Jak jeździć ekonomicznie / wyczynowo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn mar 26, 2007 19:43

no to nie wiem ale ja nigdy do konca nie puszczam.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32780
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn mar 26, 2007 19:45

chodzi mi o trzymanie pedału cały czas płasko np od startu to 140 zmieniając biegi przy max mocy


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn mar 26, 2007 19:46

djtom pisze:zmieniać biegi nie puszczając gazu
Taka jazda raczej nie przyniesie dużych zysków w stosunku do strat jakie mogą powstac. Generalnie cos takiego stosuje sie w rajdach by osiagnąć lepszy wynik ale przy jeździe w ruchu miejskim zysk czasu jest nieopłacalny. Co innego w rajdzie gdy na odcinku specjalnym zmienia sie biegi ileśdziesiąt razy i np. każda zmiana z międzygazem daje nam o,1 sec zysku. 50 zmian biegów = 5 sec zysku w stosunku do konkurenta który tego nie stosuje a 5 sec to dużo. Tylko ze takie auto po każdym rajdzie (pisze o poważnych team'ach) jest prawie calkowicie "regenerowane" - nikt np. na następny rajd nie pojedzie ze starym sprzęgłem. W jeździe miejskiej, streetowej raczej nie. A tym bardziej autka które maja przeróbki typu gov mod (pisze oczywiscie o dieslu bez elektonicznego ograniczenia obrotów) i "niewejscie" biegu moze mieć opłakane skutki dla silnika.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32780
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn mar 26, 2007 19:49

kiedyś przeczytałem gdzies ze daje to więcej, szczególnie w atmosferycznych motorach benzynowych, więc pytam, moze ktos wie lepiej :bigok:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn mar 26, 2007 20:01

djtom pisze:kiedyś przeczytałem gdzies ze daje to więcej, szczególnie w atmosferycznych motorach benzynowych, więc pytam, moze ktos wie lepiej :bigok:
Atmosferyczne motorki benzynowe maja (a tym bardziej wielozzaworowe np 4 zaw. na cyl.) szczyt moentu i mocy w wyższych obrotach niz diesel co faktycznie moze taka jazda dawać lepsze przyspieszenie - nie pamietam dokładnie ile daje taka zmiana biegów, te 0,1 x 50 razy dałem za przykład. Równiez siniki turbo benzynowe przy otworzonej przepustnicy nie hamuja tak sprężarki ponieważ powietrze "ma gdzie lecieć" - przy puszczeniu gazu i zamknieciu przepustnicy rozpedzony wirnik szybko hamuje bo cisnienie zbiera sie przed przepustnica - dlatego stosuje sie blow off'y. Ale uwazam ze tylko jazda wyczynowa wymaga tego stylu zmiany biegów.



Awatar użytkownika
zuberek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt sty 02, 2007 19:55
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zuberek » wt mar 27, 2007 09:23

djtom pisze:zmieniać biegi nie puszczając gazu
w dieslu do konca sie nie puszcza gazu


TDI rules

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt mar 27, 2007 10:47

djtom pisze:chodzi mi o trzymanie pedału cały czas płasko np od startu to 140 zmieniając biegi przy max mocy
nie bardzo to sie sprawdzi, bo w tdi wcisniecie sprzegła powoduje ograniczenie dawki paliwa - pedał życzeń :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tchopz » wt mar 27, 2007 12:37

Jakiś czas temu wrzuciłem parametry 1Z do programu Cartest. Nie pamiętam wyników co do rpm'a, ale wyglądało to mniej więcej tak:

Maksymalne przyspieszenie uzyskujemy zmieniając biegi:
1-2 przy 4600
2-3 przy 4100
3-4 przy 4000
4-5 przy 4000


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » wt mar 27, 2007 18:08

djtom pisze:zmieniać biegi nie puszczając gazu
Tak bardziej obciążasz skrzynię biegów, szybciej ci się zużyje.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt mar 27, 2007 18:58

Tak bardziej obciążasz skrzynię biegów, szybciej ci się zużyje.
o sprzegle to juz nie ma co wspominac


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 151 gości