Problem z jazdą na benzynie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
TheGwiazdor, to zamiast zmieniac to może pomierz miernikiem rezystancje czujnika:TheGwiazdor pisze:Ja jeszcze spróbuję wymienić niebieski czujnik, może on podaje fałszywy sygnał i cały czas jest podawana za bogata mieszanka.
Temperatura [*C] ............... Rezystancja [kOhm]
-20 ......... 12-20
-10 ......... 8-11
0 ............ 5-7,5
+20 ......... 2-3
+40 ......... 1-1,5
+60 .......... 0,5-0,7
+80 .......... 0,28-0,38
+100 ........ 0,18-0,22
Jeszcze jedna wazna rzecz , jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to przekręć kluczki i zmierz napięcie na stykach kostki , powinno byc bardzo blisko 5V
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
ja mam to samo w moim RP wymienilem juz wszystko lacznie ze sterownikiem i to tez nie pomoglo
zastanawiam sie jeszcze nad cewka zaplonowa czy nie jest uszkodzona tzn podaje za mala iskre i paliwo sie dobrze nie zapala ale z drugiej strony auto odpala od strzalu na gazie lata ok a na benie lata jak sie rozgrzeje ale tez czuc paliwo tyle ze mniej niz z rana od 4 miechow z tym walcze i kazdy mechanik mowi ze jest ok analiza spain wychodzi jak powinna wszystkie czujniki pokazuja dobre wartosci itd
a wyprzedzony zaplon odgrywa jakas role w podawaniu paliwa bo moj jest wyprzedzony o kilka stopni
zastanawiam sie jeszcze nad cewka zaplonowa czy nie jest uszkodzona tzn podaje za mala iskre i paliwo sie dobrze nie zapala ale z drugiej strony auto odpala od strzalu na gazie lata ok a na benie lata jak sie rozgrzeje ale tez czuc paliwo tyle ze mniej niz z rana od 4 miechow z tym walcze i kazdy mechanik mowi ze jest ok analiza spain wychodzi jak powinna wszystkie czujniki pokazuja dobre wartosci itd
a wyprzedzony zaplon odgrywa jakas role w podawaniu paliwa bo moj jest wyprzedzony o kilka stopni
U mnie analiza nie wychodzi bo ewidentnie wskazuje na za bogatą mieszankę.
[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 08:49 ]
[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 08:50 ]
[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 08:49 ]
Po południu sprawdzę co się dzieje.homsky pisze:TheGwiazdor, to zamiast zmieniac to może pomierz miernikiem rezystancje czujnika:
[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 08:50 ]
Ale z tego niebieskiego?Jeszcze jedna wazna rzecz , jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to przekręć kluczki i zmierz napięcie na stykach kostki , powinno byc bardzo blisko 5V
Tak.TheGwiazdor pisze:Cytat:
Jeszcze jedna wazna rzecz , jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to przekręć kluczki i zmierz napięcie na stykach kostki , powinno byc bardzo blisko 5V
Ale z tego niebieskiego?
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Wygląda na to że się parametry mieszczą w podanych wartościach.homsky pisze:TheGwiazdor, to zamiast zmieniac to może pomierz miernikiem rezystancje czujnika:TheGwiazdor pisze:Ja jeszcze spróbuję wymienić niebieski czujnik, może on podaje fałszywy sygnał i cały czas jest podawana za bogata mieszanka.
Temperatura [*C] ............... Rezystancja [kOhm]
-20 ......... 12-20
-10 ......... 8-11
0 ............ 5-7,5
+20 ......... 2-3
+40 ......... 1-1,5
+60 .......... 0,5-0,7
+80 .......... 0,28-0,38
+100 ........ 0,18-0,22
Jeszcze jedna wazna rzecz , jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to przekręć kluczki i zmierz napięcie na stykach kostki , powinno byc bardzo blisko 5V
Napięcie na stykach jest ok 4,5V więc nie wiem czy dobrze.
Troche straty są na stykach , odłacz i podłącz wtyczke do ECU , może sygnał sie poprawi, ale 4,5V i 5,0V to róznica tylko 10% , czujnik temperatury ma sporą tolerancje rezystancji aż 50% , także wniosek jest taki że czujnika nie ma sie co czepiać i napięcia jego zasilania też nie.TheGwiazdor pisze:Napięcie na stykach jest ok 4,5V więc nie wiem czy dobrze.
Kurcze TheGwiazdor, chyba faktycznie pozostało ci tylko podmienić ECU dla sprawdzenia ??????
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
No chyba to bedzie dobre wyjście .TheGwiazdor pisze:A to się do Taza podjedzie on taki sam ma i będę wszystko po kolei przekładał aż zacznie chodzić
Kurcze RP to motory nie do zarznięcia, ale mają swoją pięte achillesową - zasilanie elektroniczne lubi platać figle, które nieraz naprawdę cięzko zdiagnozować , a mówi sie że mono-jetronic jest prostszy od budowy cepa, jak widac i z cepem mozna rozłozyc ręce.
[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 22:52 ]
TheGwiazdor, jak sie uporasz z problemem to pisz koniecznie co było. Trzymam kciuki - powodzenia
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
jak bedziesz juz cos wiedzial to napisz mi nawet na priv. bo tez mam ten problem i nie mam pojecia od czego zaczac a nie mam dostepu do zamiennych czesci :/ (jak chce wymienic to musze kupic)aha i jeszcze takie pytanko. Czy po resecie ECU dalej to samo??TheGwiazdor pisze:A to się do Taza podjedzie on taki sam ma i będę wszystko po kolei przekładał aż zacznie chodzić
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 485 gości