Skoki obrotow silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Skoki obrotow silnika

Post autor: hauer » śr mar 28, 2007 07:53

witam. Mam problem z obrotami silnika. prawdę mówiąc nie wiem jużczego szukać i od czego znowu zaczynać. ale pokoleji.
Mialem spory problem z motorem w moim autku. silnik nagle zaczął spalać olej w ilości nieprzewidywanej przez VW. dodatkowo pojawiły się dosyć wkrzające skoki obrotów. szczególnie kiedy włączałem klimatronic (skoki o 200-300 obrotów), po wyłączeniu klimy obroty zaczynały dosłownie wariować (skoki od 500 do 1000 obrotów) silnik jakby gasł i w ostatniej chwili znowu wracał na obroty (ok 1000) istna huśtawka (widać jak przygasają światła).
Nie obyło się bez remontu silnika ( wymiana pierścieni, prowadnic zaworów, zaworów, zaworu EGR, wszystkich możliwych uszczelek), w tej chwili wszystko jest OK, do chwili uruchomienia klimatyzacji, albo obiegu zamkniętego. Włączam klimatyzacje zaczynają się delikatne wibracje, wyłączam silnk dostaje zajoba i znowu obroty skaczą od 500 do 1000.
Nie spotkał się ktoś z takim niefartem??? Mechanicy sprawdzili wszystko co się da. sondy lambda w porządku, przepustnica też testy na VAG i KTS nic nie wyklazują. a auto jak durniało tak durnieje. Zastanawiam się czy to nie jest wina katalizatora. auto spalało 1litr oleju na 1000km, może nagary zawaliły katalizator i stąd te bujawki (auto wyraźnie nie ma przyspieszenia). zastanawiam mnie tylko ten związek skoków obrotów z włączeniem sprężarki klimatyzacji???
aha -po wyłączeniu motoru i ponownym włączeniu skoki obrotów znikają jak ręką odjął. co za cholera??? ludkowie poradźcie coś prosze. :bigok:
thx
Ostatnio zmieniony pn kwie 16, 2007 15:36 przez hauer, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » śr mar 28, 2007 09:13

tak jakby komputrer benzynowy dostawał złe dane o włączonej lub wyłaczonej klimie


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
jacekwwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 23:42
Lokalizacja: Wawa i okolice :)

Post autor: jacekwwa » śr mar 28, 2007 09:22

Mialem podobna historie w swoim Escorcie. Przyczyna byl...alternator. Po wymianie wszystko wrocilo do normy. Moze sprawdz w jakim stanie masz instalacje elektryczna w samochodzie. Nóż, widelec w tym wlasnie tkwi problem.
Pzdr

Jacek


www.bambusy.pl

[img]http://img263.imageshack.us/img263/3509/avatar2fa5.jpg[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/174839_5.png[/img]

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » śr mar 28, 2007 14:26

przetestuje.
zobaczymy ten alternator i regulator napiecia. cholery dostane z tym autem.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn kwie 16, 2007 15:01

hauer pisze:przetestuje.
zobaczymy ten alternator i regulator napiecia. cholery dostane z tym autem.
pozdrawiam
W momencie włączenia klimy idzie sygnał na ECU,że by utrzymać dotychczasowe obroty.
Trzebaby looknąć na który pin (,może nawet 2) idzie sygnał i sprawdzić jak sie to zachowuje w momencie włączenia/wyłacznie klimy


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » wt kwie 17, 2007 07:16

alternator w porządku. nie ma żadnego problemu z regulatorem napiecia. teraz została już tylko przepustnica. planuje przełozyć z innej bory i zobacze czy problem zniknie.
coś mi mówi że końca nie bedzie nigdy... :(.
pzdr



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt kwie 17, 2007 11:47

regulator polozenia przepustnicy moze sie zacinac, lub silnik lapie lewe powietrze


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 341 gości