automatyczne wlaczanie swiatel
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
automatyczne wlaczanie swiatel
chcialem zalozyc automatyczne wlaczanie swiatel po odpaleniu silnika czy ktos moze wie cos na ten temat?
jakiego typu urzadzenie i jak podlaczyc moze jakas samorobka?
jakiego typu urzadzenie i jak podlaczyc moze jakas samorobka?
vw-torox-vw
tez sie nad tym zastanawialem tu masz linka chyba do samodzilnego montazu
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 491844380f
a tu masz tego pelno na allegro http://allegro.pl/search.php?string=wlacznik+swiatel
jak bedziesz montowal to napisz jak ci poszlo
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 491844380f
a tu masz tego pelno na allegro http://allegro.pl/search.php?string=wlacznik+swiatel
jak bedziesz montowal to napisz jak ci poszlo
Prostszym sposobem i tańszym (ale trzeba się znać troche na elektryce) jest podłączenie przekaźnika pod kontrolke ładowania. W momenci kiedy gaśnie kontrolka ładowania, rozłącza się przekaźnik który styka ścieżki na przekaźniku wyłączonym, a przekaźnik steruje włączeniem świateł. Jeżeli byś chciał wiedzieć dokładniej jak to działa to napisz.
pozdrowienia el Kopyto
porada przekopiowana bez zgody, ale mam nadzieję że właścicel mnie za to nie zabije
AUTOMATYCZNE ZAŁĄCZANIE ŚWIATEŁ MIJANIA PRZY URUCHOMIENIU SILNIKA w golfie 2
Celem porady jest ułatwienie zadania roztargnionym
i utrudnienie pracy niebieskim misiom .
Potrzebne materiały:
* przekaźnik z bezpiecznikiem (do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym)
* podstawka pod przekaźnik ze złączkami
* 4 diody zaporowe
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w żółtej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w białej izolacji
* 1,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w szarej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w czarnej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w niebieskiej izolacji
* kombinerki i nożyce do kabli
* lutownica
* izolacja
Przed całą zabawą należy przygotować z półtora-metrowego szarego przewodu 3 krótkie przewody z wlutowaną w szereg diodą zaporową (należy pamiętać w którym kierunku dioda przewodzi).
Odłączamy akumulator. Zdejmujemy osłonę przekaźników razem z kieszenią serwisową. Odczepiamy płytkę z przekaźnikami oraz wyciągamy przełącznik świateł (nie odłączając kostki) Tak wygląda przygotowane pole do popisu
Znajdujemy przewody od przełącznika świateł:
* BIAŁO-CZARNY (załącza światła mijania)
* ŻÓŁTO-CZARNY ((+) po stacyjce)
* SZARY (podświetlenie)
* CZERWONO-SZARY (światła pozycyjne lewe)
* CZARNO-SZARY (światła pozycyjne prawe - lub odwrotnie
Oraz od ładowania alternatora:
* NIEBIESKI
Przystępujemy do działania:
* Żółto-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy tak, żeby odsłonić plecionkę na odcinku ok. 5mm i dolutowujemy do niego żółty przewód. Zakończamy złączką i wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 87 przekaźnika.
* Biało-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy jak wyżej, dolutowujemy do niego biały przewód. Wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 30 przekaźnika.
* Wcześniej przygotowane szare przewody zakończamy jedną złączką (wszystkie 3) tak, aby diody przewodziły w kierunku od przekaźnika i lutujemy do przygotowanych wg. powyższej procedury przewodów (instalacja samochodu): szarego, czerwono-szarego i czarno-szarego. Taką wiązkę wpinamy w miejsce gdzie wchodzi drugi terminal 87 przekaźnika. Połowa roboty za nami...
* Czarny przewód podłączamy do masy i wpinamy w miejsce gdzie wchodzi terminal 85 przekaźnika.
* Niebieski przewód (instalacja samochodu) znajdujemy w wiązce od liczników bądź w wiązce wychodzącej z komory silnika i przecinamy go. W miejsce przecięcia lutujemy ostatnią diodę (tak aby przewodziła w kierunku do zestawu wskaźników). Następnie wg. procedury odizolowywania lutujemy do tego przewodu przygotowany wcześniej także niebieski przewód tak żeby miejsce łączenia znalazło się między diodą a komorą silnika. Drugi koniec naszego przewodu wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 86 przekaźnika.
* Sprawdzany czy wszystkie połączenia są zaizolowane i przystępujemy do mocowania podstawy przekaźnika do płytki z przekaźnikami (uwaga: nie wszystkie podstawki pasują do VW).
* Zaczepiamy płytkę z przekaźnikami, wkładamy w naszą podstawkę przekaźnik i podłączamy akumulator.
Po tak przeprowadzonym tuningu światła mijania będą nam się zapalały samoczynnie w momencie kiedy alternator zacznie ładować i wyłączały się po wyłaczeniu zapłonu.
A jak nam się automat znudzi to możemy wyjąć przekaźnik i wszystko będzie po staremu
Podziękowania dla Juniora za opracowanie porady!
[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 6:12 pm ]
poradę tą skopiowałem w grudniu 2002roku - montowałem u siebie w mk2 i działało idealnie - polecam
AUTOMATYCZNE ZAŁĄCZANIE ŚWIATEŁ MIJANIA PRZY URUCHOMIENIU SILNIKA w golfie 2
Celem porady jest ułatwienie zadania roztargnionym
i utrudnienie pracy niebieskim misiom .
Potrzebne materiały:
* przekaźnik z bezpiecznikiem (do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym)
* podstawka pod przekaźnik ze złączkami
* 4 diody zaporowe
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w żółtej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w białej izolacji
* 1,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w szarej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w czarnej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w niebieskiej izolacji
* kombinerki i nożyce do kabli
* lutownica
* izolacja
Przed całą zabawą należy przygotować z półtora-metrowego szarego przewodu 3 krótkie przewody z wlutowaną w szereg diodą zaporową (należy pamiętać w którym kierunku dioda przewodzi).
Odłączamy akumulator. Zdejmujemy osłonę przekaźników razem z kieszenią serwisową. Odczepiamy płytkę z przekaźnikami oraz wyciągamy przełącznik świateł (nie odłączając kostki) Tak wygląda przygotowane pole do popisu
Znajdujemy przewody od przełącznika świateł:
* BIAŁO-CZARNY (załącza światła mijania)
* ŻÓŁTO-CZARNY ((+) po stacyjce)
* SZARY (podświetlenie)
* CZERWONO-SZARY (światła pozycyjne lewe)
* CZARNO-SZARY (światła pozycyjne prawe - lub odwrotnie
Oraz od ładowania alternatora:
* NIEBIESKI
Przystępujemy do działania:
* Żółto-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy tak, żeby odsłonić plecionkę na odcinku ok. 5mm i dolutowujemy do niego żółty przewód. Zakończamy złączką i wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 87 przekaźnika.
* Biało-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy jak wyżej, dolutowujemy do niego biały przewód. Wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 30 przekaźnika.
* Wcześniej przygotowane szare przewody zakończamy jedną złączką (wszystkie 3) tak, aby diody przewodziły w kierunku od przekaźnika i lutujemy do przygotowanych wg. powyższej procedury przewodów (instalacja samochodu): szarego, czerwono-szarego i czarno-szarego. Taką wiązkę wpinamy w miejsce gdzie wchodzi drugi terminal 87 przekaźnika. Połowa roboty za nami...
* Czarny przewód podłączamy do masy i wpinamy w miejsce gdzie wchodzi terminal 85 przekaźnika.
* Niebieski przewód (instalacja samochodu) znajdujemy w wiązce od liczników bądź w wiązce wychodzącej z komory silnika i przecinamy go. W miejsce przecięcia lutujemy ostatnią diodę (tak aby przewodziła w kierunku do zestawu wskaźników). Następnie wg. procedury odizolowywania lutujemy do tego przewodu przygotowany wcześniej także niebieski przewód tak żeby miejsce łączenia znalazło się między diodą a komorą silnika. Drugi koniec naszego przewodu wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 86 przekaźnika.
* Sprawdzany czy wszystkie połączenia są zaizolowane i przystępujemy do mocowania podstawy przekaźnika do płytki z przekaźnikami (uwaga: nie wszystkie podstawki pasują do VW).
* Zaczepiamy płytkę z przekaźnikami, wkładamy w naszą podstawkę przekaźnik i podłączamy akumulator.
Po tak przeprowadzonym tuningu światła mijania będą nam się zapalały samoczynnie w momencie kiedy alternator zacznie ładować i wyłączały się po wyłaczeniu zapłonu.
A jak nam się automat znudzi to możemy wyjąć przekaźnik i wszystko będzie po staremu
Podziękowania dla Juniora za opracowanie porady!
[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 6:12 pm ]
poradę tą skopiowałem w grudniu 2002roku - montowałem u siebie w mk2 i działało idealnie - polecam
- jachukb
- Mały gagatek
- Posty: 81
- Rejestracja: śr lut 21, 2007 22:44
- Lokalizacja: Bydgoszcz szwederko
- Kontakt:
WITAm lepiej zerknij na to http://allegro.pl/item178569267_automat ... _led_.html ja to kupilem i czekam na paczke niby swiatla odpalaja sie dopiero po rozruchu silnika czyli jak alternator zacznie ladowac a nie po stacyjce !!! pozdro
ale kicha - sam przekaźnik z włącznikiem i diodą - to w poradzie jest lepsze, bo jak chcesz mieć jedna stronę zapalona po wyjęciu kluczyka to włączysz kierunkiem (jak do tej pory) a tym co kupiłeś nie da rady bo musisz i tak diody zaporowe wstawićjachukb pisze:WITAm lepiej zerknij na to http://allegro.pl/item178...dioda_led_.html ja to kupilem i czekam na paczke niby swiatla odpalaja sie dopiero po rozruchu silnika czyli jak alternator zacznie ladowac a nie po stacyjce
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Wg Etki są oryginalne włączniki świateł do Golfa II pezeznaczone na kraje skandynawskie. Domyślam sie, że pewnie różnią się tym, że światła same się zapalają, ale nie jestem pewien.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 248 gości