Uciekający płyn chłodzący
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
- Lokalizacja: CMG
Uciekający płyn chłodzący
Dzisiaj po jeżdzie zajrzałem pod maske i zauważyłem po prawej stronie silnika jak na skrzyni biegów sączyła się kropla płynu chłodzącego, skąd on może wyciekać? Jak to uszczelnić. Pomocy!
Mi ostatnio wywalilo "brok" w silniku czyli metalowy korek wbijany w blok ktory zabezpiecza blok przed peknieciem np. w zime kiedy woda lub plyn zamarznie. jak mi to wywalilo to tryskalo z tylu silnika i pod spodem slywalo po skrzyni. ale u ciebie mogl powstac jakis wyciek z jakiegos przewodu, popatrz w okolicy skrzyni po laczeniach przewodow czy nie jest mokre. Pozdrawiam
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
- Lokalizacja: CMG
Ten krociec o ktorym pisze kolega znajduje sie z boku glowicy ..... wchodzi w niego gumowy przewod bezposrednio ze zbiorniczka wyrownawczego .... najczesciej on jest przyczyna wycieku .... leci albo uszczelka pod nim "oring" albo on sam peka co naprzyklad bylo u mnie .... wymienilem na nowy + nowa uszczelka i jest juz ok.
aha jak juz bedziesz zmienial ten boczny to pomysl i o tym z przodu ( w ktorym znajduje sie czujnik i sporo przewodow gumowych ) potem nieoptrzebnie bedziesz jeszcze raz zlewal wode itp jak on ci walnie ....
koszty:
- przedni 24zl
- boczny 14
- 2x oring - po 3zl kazdy
i oczywiscie plyn do chlodnicy no chyba ze masz swiezy i go zlejesz ostroznie ....
czas pracy okolo 1h.
pozdrawiam
aha jak juz bedziesz zmienial ten boczny to pomysl i o tym z przodu ( w ktorym znajduje sie czujnik i sporo przewodow gumowych ) potem nieoptrzebnie bedziesz jeszcze raz zlewal wode itp jak on ci walnie ....
koszty:
- przedni 24zl
- boczny 14
- 2x oring - po 3zl kazdy
i oczywiscie plyn do chlodnicy no chyba ze masz swiezy i go zlejesz ostroznie ....
czas pracy okolo 1h.
pozdrawiam
---> Golf III 1.8 <---
Sa dwa na tym zdjeciu jest jeden a dokladnie z drugiej strony jest drugi taki sam mi wywalilo ten drugi. koszt samego "korka"jest podobno nie wielki ale wymiana jego jest trudna bo trzeba sie tam dostac wywiercic dziure w starym wyciagnac go i na jego miejsce wbic nowy, u mnie zostalo to zaklejone klejem do laczenia metali znaczy miejsceprzecieku. Dodam ze u mnie stalo sie to z powodu zardzewienia tego elementu i puscil plyn tamtedy. Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0864d31dba
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0864d31dba
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
- Lokalizacja: CMG
Jeśli przewód cału, to prawdopodobnie o-ring (uszczelkę gumową) pod tym plastikiem przykręconym do silnika, na który z kolei wchodzi wąż. A z reguły cały ten króciec w komplecie z uszczelką, bo często ten plastik murszeje (daje się dłubać paznokciem), albo jest krzywy.
Ps. jeśli już, króciec kup oryginał VW> Jest 10-15 zł droższy od podróby (sprawdzone), ale pojeździsz dłużej niż np. miesiąc. Zamienniki to niestety w tym przypadku porażka, odkształcają się.
Ps. jeśli już, króciec kup oryginał VW> Jest 10-15 zł droższy od podróby (sprawdzone), ale pojeździsz dłużej niż np. miesiąc. Zamienniki to niestety w tym przypadku porażka, odkształcają się.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
- Lokalizacja: CMG
ja zrobiłem tak:sylwekzyla pisze:Ale czy nie ma żadnych kombinacji żeby to wymienić. Trzeba coś wiedzieć zanim się zabiore za wymiane?
podstawiłem naczynko na płyn,zdjąłem przewód z krućca na zimnym silniku
poczekałem aż zleci płyn i odkręciłem kruciec
wyczyśiłem okolice otworu w głowicy,nałożyłem silikon po krawędzi nowego krućca,przykręciłem,odczekałem parę godzin aż silikon wyschnie bo i tak nigdzie nie jechałem,zalałem płyn i wszystko w tym temacie
oczywiście kruciec dociskaj z wyczuciem bo można przedobrzyć
jakby co to wal na gg
wymieniałem u siebie i u kolegów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 328 gości