Jakie są objawy uszkodzonej maglownicy??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Jakie są objawy uszkodzonej maglownicy??

Post autor: mlody87 » pt mar 16, 2007 12:31

Wie ktos moze jakie są objawy uszkodzonej maglownicy i co sie dzieje nietak w samochodzie jesli takie uwszkodzenie występuje?? Mozna samemu jakos to zdiagnozowac??
Bo mnie niepokoi jedna rzecz a mianowicie po zmianie zimówek-stalowych na letnie-alusy(profil 50) to jakos strasznie dziwnie sie kieruje autem na dołkach, koleinach rzuca kierownicą i wogóle dziwnie sie prowadzi?? I jeszcze takie zastrzezenia strasznie lekko chodzi u mnie wspokaganie, az zadziwiająco lekko bo jak sprawdzałem u kolegów w golfach ,ventach to jest cięzej;/

Prosił bym o pomoc i jakies sugestie czym to moze byc spowodowane?????


VW forever..

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt mar 16, 2007 13:02

Nie wiem jakie sa obiawy padnietej maglownicy ale wiem ze takie obiawy jak napisałes moga się byc skutkiem zle ustawionej zbieżności. Sprawdzałes ?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
witus29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 14:32
Lokalizacja: małopolska/wadowice
Kontakt:

Post autor: witus29 » pt mar 16, 2007 18:58

mlody87 pisze:po zmianie zimówek-stalowych na letnie-alusy(profil 50) to jakos strasznie dziwnie sie kieruje autem na dołkach, koleinach rzuca kierownicą i wogóle dziwnie sie prowadzi??
To normalne, że na koleinach są kłopoty. Jaki miałeś rozmiar zimówek? Napewno nie za szerokie, a letnie masz szersze. Według mnie jak chwilę pojezdzisz na letnich i odzwyczaisz się od zimówek to przejdzie, ale mogę się mylić.

A tak przy okazji to zrób to co Ci twardy poradził sprawdź zbieżność, kąty i zważ na wszelki wypadek kółeczka.

Pozdro.


Głupców się nie żałuje ,bo nikt ich nie sieje tylko sami rosną.

Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » pt mar 16, 2007 19:40

nie no to co napisales to raczej nie dotyczy uszkodzonej maglownicy, powinna sie tluc, ciezko krecic, na nierownosciach stuka caly uklad a np przy 140 na budziku jezeli zbieznosci itp jest ok to bedzie drżec silnie kiera, jak pokrecisz na postoju na asfalcie to mozesz slyszec trzask (jakby zeby przekakiwaly) itp mozesz wejsc pod auto i poruszac drazkami do przodu i do tylu jak bedziesz czul luz to moze akurat cos nie tak ale watpie

a to co mowisz to raczej syndrom szerokiego kola :grin: ja np smigalem zima na 185/65/14 i rozmiarowo ta opona byla wyzsza od letniego o jakies 2cm ale wezsza, na poczatku bardzo ciezko mi sie krecilo kiera,pozniej sie przyzwyczailem i teraz na letnim kole myslalem ze ich w ogole nie ma dopoki wlasnie nie sciagal w koleinach itp itd przez szerokiego kapcia :)

pozdro


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » pt mar 16, 2007 21:36

twardy pisze:moga się byc skutkiem zle ustawionej zbieżności. Sprawdzałes ?
zbieznosc i geometria była ustawiana 2 tygodnie temu na zimówkach w warsztacie na profesjonalnym sprzecie wiez chyba raczej dobrze zrobili, zresztą na zimówkach było wszystko OK.
witus29 pisze:Jaki miałeś rozmiar zimówek?
zimówki miałem 175/65/14 a letnie mam 195/50/15

A jesli chodzi o układ kierowniczy to nic nie trzeszczy ani na postoju ani w jeździe ani nie skrzypi, wspomaganie łądnie kręci luzów tez niby nie widac .....ale jak dla mnie to dziwne to rzucanie na koleinach i dołach;/


VW forever..

Awatar użytkownika
witus29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 14:32
Lokalizacja: małopolska/wadowice
Kontakt:

Post autor: witus29 » sob mar 17, 2007 18:26

mlody87 pisze:zimówki miałem 175/65/14 a letnie mam 195/50/15
No właśnie. Wjeżdżająć w koleinę na zimówce 175 jechałeś w "niej" a na letniej 195 jedziesz jakby w "niej" ale już nie masz ruchu stąd śmieszne ściąganie. Takie moje zdanie i nie tylko moje :
robal264 pisze:a to co mowisz to raczej syndrom szerokiego kola ja np smigalem zima na 185/65/14 i rozmiarowo ta opona byla wyzsza od letniego o jakies 2cm ale wezsza, na poczatku bardzo ciezko mi sie krecilo kiera,pozniej sie przyzwyczailem i teraz na letnim kole myslalem ze ich w ogole nie ma dopoki wlasnie nie sciagal w koleinach itp itd przez szerokiego kapcia
Pozdro.


Głupców się nie żałuje ,bo nikt ich nie sieje tylko sami rosną.

Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » pn mar 19, 2007 03:32

Też mam podobne objawy. Na zimówkach 175/65/14 auto mozna było prowadzić jednym palcem. Teraz na letnich 205/50/15 trzeba kierownice trzymać przynajamniej jedą reką i to mocno. Niestety nasze drogi nie są odpowiednie dla takich opon :/



Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Jakie są objawy uszkodzonej maglownicy??

Post autor: klekocix » pn mar 19, 2007 09:17

Podłączę się pod pytanie dotyczące maglownicy.

Otóż w moim MK3 jest luz na kierownicy. Luz ten jest powiedzmy na 1-1,5cm ale koło kieownicy jest absolutnie luźne i w tym zakresie można kręcić nim na boki absolutnie bez żadnego oporu. Praktycznie buja się na boki samo. Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem ale mam nadzieję, że zrozumiecie :grin: Stuków w zawieszeniu praktycznie nie ma więc nie wiem czym to jest spowodowane. Wymieniłem końcóki drążków ale dalej ten luz pozostał. Do wymiany mam jeszcze gumy łącząc wahacz ze stabilizatorem ale nie sądzę że to pomoże na tę absolutnie luźną kierownicę. Autem jak jadę nie czuję się bezpiecznie i jak najszybciej chcę to zrobić. Czy to co opisałem to wg. Was maglownica do wymiany? Auto po wymianie końcówek nie było jeszcze na ustawianiu zbieżności, chcę jechać dopiero wtedy jak zmienię sobie te w.w. gumy. Ale skoro i przed i po wymianie jest problem z kierownicą to chyba nie ma zbieżność na to wpływu.

Czy w Golfie 3 jest regulacja tej maglownicy? Tak jak np. w PF125p było że wystarczyło skręcić jakąś śrubę i luz się zmniejszał na kierownicy?



nautil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 11:54
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: nautil » czw mar 22, 2007 16:38

ja mam ten sam problem na zimowkach jazdiło sie normalnie miały rozmiar 175/14 ale letnie mam 195/15 i tez wydaje mi sie ze mi sciaga strasnie mnie to schizuje jak jade dzis sie wybieram do mechanika niech zeknie



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » czw mar 22, 2007 21:17

klekocix pisze:Otóż w moim MK3 jest luz na kierownicy. Luz ten jest powiedzmy na 1-1,5cm ale koło kieownicy jest absolutnie luźne i w tym zakresie można kręcić nim na boki absolutnie bez żadnego oporu. Praktycznie buja się na boki samo.
Ale tak sie dzieje na odpalonym czy zgaszonym silniku????????, bo jak na odpalonym to takie lekkie ruchy kierownicy na około 1 cm zaobserwowałem w wiekszosci golfów ,co do jazdy to zbieżność dużo pomaga, chociazby w tym ze nie szarpie tak kierownica i nie ściaga.


VW forever..

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 252 gości