[Mk2] Wysokie spalanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mój 1.8 EV dziwnie pali. W mieście na krótkich odcinkach pali minimu 13L, mniej się nie da. Na trasie tak w granicach 150 bierze 6,5 do 7L. Dodam że skrzynia biegów jest od golfa mk3 2.0. Co o tym sądzicie??
Ostatnio zmieniony pt lut 02, 2007 16:36 przez paja, łącznie zmieniany 1 raz.
- Przybek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
- Lokalizacja: wloclawek
- Kontakt:
adam_franciszek, sprawdz czy klapka od ssania ci sie otwiera jak silnik zlapie temperature i zwroc uwage na termostat bo jesli silnik nie bedzie dogrzany to wydlozy sie czas pracy na ssaniu i ztad te problemy z zuzyciem paliwka i nierowna praca (zalewanie silnika) czyli caly ten odcinek drogi pokonywal bys na ssaniu
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
-
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Przybek, kupilem sobie profilaktycznie nowy termostat (Vernet) z kompletem oringow i jeszcze czekam i sprawdzam, zanim wymienie razem z plynem chlodzacym... Mam pytania:
1) Po jakim czasie i po ilu kilometrach (mniej więcej) sprawdzac temp. rur gumowych z plynem do chlodnicy? Bo czytalem, ze jak obydwie gorace - termostat padl. Sprawdzalem po kilku km 2-3 - gorna ciepla dobrze, dolna zimna... ale moza tak ma byc przy takim malym odcinku
2) Przy takiej zimie to o jakiej temperaturze pracy silnika mowimy (80-90 st.?). Wskaznik temperatury gdzies w polowie? Bo czytalem, ze jak spada podczas jazdy do minimum - to termostat zepsuty. U mnie po kilku km ledwo sie podniesie to koniec jazdy [musze gdzies dalej podjechac... zeby sprawdzic ten objaw]
3) Jak jest duze zuzucie paliwa to, termostat tez moze byc padniety. To jest to co piszesz, ze jest ciagle niedogrzany...
4) Czy w moim golfie PN 1.6 gaznik 2EE jest zastosowany termostat woskowy ssania gaznika (gdzies na wlocie powietrza do gaznika)? Bo wiem, ze jest taki dynks i odpowiada za ssanie - i niestety kosztuje gdzies w granicach 180 PLN Gdzie to jest, jak to wyglada?
5) Wyczytalem, ze z tym moim gaznikiem to kaszanka na calego bo w sumie nic sie z nim nie da zrobic przez ta elektronike...
I jeszcze najwazniesze. Piszesz "sprawdz czy klapka od ssania ci sie otwiera jak silnik zlapie temperature", mozesz bardziej lopatologicznie jak to zrobic? Moze jakies fotki?
Dzieks for all
1) Po jakim czasie i po ilu kilometrach (mniej więcej) sprawdzac temp. rur gumowych z plynem do chlodnicy? Bo czytalem, ze jak obydwie gorace - termostat padl. Sprawdzalem po kilku km 2-3 - gorna ciepla dobrze, dolna zimna... ale moza tak ma byc przy takim malym odcinku
2) Przy takiej zimie to o jakiej temperaturze pracy silnika mowimy (80-90 st.?). Wskaznik temperatury gdzies w polowie? Bo czytalem, ze jak spada podczas jazdy do minimum - to termostat zepsuty. U mnie po kilku km ledwo sie podniesie to koniec jazdy [musze gdzies dalej podjechac... zeby sprawdzic ten objaw]
3) Jak jest duze zuzucie paliwa to, termostat tez moze byc padniety. To jest to co piszesz, ze jest ciagle niedogrzany...
4) Czy w moim golfie PN 1.6 gaznik 2EE jest zastosowany termostat woskowy ssania gaznika (gdzies na wlocie powietrza do gaznika)? Bo wiem, ze jest taki dynks i odpowiada za ssanie - i niestety kosztuje gdzies w granicach 180 PLN Gdzie to jest, jak to wyglada?
5) Wyczytalem, ze z tym moim gaznikiem to kaszanka na calego bo w sumie nic sie z nim nie da zrobic przez ta elektronike...
I jeszcze najwazniesze. Piszesz "sprawdz czy klapka od ssania ci sie otwiera jak silnik zlapie temperature", mozesz bardziej lopatologicznie jak to zrobic? Moze jakies fotki?
Dzieks for all
Czolem!
Wszystko jest trudne nim stanie się proste.
Wszystko jest trudne nim stanie się proste.
- Przybek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
- Lokalizacja: wloclawek
- Kontakt:
z tego c piszesz termostat jest dobry ale jesli masz nowy to ozesz go wlozyc profilaktycznie , maszpecha ze masz gaznik 2EE bo w nim za wiele nie podlubiesz tu nie ma co naprawiac tu sie wymienia podzespoly i przy tym typie nie ma termostatu woskowego u ciebie ssanie jest sterowane elektrycznie
pochulaj troche aby silnik nabral temperaturki tak z 70stopni i sprawdz czy klapka od ssania na wlaczonym silniku jest otwarta na maxa
[ Dodano: 02 Lut 2007 22:33 ]
chodzi o to co ten gosc trzyma palcem
pochulaj troche aby silnik nabral temperaturki tak z 70stopni i sprawdz czy klapka od ssania na wlaczonym silniku jest otwarta na maxa
[ Dodano: 02 Lut 2007 22:33 ]
chodzi o to co ten gosc trzyma palcem
[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
-
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Dzieki serdeczne za cierpliwosc i szczegolwe wskazowki. Nie pozostaje nic innego tylko przegonic golfera na dluzszej trasie i posprawdzac zgodnie ze scanem. Troche mnie martwi, ze bede musial demontowac gaznik (bo to jak operacja na sercu, a ja chirurgiem nie jestem). Coz... kiedys trzeba sprobowac Moze jednak na poczatek zaczne sprawdzac te rezystancje. Napisze jak mi cos z tego wyjdzie...
