Mega wyciek oleju, tego jeszcze nie widziałem...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr mar 21, 2007 14:32

ramach przypomnienia


Zapomniana odma
Porady / Warto wiedzieć
03.04.2006 Liczba odwiedzin: 2999

Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.



W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.



W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.



Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.



Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.



Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Autor: Grzegorz Burda

[ Dodano: Sro Mar 21, 2007 13:33 ]
kwoka5 pisze:Filtr dokręca się bezposrednio do bloku aczkolwiek nie może być też przykręcony za mocno.
tylko dla tego że mozesz nie odkręcic bez pomocy klucza łąńcuszkowego



Awatar użytkownika
byczkins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 13:37
Lokalizacja: Warszawa | Skarżysko | Siedlce
Kontakt:

Post autor: byczkins » śr mar 21, 2007 14:58

Dziejo, jesteś boski.

napisz jeszcze jak to odpowietrzyć i wyśle Ci kwiaty :)


CRO 2007: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1237676#1237676

Mein golfer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=655275&highlight=#655275

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr mar 21, 2007 15:10

ODKRęC POKRYWE zaworów przeczysc separarator par tam gdzie wchodzi króciec odmy
przemyj cała pokrywe i sprawdz drozność



pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » śr mar 21, 2007 21:08

byczkins, no ico tam?,doszedłeś co jest nie tak?



Awatar użytkownika
byczkins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 13:37
Lokalizacja: Warszawa | Skarżysko | Siedlce
Kontakt:

Post autor: byczkins » pt mar 23, 2007 10:28

pawel3 pisze:byczkins, no ico tam?,doszedłeś co jest nie tak?
coraz mniej kapie, z okolic pompy wody i alternatora juz nie, pokapuje jeszcze z wachacza.
Stan oleju ok.

Jade dzis w trase, zobaczymy jak będzie



pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » pt mar 23, 2007 14:53

byczkins pisze:coraz mniej kapie, z okolic pompy wody i alternatora juz nie, pokapuje jeszcze z wachacza.
Stan oleju ok.

Jade dzis w trase, zobaczymy jak będzie
pewnie to jeszcze resztki, ale sprawdzić po drodze trzeba



Awatar użytkownika
byczkins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 13:37
Lokalizacja: Warszawa | Skarżysko | Siedlce
Kontakt:

Post autor: byczkins » sob mar 24, 2007 11:36

Nie no chłopaki, jak to jest ze od naprawy przejechałem jakieś 400-500km, minął tydzień i nadal pokapuje - a poziom oleju jest ok??


CRO 2007: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1237676#1237676

Mein golfer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=655275&highlight=#655275

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 353 gości