Bąbelki w układzie paliwowym czy to normalne zjawisko???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Bąbelki w układzie paliwowym czy to normalne zjawisko???

Post autor: rogra » wt mar 20, 2007 23:24

chodzi oto że jak silnik chodzi to co jakiś czas jakiś bąbelek widze w wężyku od filtra paliwa do pompy,i jak zgaszę silnik to widać więcej czy to normalne zjawisko czy nie i co musze sprawdzić?



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » śr mar 21, 2007 00:00

u mnie jest tak samo i nic sie nie dzieje!!jesli silnik dobrze pracuje to widocznie tak ma byc


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr mar 21, 2007 01:47

chodzi oto że jak silnik chodzi to co jakiś czas jakiś bąbelek widze w wężyku od filtra paliwa do pompy
Sprawdz wężyki przy filtrze paliwa czy mocno siedzą.Jak masz filtr z podgrzewaczem to może ssać powietrze koło zaworka zwrotnego.
kaczor4011 pisze:to widocznie tak ma byc
Właśnie że nie dokońca ma tak być..



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » śr mar 21, 2007 09:22

bongo pisze:kaczor4011 napisał/a:
to widocznie tak ma byc
Właśnie że nie dokońca ma tak być..
ale te babelki sa male u mnie nie wiem jak jest u rogra,


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » śr mar 21, 2007 11:33

Sprawdż czy dobrze podokręcane są przewody paliwowe do filtra i czy zaworek te o którym pisze bongo ma uszczelkę gumową na połączeniu z filtrem (oring).
jeżeli masz sfatygowane węże przy filtrze w miejscach obejm to je odrobinę skróć i ponownie załuż je na filtr i dociśnij obejmami.
U mnie nie ma ani jednego bombla czy bombelka.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr mar 21, 2007 13:38

kaczor4011 pisze:ale te babelki sa male u mnie nie wiem jak jest u rogra
Male bombelki moga miec maly wplyw lub wogole nie miec wplywu na prace silnika. Fakt jest taki ze przy szczelnym ukladzie paliwowym nie powinno byc zadnych bombelkow, nawet malych. Jezeli sa, to pompa gdzies zasysa przez jakas nieszczelnosc powietrze.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr mar 21, 2007 22:35

nie koniecznie pompa musi zasysac.u mnie jak dam na wolne obroty to nie ma babelkow ale jak przygazuje mu w okolocach 4tys obrotow o pojawiaja sie bable.ja u siebie stawiam na nieszczelne koncowki wezow, bo wlasnie najpierw z tamtad to powietrze idzie do pompy...


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr mar 21, 2007 22:58

Faktycznie babelków nie powinno byc. Ale jak jest ich niewiele i silnik pracuje normalnie to nie ma powodów do obaw. Pompa ma tak duży wydatek, że paliwa i tak jest znacznie więcej niż potrzebuje go silnik.

(no chyba że kończy się zupa :smoke: )



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr mar 21, 2007 23:46

olek256 pisze:bo wlasnie najpierw z tamtad to powietrze idzie do pompy...
No i stamtad pompa zasysa powietrze... :)



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » czw mar 22, 2007 09:29

dziechu pisze:No i stamtad pompa zasysa powietrze
:pub: ale wtedy to nie wina pompy tylko nieszczelnych wezykow ;)


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » czw mar 22, 2007 09:47

Pompa ma rzeczywiście wydatek dużo większy w niektórych przypadkach nawet pięciokrotny, ale nie zmienia to faktu tłoczenia do wtryskiwaczyoleju z powietrzem.

[ Dodano: Czw Mar 22, 2007 08:48 ]
po to mamy zresztą powroty paliwa do filtra

[ Dodano: Czw Mar 22, 2007 08:49 ]
a układ powinien być szczelny więc jak pisałem wcześniej należy go uszczelnić



Awatar użytkownika
boostertd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr lut 28, 2007 00:40
Lokalizacja: CHEŁM
Kontakt:

Post autor: boostertd » czw mar 22, 2007 11:10

u mnie tez sa babelki i nic sie nie dzieje dopuki nie dojdzie do rezerwy potem auto zaczyna ciezko palic i czasami traci obroty..zapowietrza sie



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » ndz kwie 01, 2007 19:27

koledzy ja własnie zaobserwowałem dużego bąbla w moim wężyku z filtra do pompy. ma on długoś ok. 1cm i wyglada jak oczko w dużej poziomicy. Nie wiem jak przy odpalonym silniku o tym nie myskałem ale po prostu po otworzeniu maski gdy stałem ze zgaszonym silnikiem to zauwazyłem tego bąbla - wnioskuje ze to jakaś nieszczelnośc jak piszecie

na razie nie zauważyłem nic dziwnego w pracy silniki (pomijajac duże spalanie)


Obrazek

Awatar użytkownika
cwb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob gru 30, 2006 10:15
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cwb » ndz kwie 01, 2007 20:30

a odnośnie pęcherzyków. kilka uwag
-technicznie nie powinno ich być
-mała ich ilość nie przeszkadza dieslom o ile to nie wersja z pompowtryskiwaczami
-zainteresowany tematem zrobiłem rozeznanie - chodziłem sobie na giełdzie i podchodziłem do każdego samochodu ze znacznkiem VW, AUDI lub SKODA, który miał silnik wysokoprężny, otwartą maskę i pracował
no i ...... w nowszych modelach wężyki są czarne więc nic nie widać, a w starszych ... każdy miał pęcherzyki. po prostu dużo osób ich nie zauważa.

ps. najgorszy stan jest wtedy gdy na biegu jałowych się pojawiają. a dobry test może zrobić każdy z nas. trzeba poprosić druga osobę o dobrym wzroku do przypatrzenia się wężykowi dochodzącemu do pompy a my w tym czasie robimy przygazówkę do 3 tys.
prawie w każdym się pojawiają.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102331]były ULUBIENIEC[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości