Jak jeździć ekonomicznie / wyczynowo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Taka jazda raczej nie przyniesie dużych zysków w stosunku do strat jakie mogą powstac. Generalnie cos takiego stosuje sie w rajdach by osiagnąć lepszy wynik ale przy jeździe w ruchu miejskim zysk czasu jest nieopłacalny. Co innego w rajdzie gdy na odcinku specjalnym zmienia sie biegi ileśdziesiąt razy i np. każda zmiana z międzygazem daje nam o,1 sec zysku. 50 zmian biegów = 5 sec zysku w stosunku do konkurenta który tego nie stosuje a 5 sec to dużo. Tylko ze takie auto po każdym rajdzie (pisze o poważnych team'ach) jest prawie calkowicie "regenerowane" - nikt np. na następny rajd nie pojedzie ze starym sprzęgłem. W jeździe miejskiej, streetowej raczej nie. A tym bardziej autka które maja przeróbki typu gov mod (pisze oczywiscie o dieslu bez elektonicznego ograniczenia obrotów) i "niewejscie" biegu moze mieć opłakane skutki dla silnika.djtom pisze:zmieniać biegi nie puszczając gazu
Atmosferyczne motorki benzynowe maja (a tym bardziej wielozzaworowe np 4 zaw. na cyl.) szczyt moentu i mocy w wyższych obrotach niz diesel co faktycznie moze taka jazda dawać lepsze przyspieszenie - nie pamietam dokładnie ile daje taka zmiana biegów, te 0,1 x 50 razy dałem za przykład. Równiez siniki turbo benzynowe przy otworzonej przepustnicy nie hamuja tak sprężarki ponieważ powietrze "ma gdzie lecieć" - przy puszczeniu gazu i zamknieciu przepustnicy rozpedzony wirnik szybko hamuje bo cisnienie zbiera sie przed przepustnica - dlatego stosuje sie blow off'y. Ale uwazam ze tylko jazda wyczynowa wymaga tego stylu zmiany biegów.djtom pisze:kiedyś przeczytałem gdzies ze daje to więcej, szczególnie w atmosferycznych motorach benzynowych, więc pytam, moze ktos wie lepiej
Jakiś czas temu wrzuciłem parametry 1Z do programu Cartest. Nie pamiętam wyników co do rpm'a, ale wyglądało to mniej więcej tak:
Maksymalne przyspieszenie uzyskujemy zmieniając biegi:
1-2 przy 4600
2-3 przy 4100
3-4 przy 4000
4-5 przy 4000
Maksymalne przyspieszenie uzyskujemy zmieniając biegi:
1-2 przy 4600
2-3 przy 4100
3-4 przy 4000
4-5 przy 4000
----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości