I pytanko co można w ramach jak już będę robił ten remoncik poprawić w silniczku 1.8RP. Poprawić troszkę osiągi bo nie są one jakieś szczególnie dobre jak na taką pojemność

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
w sumie to tam nie ma nic do poprawiania, mozna zmienic tłoki na dopręzające by stopień sprezania wzrosł do 10:1, jak cie interesuje to mam taki komplet z korbami,TheGwiazdor pisze:Jednak się zdecydowałem na kapitalny remont mojego silniczka.
I pytanko co można w ramach jak już będę robił ten remoncik poprawić w silniczku 1.8RP. Poprawić troszkę osiągi bo nie są one jakieś szczególnie dobre jak na taką pojemność
vmax zalezy od skrzyni, ja u siebie teraz tez tylko 185 i juz koniec obrotomierza, tzn moc max przy 5600 i wyzej nie podskoczy z predkoscia maxymalną.TheGwiazdor pisze:Już rozmawiałem z mechanikiem i potwierdził że na pewno będzie o wiele lepiej jeździł po remoncie niż teraz. Zrobią mi na oryginalnych częściach i będę miał gwarancję i rachunek.
Taka opcja mi odpowiada.
Fakt że trochę mnie ten silnik zawiódł bo miałem już golfa 1.8 90PS MKII (nie pamiętam jakie oznaczenie silnika - też na jednopunkcie) serwisowany od nowości (miał 180 tys jak go kupiłem) ale kopa to miał o niebo lepszego niż mój teraz.
No i ojciec się smieje że mnie odjeżdża a ma Polo 6N z 1.6 75KM wielopunkt (dziwne jak na 75 KM) ma juz 350tys (cały czas MOBIL1 - super olej) i jak jest dobra pogoda to prędkość maksymalna (dane licznikowe) podchodzi pod 200km/h. Sam nie wierzyłem ale sprawdziłem osobiście...i to na prostej.
No aż mi szczena opadła bo moim to ledwo teraz 180 i to nie zawsze. A jak go kupiłem to zamykał mi obrotomierz. A teraz...remont. Gaz to gaz...niby oszczędość a z drugiej strony...
A po remoncie mogę go już zalewać syntetykiem czy jednak pół syntetyk albo minerał?
A więc tak silnik się już robi. Po rozebraniu okazało się że nie jest konieczny remont kapitalny.asmo pisze:przy okazji napisz później co wymieniłeś??
no i ok,TheGwiazdor pisze:A więc tak silnik się już robi. Po rozebraniu okazało się że nie jest konieczny remont kapitalny.asmo pisze:przy okazji napisz później co wymieniłeś??
Piszę co będzie robione i ile mniej więcej mnie to będzie kosztować.
Do naprawy i wymiany poszło:
- w zasadzie pełny remont gówicy (ale postaram się co nieco wyszczególnić)
- planowanie głowicy
- uszczelniacze zawrów i ewentualna wymiana zaworów (jeszcze nie wiem ile)
- jeszcze ewentualnie może coś dojść do wymiany
- wymiana panewek
- wymiana pierścieni na tłokach (olejowe już były zapieczone i nie zbierały oleju)
- uszczelka pod głowicą
- uszczelka dekla zaworów
- pasek rozrządu i napinacz (przy okazji bo nie mam zamiaru dokładać poźniej i płacić jeszcze raz robociznę)
- czujnik temp powietrza wolnych obrotów (utlenił się)
- filtr oleju + olej
Całość będzie mnie kosztować około 1300 z rachunkiem. Dlatego na rachunek bo po pierwsze mam gwarancję na to co robią(sam bym mógł się bawić ale potzrebny czas i więcej wiedzy - ale byłoby do zrobienia).Mam do tych mechaników zaufanie, po drugie jest to bardzo duży warsztat (z czasów komunistycznych) posiadają wszystkie maszyny potrzebne do zrobienia takiego remontu.Po trzecie mają duże upusty na części więc to co im dopłacę do VATU to bym musiał wydać na części więcej w sklepie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości