przegrzany silnik! pomocy!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mariusz19781103

przegrzany silnik! pomocy!!!

Post autor: Mariusz19781103 » ndz kwie 10, 2005 01:16

witam wszystkich i prosze o pomoc. czytałem o swoim problemie ale nadal mam problem.przegrzany silnik. w czym rzecz, a więc wymieniłem termostat i czyzby nowy termo był felerny? bo jak dolna rura idąca z chłodnicy(golf III 1993 r) była ciepła(duża różnica temp. w porównaniu z temp. węza dolotowego do chłodnicy z pompy) tak teraz jest zimna a górna jest gorrrrąca(paży). czyli co? termostat sie nie otwiera?(a kupiłem nowy), poza tym wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale temp. cieczy nie przekraczała 70-75 na wskaźniku po dłuższej jeździe, aż tu nagle zaczęło wskazywać 110-wystarczą wolne obroty przez 4-5 min na osiągnięcie takiej tem. co? najpierw niedogrzany a teraz przegrzany? aha sprawdzałem chłodnicę(czysta i drożna bez syfów) przepychając wodą, sprawdzałem pompę(odłaczyłem węża górnego i włączyłem silnik-poleciało czyli chyba pompuje?)wiatrak kreci (krótko spiąłem by cały czas chodził na wysokich obrotach- temp. dalej rosłą-wentylator raczej tu nic nie ma do rzeczy).ale jeśli to termo(proszę o potwierdzenie przypuszczenia) czy mogę wyciągnąć temo i otworzyć obieg?(porzebuje przejechać 300 km jednorazowo, a dopiero później bawic się w dalszą wymianę komponentów)bo chyba lepiej niedogrzać i więcej spalić niż przegrzać? aha wiem że różne cuda się dzieją i jeśli w moim przypadku doszło do takowego proszę o inne mozliwe usterki(bo szczerze mówiąc ja już nie mam pomysłów, a jesli czytam, że komuś tam dziurka na rurce doprowadzającej paliwo do gażnika wykoczyła i samoch. nie palił to mi ręce opadają- gość był pono w wielu warsztatach i nic, dopiero znajowy mech. jakoś mu pomógł). aha uszczelka pod głowicą raczej ok(inaczej olej na listwie do sprawdzania poziomu byłby delikatnie mazisty, a nic takiego nie mam, ponadto ze zbiorniczka wyrów. bucha para jak tralala, a poza tym z rury wydech. nie kopci para- więc chyba się nic tu nie miesza ze sobą?pomóżcie mi wielcy fachmani bo dla kazdego silnika właściwe chłodzenie to podstawa żywotności, a ja chciałbym jeszce nim pojeździć kilka lat(poza tą usterką samoch. bez szwanku-golf to golf)



Krystek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob mar 12, 2005 17:29
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Krystek » ndz kwie 10, 2005 09:48

Jak masz przejechac tai odcinek to wyciagaj termostat nic sie nie stanie jak juz go wyciągniesz to zalej go wrzatkiem wstepnie go sprawdzisz czy sie otwiera moze po wymianie jest zapowietrzony uklad



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz kwie 10, 2005 12:11

To raczej pewne, że układ się nie odpowietrzył. Ale należy też podać jaki silnik.



baca8a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:24
Lokalizacja: oława

Post autor: baca8a » ndz kwie 10, 2005 22:16

Witam
Sprawdz zakretke na zbiorniczku wyrownawczym dokladnie chodzi o oring na nim czy jest nie przesunięty i to wszystko pewnie to tylko to bo pewnie odkrecales jak silnik byl goracy.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
czechu81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 02:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: czechu81 » ndz kwie 10, 2005 22:31

baca8a pisze:Witam
Sprawdz zakretke na zbiorniczku wyrownawczym dokladnie chodzi o oring na nim czy jest nie przesunięty i to wszystko pewnie to tylko to bo pewnie odkrecales jak silnik byl goracy.
pozdrawiam
U mnie po odkreceniu korka na zbiorniczku jest to samo. Para wali , woda chlapie . Cos chyba nie tak

Tak samo wyglada ze uszczelka jest ok.

Olek ok. Plyn tez czysty. :/

Wracajac do zakretki ze zbiorniczka.

Jak to oring przesuniety. Zrobiles "literowke" czy tak cos sie tam nazywa :)

Po prostu co tam ma byc przesuniete.
To nie jest tak , ze sie po prostu dokreca i tyle ??



baca8a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:24
Lokalizacja: oława

Post autor: baca8a » ndz kwie 10, 2005 22:41

na zakretce powinien byc oring gumowy i powinien byc na swoim miejscu tz dobrze osadzony czyli nie zagiety itc poniewaz uklad chlodzacy powinien byc szczelny ja mialem to samo i okazalo sie na szczescie tylko to.



Awatar użytkownika
sczypior22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw mar 03, 2005 18:09
Kontakt:

Post autor: sczypior22 » ndz kwie 10, 2005 23:16

Witam Mam to samo ale podejrzewam czujnik od wentylatora w czasie postoju gdy nie chlodzi go powietrze z predkosci powinien to robic wentylator w moim przypadku raczej tego nie robi (stanolem otworzylem maske potrzymalem go chwilke na obrotach woda uzyskiwala juz 80 st a on ani drgnie, dopiero poruszalem postukalem zalonczyl sie od razu na drugi stopien, ale po ponownym odpaleniu silnika juz nie mimo wysokiej temp. ) tak do konca to nie jestem pewien czy to jest to. Napiszcie chlopaki moze ktorys cos wie pozdro :pub:


Golf III 1.8 GT

Mariusz19781103

Post autor: Mariusz19781103 » pn kwie 11, 2005 01:18

słuchajcie panowie, to był na szczęcie tylko termostat(nowy, ale we wżatku się nie otworzył!i jak się tu nie wkurzyć) wyjąłem go przejechałem te 300 kilosów i ok! (temp. dochodzła niestety tylko do 65 st-trochę więcej mi spalił ale nie miałem uczucia, bym jechał na ssaniu-aha te zakrętki nakrętki itp. nic nie wsazuje żebym miał jakiś oring- zakręcam zbiorniczek na maxa i tyle. odpowietrzanie mam automatyczne i działa w 100 %(pierwsza dawka była do poziomu max przy wlewaniu płynu- po uruchomieniu silnika na jakiś czas poziom spadł- rozumię ze powietrze uszło i zwolniło przestrzeń na dolanie płynu- czynność wykonywałem dwa razy na trasie- teraz już raczej na 100 % wszystko jest oK! chyba już się zdązył doszczętnie odpowietrzyć) aha dzięki za sugestie i rady- będę miał inny problem z samoch., odrazu walę na tą stronę. cześć



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości