l to góra
Spoko, tylko co jest :( ?? Albo źle mierze spalanie, albo źle mi pokazuje licznik, albo coś sie chrzani :(


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124602]Mój Golf[/url]

wojtas.l
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 22:01
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontakt:

Post autor: wojtas.l » pt mar 30, 2007 00:14

sprawdz po ilu kilosach nagrzewa ci się silnik do 90stopni - może masz padnięty termostat i poza tym sprawdz go jeszcze kilka razy albo (apropo złej metody pomiaru) wyjeżdzij całą abenzynke i jeżdzij ze sobą z karnisterkiem i jak braknie to wtedy dolej



Awatar użytkownika
Woonski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Woonski » pt mar 30, 2007 00:22

wojtas.l pisze:sprawdz po ilu kilosach nagrzewa ci się silnik do 90stopni


co prawda robie krótsze odcinki, ale sprawdze, dzisiaj do ok. 90 stopni nagrzał mi sie po przejechanu ok 25 km


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124602]Mój Golf[/url]

wojtas.l
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 22:01
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontakt:

Post autor: wojtas.l » pt mar 30, 2007 00:24

to na 99% masz problem z termostatem - mi obecnie nagrzewa siępo przejechaniu ok 5km do 90stopni. Proponuje zacząć od wymiany tego termostatu. Jak wymienisz to sprawdz spalanie powino siępoprawić



Awatar użytkownika
jacekwwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 23:42
Lokalizacja: Wawa i okolice :)

Post autor: jacekwwa » pt mar 30, 2007 09:35

W mojej starej Favoritce termostat psul sie srednio 2 razy w roku. Zeby sprawdzic czy jest ok czy "stanal" sprawdzalem jak szybko nagrzewa sie rura od pelnego obiegu plynu chlodniczego. Jesli zaraz po rozruchu wniosek byl jeden - termostat non stop otwarty.


www.bambusy.pl

[img]http://img263.imageshack.us/img263/3509/avatar2fa5.jpg[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/174839_5.png[/img]

Slawek 11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Wolbrom
Kontakt:

Post autor: Slawek 11 » pt mar 30, 2007 10:35

Bardzo czesto za spalanie tak wysokie jak twoje odpowiada sondfa lambda. Przy tym przebiegu moze byc nie sprawna, i od niej bym najpierw zaczal. Jesli bys mial nie sprawny termostat to bys nigdy nie osiagnal temp 90 stopni, o tej porze roku chyba ze w korku i to sporym. Takie spalanie to mial moj passat z silnikiem 2 litrowym i to po miescie.
Jerdno jest pewne cos nie tak jest z tym samochodem, moja polowka z tym silnikiem pali srednio okolo7,5 l benzyny i 9 l gazu. Sonda kosztuje cos okolo 150 zl BOSCHA.
Pozdrawiam.



kley

Post autor: kley » pt mar 30, 2007 12:09

walniety termostat przy takich tmpraturach otoczenia jak ostatnio nie sadze, zeby zwiekszal spalanie o 50% w stosunku do nominalnego
predzej sonda lambda sie zawiesza i podaje caly czas informacje o ubogiej mieszance, wiec komp ja wzbogaca, co za tym idzie spalanie wzrasta...
moze tez byc czujnik temperatury płynu chłodniczego. on ma dwie sekcje: pierwsza podaje informacje na zegary, a druga sekcja info do komputera sterujacego, wiec jezeli jest on padniety, to po prostu komp tez moze wzbogacac np caly czas, bo sadzi, ze silnik jest zimny...

spalanie u mnie (silnik 1.8 90KM) na podtlenku LPG :) wychodzi ok 10l, jak mialem zle ustawiony zapon, lyse opony i padajaca pompe wspomagania, to spalanie wynsilo 12,5l/100km, glownie dzialo sie to za sprawa zlego ustawienia zaplonu, przejedz sie moze tez na sprawdzenie tego



Awatar użytkownika
Woonski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Woonski » śr kwie 11, 2007 00:03

poki co dopompowałem sobie koła :). W trzech oponach miałem 0,18 MPa , a w jednej (przedniej) 0,05 MPa! Jak duże mogło mieć to znaczenie przy spalaniu? Z tego co wyczytałem to w przednich golf powinien miec 0,22MPa, a w tylnich 0,20 MPa. Moje opony to 195/50 R15''.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 294 gości