Czolem!
Wszystko jest trudne nim stanie się proste.
Wszystko jest trudne nim stanie się proste.
-
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
I sam widzisz jak felczer zabiera sie za serce to ... tylko kon by sie usmial...
Sluchaj, przegonilem dzis do poludnia swoja dwojke tak 14 km / srednia 80 km/h na dwupasmowce. Temperaturka skoczyla dopiero gdzies na 6 km w okolice polowy wskaznika temperaturki, pod koniec gonitwy byla gdzies troche po polowie. Wjechalem w miasto, zatrzymalem (ale gral dalej) i dopiero 2-3 minutach postoju wlaczyl sie wiatrak (gdzies blizej 3/4 wskaznika temp). Rury gumowe wlotu plynu do chlodnicy (gorna, cieplejsza od dolnej). Silnik pracowal rowniutko na jalowym... Sprawdzilem rezystancje regulatora polozenie przeslony wg podanych namiarow - wyszlo jakies 1,4-1,5 ohm-ow (miescilo sie wiec w zakresie 0,9 do 1,75). Nie bylo tez przebicia na mase - kazda z koncowek sprawdzona oddzielnie jak trzeba. Nie wiedzialem tylko, ze wystarczy zdemontowac "plastik" obudowy filtra powietrza zeby zobaczyc dzialanie przepustnicy... to zrobie przy lepszej pogodzie
Wyglada na to, ze stary termostat gra na medal, wiec nowke na polke - niech nabiera mocy
Ostatecznie chyba musze zmienic przedszkole dla dzieci na Warszawe, wtedy spalanie bedzie w granicach 6-7 litrow na 100 km, a tak musze sie pogodzic z faktami - ze zona jezdzi praktycznie caly czas na ssaniu
PS. Rozumiem, ze brak wypowiedz na temat [A co sadzisz o takim dynksie jak Carb Medic - czysci gaznik bez demontazu (pisze na reklamie)?] - jest wlasnie Twoja odpowiedzia...
Uklony
Sluchaj, przegonilem dzis do poludnia swoja dwojke tak 14 km / srednia 80 km/h na dwupasmowce. Temperaturka skoczyla dopiero gdzies na 6 km w okolice polowy wskaznika temperaturki, pod koniec gonitwy byla gdzies troche po polowie. Wjechalem w miasto, zatrzymalem (ale gral dalej) i dopiero 2-3 minutach postoju wlaczyl sie wiatrak (gdzies blizej 3/4 wskaznika temp). Rury gumowe wlotu plynu do chlodnicy (gorna, cieplejsza od dolnej). Silnik pracowal rowniutko na jalowym... Sprawdzilem rezystancje regulatora polozenie przeslony wg podanych namiarow - wyszlo jakies 1,4-1,5 ohm-ow (miescilo sie wiec w zakresie 0,9 do 1,75). Nie bylo tez przebicia na mase - kazda z koncowek sprawdzona oddzielnie jak trzeba. Nie wiedzialem tylko, ze wystarczy zdemontowac "plastik" obudowy filtra powietrza zeby zobaczyc dzialanie przepustnicy... to zrobie przy lepszej pogodzie
Wyglada na to, ze stary termostat gra na medal, wiec nowke na polke - niech nabiera mocy
Ostatecznie chyba musze zmienic przedszkole dla dzieci na Warszawe, wtedy spalanie bedzie w granicach 6-7 litrow na 100 km, a tak musze sie pogodzic z faktami - ze zona jezdzi praktycznie caly czas na ssaniu
PS. Rozumiem, ze brak wypowiedz na temat [A co sadzisz o takim dynksie jak Carb Medic - czysci gaznik bez demontazu (pisze na reklamie)?] - jest wlasnie Twoja odpowiedzia...
Uklony
Czolem!
Wszystko jest trudne nim stanie się proste.
Wszystko jest trudne nim stanie się proste.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pt maja 05, 2006 13:30
- Lokalizacja: Wawa
-
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Panowie, dzis zdiagnozowalem golfera. Nie wiedzialem ze PN-ka ma zlacze diagnostyczne (o zgrozo), ale jak sie dowiedzialem to sprawdzilem zakupionym sprzetem zgodnie z zaleceniami i wyskoczyl kod 4444. Wyglada na to, ze wszystko OK... Profilaktycznie zapodalem STP do benzynowych do baku (nieszkodliwym dla kata) zeby przeczyscic i carbmedikiem bez rozbiorki gaznik potraktowalem... zobaczymy co to da....
Czolem!
Wszystko jest trudne nim stanie się proste.
Wszystko jest trudne nim stanie się proste.
Nie jestem przekonany do tego typu wynalazków, chociaż opinie na ich temat są podzielone... jedni mówią że są "cudownym" środkiem, a inni że niszczą auta.adam_franciszek pisze:Profilaktycznie zapodalem STP do benzynowych do baku (nieszkodliwym dla kata) zeby przeczyscic i carbmedikiem bez rozbiorki gaznik potraktowalem... zobaczymy co to da....
Osobiście nigdy nie używałem
IV VAG Meeting Bielawa 12-13.05.2012 viewtopic.php?f=53&t=435930&start=14#p5281815
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 231 gości