Witam. Mam problem z moim silnikiem... mianowicie nie mam w ogóle niskich obrotów... poniżniej 1000/obr odrazu gaśnie... VAG pokazał czujnik położenia przepustnicy wiec go wymieniłem (miałem od cordoby też 1,8 - ten sam silnik) ale nadal nic nie trybi... mówili ze to może być sonda ale jest tak kurewsko zapieczona ze nie mogę jej wykręcić - jutro kolerkotr wyciągnę i palnikiem podgrzeje może wyjdzie skubana... jeśli to nie sonda to co może jeszcze być ? aha mam prośbę o podanie nr z etki tego czujnika położenia przepustnicy - silnik 1,8 ABS. Licze na pomoc
dzięki z góry i pozdrawiam
Nie ma niskich obrotów - gaśnie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie ma niskich obrotów - gaśnie
Ostatnio zmieniony śr mar 21, 2007 09:50 przez fuldi, łącznie zmieniany 1 raz.
- anthrax00001
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pn lip 31, 2006 14:48
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
a silnik krokowy [silnik regulujący prędkość na biegu jałowym] działa?
albo czujnik temperatury
Czujnik położenia przepustnicy
Działanie:
Czujnik położenia przepustnicy składa się z potencjometru, który podłączony jest do przepustnicy. Sygnał wyjściowy z potencjometru przekazuje położenie przepustnicy do zespołu sterowania, tak aby zespół sterowania mógł określić, czy przepustnica jest zamknięta, szeroko otwarta czy częściowo otwarta. Jeżeli przepustnica jest zamknięta, to zespół sterowania reguluje prędkość na biegu jałowym lub, jeżeli prędkość jest większa niż 1200-1500 obr/min, zespół sterowania pilnuje, aby nie było wtryskiwane paliwo (hamowanie). Jeżeli przepustnica jest szeroko otwarta (pełne obciążenie), to zespół sterowania wzbogaca mieszankę i ewentualnie reguluje ustawienie zapłonu. Oprócz położenia przepustnicy zespół sterowania określa również ustawienie kąta wałka przepustnicy - jeżeli nastąpił znaczny wzrost (przyśpieszenie), to zespół sterowania przez krótki czas wzbogaca mieszankę. Używane są potencjometry pojedyncze i podwójne - działają one w ten sam sposób poza tym, że potencjometry podwójne mają dwa sygnały wyjściowe. Czujnik położenia Halla/MRE jest rzadko używany, a zatem nie będzie tutaj dokładniej omawiany.
albo czujnik temperatury
Czujnik położenia przepustnicy
Działanie:
Czujnik położenia przepustnicy składa się z potencjometru, który podłączony jest do przepustnicy. Sygnał wyjściowy z potencjometru przekazuje położenie przepustnicy do zespołu sterowania, tak aby zespół sterowania mógł określić, czy przepustnica jest zamknięta, szeroko otwarta czy częściowo otwarta. Jeżeli przepustnica jest zamknięta, to zespół sterowania reguluje prędkość na biegu jałowym lub, jeżeli prędkość jest większa niż 1200-1500 obr/min, zespół sterowania pilnuje, aby nie było wtryskiwane paliwo (hamowanie). Jeżeli przepustnica jest szeroko otwarta (pełne obciążenie), to zespół sterowania wzbogaca mieszankę i ewentualnie reguluje ustawienie zapłonu. Oprócz położenia przepustnicy zespół sterowania określa również ustawienie kąta wałka przepustnicy - jeżeli nastąpił znaczny wzrost (przyśpieszenie), to zespół sterowania przez krótki czas wzbogaca mieszankę. Używane są potencjometry pojedyncze i podwójne - działają one w ten sam sposób poza tym, że potencjometry podwójne mają dwa sygnały wyjściowe. Czujnik położenia Halla/MRE jest rzadko używany, a zatem nie będzie tutaj dokładniej omawiany.
działaanthrax00001 pisze:a silnik krokowy [silnik regulujący prędkość na biegu jałowym] działa?
kilka miesięcy temu wymieniałem ale sprawdze...anthrax00001 pisze:albo czujnik temperatury
mniej wiecej miałem o tym pojęcie... ale po wymianie nie było poprawy ? wiec nie wiem o co tu chodzi :/anthrax00001 pisze:Działanie:
[ Dodano: Sro 21 Mar, 2007 ]
dzisiaj wykręciłem czujnik położenia przepustnicy i przykręciłem z powrotem okazało - starłem sie wyregulować i chyba sie udało chodź obryty skaczą od 850-920 rpm dlaczego tak ? jaka jest różnica miedzy zielonym a czerwonym czujnikiem ? ja seryjnie miałem zielony a zamontowałem teraz ten czerwony wiec nie wiem co tu teraz robić ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 217 gości