Jakiej firmy poduszki Mc Phersona z łożyskami do Mk2 1,3 b?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Jakiej firmy poduszki Mc Phersona z łożyskami do Mk2 1,3 b?

Post autor: GENE » śr mar 28, 2007 16:36

Witam!
Jak w temacie, poszukuje konkretnych, sprawdzonych firm co do łożysk Mc Phersona. Wymieniałem jakiś pół roku temu i już są do bani. Między kielichem a tależykiem mam przestrzeń około 2 cm. Po za tym guma w górnej części łożyska popękała. Macie może jakieś sprawdzone firmy, czy pozostaje ASO?
Potrzebuje rówenież namiary na dobrą linkę sprzęgłową, poduszki pod skrzynię i pod silnik, tą z przodu (między łapą a belką przednią siedzi). Jeszcze dobre tulejki gumowo-metalowe by się przydały do przednich wachaczy (komplet).
Chodzi mi o sprawdzone firmy co do tych częsci.
Z góry dzięki!!! :rotfl: :bigok: :rotfl:


VWpower Golf

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw mar 29, 2007 00:49

Łożyska macpersona ja wkładałem Lemfoerder-a. B. solidnie odlane, duużo i grubo gumy, do golfa i do passata wkładałem te same, nawet passat przez półtora roku (25 tysia) nie siadł, a golf stoi w niebiesiech bez mała. Wyglądają trochę topornie, ale oki.

Linkę sprzęgła w 1.3 jest chyba bez samoregulacji to tylko oryginał (ok. 75 zł). Ważne, bo przy szajsowatej lince (czytaj: każdy zamiennik) po jakimś czasie linka zaczyna ciężko chodzić i wyłamuje się wspornik pedałów, a to już dalsze 150 zyla część (albo spawanie i wzmacnianie, cudowanie) i kupa niewdzięcznej roboty. Uwierz na słowo, przerabiałem. Kupiłem linkę za 30 zł, a za 2 miechy 100 wspornik (taniej, bo już pospawany, ale w niemczech i b. b. solidna i prorządnie zrobiona robota, a z mojego nie było co zbierać) i 75 linka oryginał. Robota własna, ale wrogowi takiej można życzyć.

Nawet jak masz z regulacją, to zastanów się czy nie odżaować ok. 80 zł więcej na oryginalną. W 1.3 niestety to m.zd. konieczność.

Oryginane mają po prostu dobry gładki pancerz i b. dobrą wkładkę teflonową, która się nie przeciera i nie blokuje linki. Sprzęgiełko na oryginale chodzi miodzio, leciutko, na zamienniku topornie i ciężko. Obciążenia na zamiennku są takie że niszczą wspornik.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » czw mar 29, 2007 19:40

czyś oki, dobrze posłuchać sprawdzonych rad.
Te McPhersony LEMFORDER-a to ile stoją cenowo? A i ile czasu masz je już w Golfie 2?
Co do linki sprzęgłowej, to właśnie w ASO miałem kupić. Ale ostatnio naciąłem się na włączniku cofania. Wytrzymał mi 4 m-ce i padł. Rozebrałem stary oryginalnie zamontowany i naprawiłem. Później rozebrałem ten zakupiony w ASO i ....... 8-[ . Różnił się wykonaniem w środku, badziewny kawałek okładki z zeszytu zamiast gumowej membrany oddzielającej styki elektryczne od części pracującej mechanicznie w środku skrzyni. Blaszka stykająca styki to wykonana była w mikro-metrach, gdzie w orginale miała przynajmniej grubość 6 takich blaszek jak ta z ASO. No dobra dość bajdolenia.
Dlatego się zastanawiałem, czy jak kupię linkę sprzęgłową w ASO, to nie wyjdzie tak jak z tym włącznikiem wstecznego (niby z zewnątrz org. a w środku badziew). Taki stan rzeczy mnie normalnie rozwala. Płacisz jak za oryginał, a to tylko atrapa org.
Cena linki faktycznie wynosi 76zł w ASO. Spróbuje kupić, ale jak i tym razem się zawiodę, to :foch: , a później już tylko :pub:


VWpower Golf

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw mar 29, 2007 23:49

Wiesz, w golfie też już prawie 2 latka mam te poduchy, ale przebieg to tylko ok. 10-12 tysia, matula mniej jeździ ode mnie, ale po dziurach też katuje.
Napisałem ile w passacie, bo są te same (nawet patrzyłem na numer nabity na części - 191 ... ..., czyli ewidentnie pierwotnie przeznaczone do golfa, nawet bałem się że szybko padną), a passat jest sporo cięższy od golfa (ponad 1100 kilo wagi, 1.8 silnik - porównaj z golfem 1.3 - 920 kg, czy coś koło tego). I trzymają spoko.
Poprzednio miałem coś innego, to fakt, passacina była przyjemnie bardziej miękka, ale po tym samym przebiegu co teraz już wyraźnie poszła ok. 1,5 cm w dół właśnie na poduchach, zmieniłem je, bo kolumny by mi przez maskę wyszły :) . A same łożyska toczne w tym interesie praktycznie wszystkie firmy mają te same, tj. INA. Czyli liczy się jakość gumy. Płaciłem ok. 25-28 zł za sztukę.

