trzepanie na kierownicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
trzepanie na kierownicy
Witam
Sytuacja przedstawia sie nastepujaco:
Na starych letnich oponach przy okolo 110km wlaczalo sie lekkie drzenie kierownicy , ktore ustepowalo przy troche wyzszej, lub nizszej predkosci. Na zimowkach nie bylo zadnego problemu, a dzisiaj znow zalozylem nowe letnie opony. Jednak niestety przy okolo 90kmh (i tylko wtedy) lekko drzy kierownica.
Czy powodem tego jest zbyt duzy otwor centrujacy na alu, czy upatrywac przyczyny gdzie indziej? W koncu na frigo bylo dobrze.. No ale to moze tylko przypadek..
Lewy przod alu wywazyl mi , i powiedzial , ze jest idealnie (zero ciezarkow).
Prawy przod ma ich kilka zalozonych, ale w wulkanizacji nie wspomnial, ze jest krzywa felga czy cos....
Czy kupujac pierscienie centrujace mam kupic 2 , czy 4 ?
Czy lepiej kupic gotowe na allegro, czy podjechac do znajomego zeby dotoczyl?
I ostatnie, jak najlepiej precyzyjnie zmierzyc otwor centrujacy na alu, ktore mam zalozone na aucie
Z gory dzieki
Sytuacja przedstawia sie nastepujaco:
Na starych letnich oponach przy okolo 110km wlaczalo sie lekkie drzenie kierownicy , ktore ustepowalo przy troche wyzszej, lub nizszej predkosci. Na zimowkach nie bylo zadnego problemu, a dzisiaj znow zalozylem nowe letnie opony. Jednak niestety przy okolo 90kmh (i tylko wtedy) lekko drzy kierownica.
Czy powodem tego jest zbyt duzy otwor centrujacy na alu, czy upatrywac przyczyny gdzie indziej? W koncu na frigo bylo dobrze.. No ale to moze tylko przypadek..
Lewy przod alu wywazyl mi , i powiedzial , ze jest idealnie (zero ciezarkow).
Prawy przod ma ich kilka zalozonych, ale w wulkanizacji nie wspomnial, ze jest krzywa felga czy cos....
Czy kupujac pierscienie centrujace mam kupic 2 , czy 4 ?
Czy lepiej kupic gotowe na allegro, czy podjechac do znajomego zeby dotoczyl?
I ostatnie, jak najlepiej precyzyjnie zmierzyc otwor centrujacy na alu, ktore mam zalozone na aucie
Z gory dzieki
Everwhite czy Frigo miałeś założone na tych samych felgach 15-tkach? Tak otwór centrujący w alu masi być tej samej wielkości co zewnętrzna średnica piasty (zewnętrzna średnica piasty na którą wchodzi felga- niewielka różnica będzie, taka aby można było założyć felgę na piastę bez użycia dużej siły), czyli koniecznie pierścienie dystansowe i to najlepiej dotoczyć. Średnicę musisz pomierzyć suwmiarką.
W tej chwili felga trzyma się tylko na samych śróbach, a to nie jest dobre i bezpieczne rozwiązanie. Felga może być nie wycentrowana względem piasty i dlategto ci drży kierownica.
W tej chwili felga trzyma się tylko na samych śróbach, a to nie jest dobre i bezpieczne rozwiązanie. Felga może być nie wycentrowana względem piasty i dlategto ci drży kierownica.
Ostatnio zmieniony czw mar 29, 2007 15:37 przez GENE, łącznie zmieniany 1 raz.
VWpower Golf
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 202 gości