sprawdzenie sondy lambda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

yoland

sprawdzenie sondy lambda

Post autor: yoland » czw kwie 07, 2005 11:41

Witam Panowie :bigok: -jak "domowym sposobem" sprawdzić prawidłowość działania i sprawność (czy działa) sondy lambda w golfie II 1,3 NZ z katalizatorem? Pozdrawiam i dziękuję :pub:



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » czw kwie 07, 2005 13:39

zapal silnik, odłącz przewód od sądy, wtedy silnik popwinien bardzo równo pracować ale chyba na wższych obrotach troszke, wtedy pomierz sąde voltomierzem dobrym.
powinno byc kolo 1v.

Mozesz mieżyć na pdpietej sądzie, twtedy napiecie skacze tak od 0,4-1,2 v, chyba nie powinno bardziej.

Tak mi sie wydaje, jeżeli ktos ma jeszcze jakieś sugestie to zapodawać :bigok:


Mk3 GTI 16V ABF

P!@sek

Post autor: P!@sek » czw kwie 07, 2005 16:19

po co spawdzać ?? kup nową !! (Boscha ok 400zł, uniwersalna tylko 80zł)



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » czw kwie 07, 2005 16:57

P!@sek pisze:po co spawdzać ?? kup nową !! (Boscha ok 400zł, uniwersalna tylko 80zł)
co to za rada :?: jeśli działa to po co nowa :?: sprawdzenie nic nie kosztuje!



Sylvo23

Post autor: Sylvo23 » czw kwie 07, 2005 18:20

pomysł dobry z tym woltomierzem ale nie dokonca,bo komputer moze sztucznie zawyrzyc napiecie,pozatym kolega nie napisał które przewody masz ich 4, 2 grzałki(szare2 szt.),masa czrnóch widomo i odczyt (biała) na grzałkach od 12-14 v a na sygnale od 0,5 do nawet 2V,morzesz tez zrobic tak odłaczyc ja i zaczac jechac jak jest padnieta to auto nie bedzie przyspieszac tylko zacznie prychac/szrpac zalezy rózne objawy,wtedy zacznij "pompowac" gaz czyli wciskaj prwaie do konca o puszczaj ale nie do samego poczatku,i rub tak w miare szybko skracajac skok,i bedziesz wszystko wiedzał



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » czw kwie 07, 2005 19:42

Sylvo23 pisze:pomysł dobry z tym woltomierzem ale nie dokonca,bo komputer moze sztucznie zawyrzyc napiecie,pozatym kolega nie napisał które przewody masz ich 4, 2 grzałki(szare2 szt.),masa czrnóch widomo i odczyt (biała) na grzałkach od 12-14 v a na sygnale od 0,5 do nawet 2V,morzesz tez zrobic tak odłaczyc ja i zaczac jechac jak jest padnieta to auto nie bedzie przyspieszac tylko zacznie prychac/szrpac zalezy rózne objawy,wtedy zacznij "pompowac" gaz czyli wciskaj prwaie do konca o puszczaj ale nie do samego poczatku,i rub tak w miare szybko skracajac skok,i bedziesz wszystko wiedzał

no nie, bo tryb awaryjny w kompie jest ustawiony na lambde 1, czyli idealną, i jak mierzysz wtedy na kabelku od lambdy, tym wąłsnie białym albo szarym, u mnie jest zielony, to napięcie oscyluje bardzo blisko 1V np 0,8-1,2V, tak jest u mnie przynajmniej, bo sam mierzyłem, była padnieta jak nic:)


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » czw kwie 07, 2005 22:06

jak Ci padla to to mozesz miec swiece czarne i moze duzo palic nawet do 15-20 litrow na 100



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości