Wymiana tarcz i łożyska
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
hej po wymianie nie musisz odpowietrzac hamulcow a co do lozyska to jest bardzo prosta wymiana: zdejmij kolo , na srodku bebna bedzie taki dekielek tez go zdejmij i tam jest zawleczka odbezpiecz ja i zdejmiji ze sruby jeszcze zabezpieczenie i odkrec srub kluczem 24 ona trzyma caly beben i zdejmij beben po zdjeciu bebna wybij bieznie lozyka i wbij nowa i po klopocie
Tak jest jak norman napisał tylko jeśli sie nie mylę tam sa dwa łozyska małe i duże przynajmniej tak jest w mojej II. Więc ściągasz jedna bieżnie z piasty adrugą wybijasz z bębna( tarczy). Szczęki musisz wyjąć i wsadzić nowe tylko uważaj żeby ci tłoczki z cylinderka nie wyskoczyły bo bez odpowietrzania się nie obędzie(no chyba że masz tarcze to zignoruj ten cylinderek bo go nie będzie). najlepiej związać je cienkim drutem. No i później ustawiasz luz na łożysku dokręcasz śróbę do oporu i cofasz pół obrotu tak żeby mozna było śrubokrętem przesunąć podkładke pod śrubą i to wszystko.
Powodzenia i miłej pracy jak by co to pytaj.
Powodzenia i miłej pracy jak by co to pytaj.
Ostatnio zmieniony czw mar 29, 2007 19:49 przez chaczyk, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
- Lokalizacja: pomorskie
sam niedawno wymieniałem u siebie z tyłu łożyska (bębny)...koszt niewielki, roboty mało...
wyczyściłem całą ośkę z wszystkich syfów (padnięty semerling trochę tego wpuszcza), nowe łożyska, semerlingi i smar...
zamknąłem się w 40 zł i godzince roboty, a robiłem to pierwszy raz...
przy samym zdejmowaniu bębna trzeba włożyć śrubokręt w otwór na śrubę koła i odblokować mechanizm regulacji szczęk...bez tego ciężko zdjąć bębny z rantem...
jak bęben jakiś będzie od środka porysowany dobrze jest go przetoczyć u ślusarzotokarza - koniecznie obydwa!! (ok 20 zł za sztukę) i szczęki wymienić...nie poznasz hamulców...
wyczyściłem całą ośkę z wszystkich syfów (padnięty semerling trochę tego wpuszcza), nowe łożyska, semerlingi i smar...
zamknąłem się w 40 zł i godzince roboty, a robiłem to pierwszy raz...
przy samym zdejmowaniu bębna trzeba włożyć śrubokręt w otwór na śrubę koła i odblokować mechanizm regulacji szczęk...bez tego ciężko zdjąć bębny z rantem...
jak bęben jakiś będzie od środka porysowany dobrze jest go przetoczyć u ślusarzotokarza - koniecznie obydwa!! (ok 20 zł za sztukę) i szczęki wymienić...nie poznasz hamulców...
Z tylu w ukladzie hamulcowym z bebnami sa na pewno 2 lozyska, kompletny zestaw na jedna strone to okolo 25 - 30 zl. Jesli masz ranty na bebnie to musisz odblokowac szczeki bo inaczej nie sciagniesz bebna. Warto zeszlifowac te ranty chyba ze bebny nadaja sie tylko na wymiane wiec dodatkowy koszt dochodzi nowych okolo 100 zl za nowe.
Pozdrawiam i zycze milej pracy, nic trudnego tylko sciagnij caly uklad ze szczekami zebys nie pomylil sprezyn, gdzie i ktora ma byc.
Pozdrawiam i zycze milej pracy, nic trudnego tylko sciagnij caly uklad ze szczekami zebys nie pomylil sprezyn, gdzie i ktora ma byc.
warto też jak już rozebrane to i nowe szczęki założyćSlawek 11 pisze:Z tylu w ukladzie hamulcowym z bebnami sa na pewno 2 lozyska, kompletny zestaw na jedna strone to okolo 25 - 30 zl. Jesli masz ranty na bebnie to musisz odblokowac szczeki bo inaczej nie sciagniesz bebna. Warto zeszlifowac te ranty chyba ze bebny nadaja sie tylko na wymiane wiec dodatkowy koszt dochodzi nowych okolo 100 zl za nowe.
Pozdrawiam i zycze milej pracy, nic trudnego tylko sciagnij caly uklad ze szczekami zebys nie pomylil sprezyn, gdzie i ktora ma byc.
wymian łożysk z tyłu i szczęk zajęła mi z przerwą na obiad ok.3h (dwa koła)
i wszystko powolutku ... a potym dopiero piwko ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 231 gości