Czy w moim silniku jest kolizyjny rozrząd?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
anthrax00001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn lip 31, 2006 14:48
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Czy w moim silniku jest kolizyjny rozrząd?

Post autor: anthrax00001 » czw mar 22, 2007 17:36

Witam,

Podobno w silniku 1.4 ABD rozrząd jest bezkolizyjny,
czy ktoś może to potwierdzić?



Awatar użytkownika
Smaczny
Forum Master
Forum Master
Posty: 1007
Rejestracja: czw sty 06, 2005 20:15
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: Smaczny » czw mar 22, 2007 18:03

Bezkolizyjne są silniki ośmio zaworowe
MK1: 1.5, 1.6, 1.8
MK2: 1.6, 1.8
MK3: 1.8, 2.0

Kolizyjne 1.8 16v i 2.0 16v

Twój jest 1.4 8v, lepiej nie sprawdzaj czy jest bezkolizyjny.

Choć słyszałem też opinię, że tylko 1.8 RP jest bezinwazyjny...


FORD
Fix Or Repair Daily

preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » czw mar 22, 2007 18:20

Smaczny pisze:Choć słyszałem też opinię, że tylko 1.8 RP jest bezinwazyjny...
nieprawda bo 1.6 tez nie


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
anthrax00001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn lip 31, 2006 14:48
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: anthrax00001 » czw mar 22, 2007 19:27

słyszałem, że te które mają 2 zawory na cylinder nie są kolizyjne ale nie w oplach
a te które mają 4 zawory na cyl. są kolizyjne ale nie w toyotach

ten mój silnik mnie wkurza, chodzi nierówno strzela w tłumik, nierówne sprężanie [9-11]
jak się rozpadnie to kij mu w ryj :)


LPG: [img]http://images.spritmonitor.de/174008.png[/img]

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » czw mar 22, 2007 19:31

Smaczny pisze:Bezkolizyjne są silniki ośmio zaworowe
MK1: 1.5, 1.6, 1.8
MK2: 1.6, 1.8
MK3: 1.8, 2.0

Kolizyjne 1.8 16v i 2.0 16v

Twój jest 1.4 8v, lepiej nie sprawdzaj czy jest bezkolizyjny.

Choć słyszałem też opinię, że tylko 1.8 RP jest bezinwazyjny...
dziwne bo ja mam 1,8 i jest kolizyjny



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » czw mar 22, 2007 19:33

ABD jest kolizyjny i to czy dany silnik jest czy nie jest nie zalezy tylko od tego ile ma zaworow na cylinder, poczytaj sobie ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=87226


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw mar 22, 2007 19:37

trzeba przyjac ze wszystkie sa kolizyjne i spokoj.choc sasiad ma mk1 chyba 1.1 i juz kilka razy sie mu pasek urwal i nic.



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » czw mar 22, 2007 19:44

piotr2 pisze:trzeba przyjac ze wszystkie sa kolizyjne
:blush:

kurcze ale wlasnie nie wiem, nie pameitam zeby byl kiedys na forum jakis post ze komus sie zerwal pasek i nastapila jakas kolizja(oczywiscie mowa o benzynowcach), korci mnie zeby zejsc do garazu i sprawdzic, tylko trche roboty:/


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw mar 22, 2007 19:47

preker20 pisze:korci mnie zeby zejsc do garazu i sprawdzic, tylko trche roboty:/
co sprawdzic jak?zerwiesz pasek w czasie gdy silnik pracuje?1000 razy pisalismy o tym i nikt niemogl zagwarantowac ze ten czy tamten jest bezkolizyjny



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » czw mar 22, 2007 19:51

preker20 pisze:nie pameitam zeby byl kiedys na forum jakis post ze komus sie zerwal pasek i nastapila jakas kolizja(oczywiscie mowa o benzynowcach)
ale ja pamietam :D byl taki temat i byl placz i zgrzytanie zebow :) ze sie pozalowalo kasy na wczesniejsza wymiane


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » czw mar 22, 2007 19:53

piotr2 pisze:
preker20 pisze:korci mnie zeby zejsc do garazu i sprawdzic, tylko trche roboty:/
co sprawdzic jak?zerwiesz pasek w czasie gdy silnik pracuje?1000 razy pisalismy o tym i nikt niemogl zagwarantowac ze ten czy tamten jest bezkolizyjny
dokładnie
dlatego trzeba zmieniać wszystko na czas i dobrej marki
nie zastanawiać się czy mój jest kolizyjny czy też nie
ja mam kolizyjny i szczerze mówiąc mam to gdzieś
zmieniam wszystko nawet wcześniej niż trzeba
no i dobrej marki



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » czw mar 22, 2007 19:56

hehe nie no piotr2, bez hardcora:] ale jesli ustawimy tlok w jego gornym polozeniu to krecac walkiem rozrzadu przy silniku bezkolizyjnym nie wyczujemy tego ze nasz zawor styknal sie z tlokiem, czuli bysmy wtedy jakis opor! Przy normalnie pracujacym silniku odleglosc bedzie taka sama i w razie zerwania sie paska bedziemy mieli doczynienia z sytaucja taka jak w naszej symulacji:]


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » czw mar 22, 2007 19:57

piotr2 pisze:
preker20 pisze:korci mnie zeby zejsc do garazu i sprawdzic, tylko trche roboty:/
co sprawdzic jak?zerwiesz pasek w czasie gdy silnik pracuje?1000 razy pisalismy o tym i nikt niemogl zagwarantowac ze ten czy tamten jest bezkolizyjny
wystarczy tylko ściągnąć pasek rozrządu i kręcić lekko wałem (oczywiście nie rozrusznikiem tylko lekko kluczem np. płaskim) jak w pewnym miejscu się zablokuje i stanie to znaczy że tłok spotkał się z zaworem ja jak zmieniałem pasek w poprzednim vw polo 1,0 to tak zrobiłem z ciekawości i wiem że tam jest kolizyjny bo w pewnym momencie wał się zablokował i nie dało się dalej zakręcić tylko spowrotem mogłem w polo miałem silnik wizualnie identyczny jak w golfie III ABD i ABU także stawiam na to że są to silniki kolizyjne


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » czw mar 22, 2007 19:59

AD6, dokladnie


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 279 gości