Wymiana tarcz i łożyska

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
norman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:22
Lokalizacja: szczecinek
Kontakt:

Post autor: norman » czw mar 29, 2007 19:34

hej po wymianie nie musisz odpowietrzac hamulcow a co do lozyska to jest bardzo prosta wymiana: zdejmij kolo , na srodku bebna bedzie taki dekielek tez go zdejmij i tam jest zawleczka odbezpiecz ja i zdejmiji ze sruby jeszcze zabezpieczenie i odkrec srub kluczem 24 ona trzyma caly beben i zdejmij beben po zdjeciu bebna wybij bieznie lozyka i wbij nowa i po klopocie :okej:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw mar 29, 2007 19:39

jeszcze musisz wybić simering tak więc kup od razu nowy bo stary i tak zepsujesz przy wyjmowaniu



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw mar 29, 2007 19:41

Może się przyda

Obrazek



Awatar użytkownika
chaczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 21, 2006 16:35
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: chaczyk » czw mar 29, 2007 19:44

Tak jest jak norman napisał tylko jeśli sie nie mylę tam sa dwa łozyska małe i duże przynajmniej tak jest w mojej II. Więc ściągasz jedna bieżnie z piasty adrugą wybijasz z bębna( tarczy). Szczęki musisz wyjąć i wsadzić nowe tylko uważaj żeby ci tłoczki z cylinderka nie wyskoczyły bo bez odpowietrzania się nie obędzie(no chyba że masz tarcze to zignoruj ten cylinderek bo go nie będzie). najlepiej związać je cienkim drutem. No i później ustawiasz luz na łożysku dokręcasz śróbę do oporu i cofasz pół obrotu tak żeby mozna było śrubokrętem przesunąć podkładke pod śrubą i to wszystko.
Powodzenia i miłej pracy jak by co to pytaj. :bajer:
Ostatnio zmieniony czw mar 29, 2007 19:49 przez chaczyk, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw mar 29, 2007 19:44

w temacie ma tarcze a potem bębny i szczęki



Awatar użytkownika
chaczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 21, 2006 16:35
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: chaczyk » czw mar 29, 2007 19:53

No mnie też trochę zakręcił i nie wiem co on w końcu ma tarcze czy bębny dla tego zmnieniałem swojego posta. :kac:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw mar 29, 2007 20:06

jak wymienisz już jedno ta bądz pewny że za jakiś czas wymienisz drugie wymien 2 na raz i problem z głowy łozyska sa tanie



skarredasch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: skarredasch » pt mar 30, 2007 09:36

sam niedawno wymieniałem u siebie z tyłu łożyska (bębny)...koszt niewielki, roboty mało...
wyczyściłem całą ośkę z wszystkich syfów (padnięty semerling trochę tego wpuszcza), nowe łożyska, semerlingi i smar...
zamknąłem się w 40 zł i godzince roboty, a robiłem to pierwszy raz...;)
przy samym zdejmowaniu bębna trzeba włożyć śrubokręt w otwór na śrubę koła i odblokować mechanizm regulacji szczęk...bez tego ciężko zdjąć bębny z rantem...
jak bęben jakiś będzie od środka porysowany dobrze jest go przetoczyć u ślusarzotokarza - koniecznie obydwa!! (ok 20 zł za sztukę) i szczęki wymienić...nie poznasz hamulców...



Slawek 11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Wolbrom
Kontakt:

Post autor: Slawek 11 » pt mar 30, 2007 09:59

Z tylu w ukladzie hamulcowym z bebnami sa na pewno 2 lozyska, kompletny zestaw na jedna strone to okolo 25 - 30 zl. Jesli masz ranty na bebnie to musisz odblokowac szczeki bo inaczej nie sciagniesz bebna. Warto zeszlifowac te ranty chyba ze bebny nadaja sie tylko na wymiane wiec dodatkowy koszt dochodzi nowych okolo 100 zl za nowe.
Pozdrawiam i zycze milej pracy, nic trudnego tylko sciagnij caly uklad ze szczekami zebys nie pomylil sprezyn, gdzie i ktora ma byc.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt mar 30, 2007 10:17

Slawek 11 pisze:Z tylu w ukladzie hamulcowym z bebnami sa na pewno 2 lozyska, kompletny zestaw na jedna strone to okolo 25 - 30 zl. Jesli masz ranty na bebnie to musisz odblokowac szczeki bo inaczej nie sciagniesz bebna. Warto zeszlifowac te ranty chyba ze bebny nadaja sie tylko na wymiane wiec dodatkowy koszt dochodzi nowych okolo 100 zl za nowe.
Pozdrawiam i zycze milej pracy, nic trudnego tylko sciagnij caly uklad ze szczekami zebys nie pomylil sprezyn, gdzie i ktora ma byc.
warto też jak już rozebrane to i nowe szczęki założyć
wymian łożysk z tyłu i szczęk zajęła mi z przerwą na obiad ok.3h (dwa koła)
i wszystko powolutku ... a potym dopiero piwko ... :pub: :kac: :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości