Czy ktos mial problemy z kolem jednomasowym?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Czy ktos mial problemy z kolem jednomasowym?

Post autor: olozwirski » śr mar 28, 2007 00:55

Ciekawi mnie czy slyszeliscie o jakis awariach skrzyn badz silnikow po wymianie kola dwumasowego na jednomasowe?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr mar 28, 2007 08:16

pisałem już o tym tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 1a100a343f



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr mar 28, 2007 15:48

PinkFloyd pisze:pisałem już o tym tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 1a100a343f
Ja nie pytam czy po zalozeniu jednomasa wszystko jest w porzadku bo wystarczylo by skorzystac z szukajki i bym sie dowiedzial.
Pytam za to czy znacie przypadek ze po wymianie na jednomasowe narobilo sie balaganu w silniku czy skrzyni. Pytam bo na wielu forach sa opinie przeciw ale nie ma dowodow ze jednomas sie nie nadaje. To jak, byly takie przypadki?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 28, 2007 15:54

napisz do jakiego silnika chcesz założyć jednomasa i od czego ?

jakie moce?



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr mar 28, 2007 21:26

Ja nie słyszałem o jakichs awariach z tego powodu. Renomowana niemiecka firma od sprzęgieł Valeo ma w ofercie sztywne koło zamachowe i sprzęgło z tłumikiem drgan skrętnych. Tłumik w tarczy sprzęgła zastepuje wtedy ten który jest w kole 2-masowym, czyli jest to klasyczny zestaw ( w zestawie z 2-masówką tarcza spręgła jest sztywna).



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 28, 2007 21:54

2 masowiec daje komfort i bardziej niz sprężyny w tarczy eliminuje drgania, ale spokojnie mozna załozyć tradycyjne rozwiązanie, gdy nie liczy się komfort a osiągi i konieczność przeniesienia dużego momentu



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw mar 29, 2007 00:43

cowboy pisze:napisz do jakiego silnika chcesz założyć jednomasa i od czego ?
jakie moce?
Kolo razem ze sprzeglem sachs z serii performance do ARLa w mkII, skrzynia V chyba CTN z mkIII.

[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 00:46 ]
szatanek pisze:Ja nie słyszałem o jakichs awariach z tego powodu. Renomowana niemiecka firma od sprzęgieł Valeo ma w ofercie sztywne koło zamachowe i sprzęgło z tłumikiem drgan skrętnych. Tłumik w tarczy sprzęgła zastepuje wtedy ten który jest w kole 2-masowym, czyli jest to klasyczny zestaw ( w zestawie z 2-masówką tarcza spręgła jest sztywna).
Ja tez nie slyszalem, ale czytalem duzo ze po takiej zamianie posypie sie skrzynia, silnik i choroba wie co. Mimo wszystko mysle ze mozna to miedzy bajki wlozyc...

[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 00:47 ]
cowboy pisze:2 masowiec daje komfort i bardziej niz sprężyny w tarczy eliminuje drgania, ale spokojnie mozna załozyć tradycyjne rozwiązanie, gdy nie liczy się komfort a osiągi i konieczność przeniesienia dużego momentu
No a ta utrata komfortu jest odczuwalna?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw mar 29, 2007 08:55

olozwirski pisze:No a ta utrata komfortu jest odczuwalna?
w jedenzecie nie ma 2 masowca ... w AFNie jest - czy jest różnica - chyba nie

jeśli ktoś pakuje ARL do budy mk2 to nie po to by cicho i płynnie się toczyć :)

ten ARL i tak bedzie telepał tą budą, choć ori 2 masowiec spokojnie obsłuzy 400 NM przez długie kkm jeśli moment będzie łagodnie narastał i kierownik nie będzie strzelał ze sprzęgła ;P

[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 08:57 ]
olozwirski pisze:czytalem duzo ze po takiej zamianie posypie sie skrzynia, silnik i choroba wie co
i jeszcze Olo kury we wsi przestaną nieść jaja, a krowy mleko dawać :)

masz to troche teorii:

artykuł o słynnym kole 2-masowym w TDI:

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=118

Obrazek

Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości