Jak jeździć ekonomicznie / wyczynowo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak jeździć ekonomicznie / wyczynowo
Witam
Do niedawna śmigam sobie ślicznym Golfikiem 1.9 TDi (1Z)
Narazie próbowałem różnych stylów jazdy jednak żaden nie dawał mi satysfakcjonującego rezultatu.
Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda ekonomiczna jazda tym samochodem, w jakim przedziale obrotów wrzucać wyższy bieg i przy jakich obrotach redukować na niższy?
Chciałbym się też dowiedzieć jak powinna wyglądać jazda bardziej energiczna, do jakich obrotów na poszczególnych biegach ciągnąć auto żeby go nie zabić i mieć frajdę z jazdy?
Obecnie przy moich próbach gdy jeździłem do 2200rpm auto paliło mi ok. 5.7-5.9L a gdy pozwoliłem sobie i pocisnąłem nim troszkę spalanie wzrosło nieznacznie do poziomu 6.3-6.5L
Będę wdzięczny za małą podpowiedź
Do niedawna śmigam sobie ślicznym Golfikiem 1.9 TDi (1Z)
Narazie próbowałem różnych stylów jazdy jednak żaden nie dawał mi satysfakcjonującego rezultatu.
Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda ekonomiczna jazda tym samochodem, w jakim przedziale obrotów wrzucać wyższy bieg i przy jakich obrotach redukować na niższy?
Chciałbym się też dowiedzieć jak powinna wyglądać jazda bardziej energiczna, do jakich obrotów na poszczególnych biegach ciągnąć auto żeby go nie zabić i mieć frajdę z jazdy?
Obecnie przy moich próbach gdy jeździłem do 2200rpm auto paliło mi ok. 5.7-5.9L a gdy pozwoliłem sobie i pocisnąłem nim troszkę spalanie wzrosło nieznacznie do poziomu 6.3-6.5L
Będę wdzięczny za małą podpowiedź
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Tak trudno bylo spojrzec chociaz na pierwsza strone? Przeciez jest podwieszony temat ad jazdy dieslem w dziale DIESEL !!! Podnies wzrok wyzej od swojego tematu.. Poza tym na dole storny jest wyszukiwarka, warto tez przesledzic tematy w tym dziale, abys nie powielal problemow juz opisanych, tylko zapoznal sie z odpowiedziami juz napisanymi..
Gitner
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
wg. danych max moment jest przy 1900 obr czyli przy jezdzie ekonomicznej, gdy wrzucasz wyzszy bieg obroty nie powinny spadac ponizej tego poziomu. prosciej mowiac ekonomia = zakres 1900-2700/3000 obr.
ostra jazda to tak 2500-4100, przy 4000obr masz max mocy. powyzej 4000 spada moc, a momentu juz dawno nie ma.
oczywiscie to tak czysto teoretycznie. poczekaj na inne wypowiedzi 1Z-owcow. moj ma inna charakterystyke.
ostra jazda to tak 2500-4100, przy 4000obr masz max mocy. powyzej 4000 spada moc, a momentu juz dawno nie ma.
oczywiscie to tak czysto teoretycznie. poczekaj na inne wypowiedzi 1Z-owcow. moj ma inna charakterystyke.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Czytam i czytam i ...
...i proszę o Wasze odczucia jak się powinno jeździć. Niby między mocą max a momentem max ale niestety ja nie znam tych wartości
Kapeluszniczego stylu jazdy też nie uprawiam (mam nadzieję) i niezależnie jakbym wolno czy szybko nie jechał to różnicy w spalaniu brak praktycznie...
Dlatego proszę doświadczonych użytkowników aut z silnikiem TDi o opinie na temat jazdy autem.
A jak dla mnie opis który jest podwieszony wyżej nie odpowiada na moje pytanie
I jeszcze jedna sprawa - czy w Dieslu jest sens hamować silnikiem, czy wpływa to na ekonomiczność jazdy?
...i proszę o Wasze odczucia jak się powinno jeździć. Niby między mocą max a momentem max ale niestety ja nie znam tych wartości
Kapeluszniczego stylu jazdy też nie uprawiam (mam nadzieję) i niezależnie jakbym wolno czy szybko nie jechał to różnicy w spalaniu brak praktycznie...
Dlatego proszę doświadczonych użytkowników aut z silnikiem TDi o opinie na temat jazdy autem.
A jak dla mnie opis który jest podwieszony wyżej nie odpowiada na moje pytanie
I jeszcze jedna sprawa - czy w Dieslu jest sens hamować silnikiem, czy wpływa to na ekonomiczność jazdy?
Ostatnio zmieniony pn mar 26, 2007 12:53 przez klekocix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Seria moment 202Nm przy 1900obr, max moc 90PS przy ok 3800obr..klekocix pisze:...i proszę o Wasze odczucia jak się powinno jeździć. Niby między mocą max a momentem max ale niestety ja nie znam tych wartości
Tak wplywa na ekonomike..I jeszcze jedna sprawa - czy w Dieslu jest sens hamować silnikiem, czy wpływa to na ekonomiczność jazdy?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
klekocix pisze:Obecnie przy moich próbach gdy jeździłem do 2200rpm auto paliło mi ok. 5.7-5.9L a gdy pozwoliłem sobie i pocisnąłem nim troszkę spalanie wzrosło nieznacznie do poziomu 6.3-6.5L
Duzo wam pala wasze TDi Moj na pompkach 100km cykl mieszany Jazda do 3200obr przy ostatnim pomiarze spalania otrzymalem 5.8 l Aby jezdzic ekonomicznie nie tzrymaj silnika ponizej 2000 obr i nie ciagnij do wiecej jak 4000 tys bo wtedy auto traci moc mimo ze obroty rosna z reszta w naszych polskich warunkach w miare dynamiczna jazda to juz jest do 3000 rpm i silniczek przy takiej wartosc fajnie mruczyROF pisze:ja jeżdżąc do 3 tyś obrotów miałem spalanie 6,3 ostatnio jak sie ociepliło.
TDI rules
Ja w swojej 2-jce nie mam obrotka, jeżdże "na ucho" i nie przekraczam nigdy 5l na 100km. Musisz posłuchać silnika, usłyszeć jak pracuje, to jest jak muzyka! No i w czasie jazdy powinieneś utrzymywać stałą prędkość. Ja głównie poza terenem zabudowanym śmigam, stąd takie niskie spalanie.
Pozdrawiam i życze ekonomicznej jazdy:)
Pozdrawiam i życze ekonomicznej jazdy:)
Mnie jakoś mniej paliło to znajome czerwone cacuszko fakt, że sporo hamowałem silnikiem . Może poprostu ostro hamujesz i gwałtownie przyspieszasz, ale jak chodzi o miasto samo to i tak nieźle 5.7l-5.9l/100km
Pozdro
Pozdro
MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 218 gości