Co do tulejek w wahaczu - lemfoerder powinien wytrzymać naprawdę dużo dłużej w golfie, bo auto jest lżejsze, a poza tym nie miałem litości dla auta na dziurach (inaczej powinienem zostawiać przed domem, albo na plecach, no inaczej się w Łodzi nie da, tragedia)

Z tą linką to sprawdź, czy nie zaczął się już czasem kłopot ze wspornikiem - bo wtedy wlot linki do pancerza przy naciskaniu sprzęgła będzie szedł pod skosem i dawał pioruński opór, nawet na oryginalnej lince. Zwłaszcza, jak np. mimo regulacji (podciągania linki przy skrzyni nakrętkami) nadal nie da się do końca wysprzęglić i skrzynia haczy przy zmianie biegów. Szkoda założyć nową linkę, jak np. wspornik już się zaczął giąć albo zaczął pękać.
Najłatwiej sprawdzić to po podniesieniu maski, w miejscu gdzie linka przechodzi przez ścianę grodziową (tj. między kabiną a komorą silnika). Niech jakiś pomagier wciska i puszcza sprzęgło, a Ty patrz czy kołnierz oporowy pancerza linki (z reguły jasny plastik na górnym końcu linki, okręgły) przy wciskaniu sprzęgła nie wchodzi do kabiny razem z takim kawałkiem metalowej rurki wystającej przez ścianę grodziową za który się zapiera (jest tam jeszcze gumowa osłona). Jeśli nie wchodzi do kabiny, to jest oki, wspornik jest cały (test łatwiejszy niż wczołgiwanie się z latarką z głową w okolicach pedałów sprzęgła i hamulca, a ta metalowa rurka sięgająca do komory silnika ok. 1-2 cm, przez który przechodzi linka i o który zapiera się pancerz to właśnie końcówka wspornika).

Hehe, mądry Polak po szkodzie, miałem już nadpęknięty ten wspornik, założyłem w dobrej wierze nową linkę "zamiennik" bo stara jakoś ciężkawo chodziła, i byo tylko gorzej, w końcu co 1-2 dni dociągałem nakrętkę przy lince sprzęgła i... nic. W końcy nie można było wysprzęglić w ogóle. Teraz mogę tylko służyć radą, bo przerobiłem temat dokładnie.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » pt mar 30, 2007 15:03

czyś widzisz sprzęgło bierze mi przy samym końcu jak puszczam pedał sprzęgła. Po za tym jak jest zimno to pedał od sprzęgła chodzi lekko, dopiero jak się zrobi cieplej to zaczyna ciężej chodzić. Ten metalowy wspornik (rurka w grodzi) siedzi na swoim miejscu i nie jest odkrojona jak to miałem przy MH (wtedy faktycznie linka wraz z pancerzem wchodzi do środka).
Ale mam problem z zamówieniem org. linki w ASO. Otrzymałem odpowiedz, że już mało części jest produkowanych do Golfów 2 i będzie problem. Wogóle to się zdziwiłem, bo do Golfów 3 też już mało produkują części. Dziwne. Po dłuższej rozmowie wyszło, że trzeba zamówić i czekać około tygodnia. Jeszcze bardziej dziwne, bo wcześniej trwało to 2 dni. Ale nic, spróbuje zamówić.
Właśnie zamówiłem. Poczekamy-zobaczymy. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
A i jeszcze jedno, jak poznać czy to akurat McPhersony Lemforder-a?


VWpower Golf

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » sob mar 31, 2007 05:36

Gene, daj spokój z tymi punktami, bo się rozpiszę na dobre :) Już zacząłem długaśne posty pisać. 1 w temacie styknie :) A jak tak dalej pójdzie, to będę tu wracał, choćby żeby popatrzeć na Twój avatarek :)

No, z tymi gumami to zaufany sprzedawca. W każdym razie mi sprzedali moi zaufani jako lemfoerdera. Mieli w kartonach, jeden z lepszych sklepów, jeszcze ich nie złapałem na kancie.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości