[mkII] nierówna praca silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Pablo Corrado » pt mar 25, 2005 19:38

Panowie, chyba nie macie racji.
Nie istnieje coś takiego jak reset "komputera". Silniki wtryskowe mają jednostki sterujące nazywane przez VW "ECU" i są to układy typu flash-rom,czyli takie które mają zaprogramowane mapy zapłonu i niei stnieje coś takiego jak reset ECU. ECU po odłączeniu napięcia na dłuższy,bądź krótszy czas nie traci nic z zaprogramowanych wartości. ECU można jedynie flashować w podobny (z grubsza) sposób jak się to robi z telefonami GSM. Tak,że jakiekolwiek odłączanie klem,rozgrzewanie silnika na postoju itp mija się z celem.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
Pzwmichu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: śr paź 13, 2004 21:38
Lokalizacja: Gozdnica
Kontakt:

Post autor: Pzwmichu » pt mar 25, 2005 20:50

Może i mija się z celem ale działa. :):):)


GOLF 1.8 RP 90r. full wypass.

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt mar 25, 2005 21:38

Niz już z tego nie rozumiem!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Pablo Corrado » sob mar 26, 2005 12:07

To,że zadziałało to czysty przypadek. Odłączanie napięcia od ECU nie ma na nic wpływu. Jak chcesz się upewnić, to podjedź do jakiegoś warsztatu,który specjalizuje się w diagnostyce i popytaj. Ale do jakiegoś porządnego, a nie do pana Franka :bigok:
PZDR.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

gogi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt paź 01, 2004 20:17
Lokalizacja: Kielce, Wawa
Kontakt:

Post autor: gogi » sob kwie 02, 2005 19:26

Potwierdzam, ze reset kompa to chyba nic innego jak bajka *bez obrazy*.
Pytalem w ASO VW i stwierdzili ze to bajki. Jak juz ktos napisal caly *program* jest zapisany i nie mozna go zrestartowac po odlaczeniu klem. A z doswiadczenia (silnik PF, mk II) po podpieciu aku nie czekalem aby sie wlaczyl wiatrak. Pojechalem od razu i nie jechalem wolno (akurat sytuacja zmusila). Spalanie sie nie zwiekszylo, silnik dziala normalnie. Byc moze komus sie zgralo w czasie poprawa osiagow silnika z podlaczeniem aku i zbieznosc zaoowocowala pogladame, ze *reset* kompa dziala.
Ja sceptycznie do tego podchodze.

Pozdrawiam


--
gogi

Wcześniej MK2, teraz MK4.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob kwie 02, 2005 20:41

ja tez resetowalem kompa i odpinalem wtyczke od kompa na podszybiu i niech mi nikt nier pier... ze to nie dziala, bo dziala.mnie szalal kiedys z obrotami i restetnalem i jest ok.tez mam RP!


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
4maly
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: wt gru 14, 2004 01:45
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: 4maly » śr kwie 06, 2005 13:06

Pewnie ze dzial. Mialem podobna sytuacje jak kolega wyzej. Po restarcie wszystko jest OK.



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr kwie 06, 2005 21:50

Silnik RP ma pamiec kodow usterek jak sie cos zjebie to po naprawie musisz odlaczyc aku(wystarczy na 5 min) Skoro to nie dziala to niech mi ktos wytlumaczy taka sprawe: przez prawie dwa tygodnie musialem odlaczac aku na noc bo padl mi czujnik pzrepustnicy i mi zalewalo silnik jak byl zimny przy rozruchu jak nie dolaczylem aku na noc to rano nie odpalilem



pawelekk24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: czw lut 19, 2009 02:14
Lokalizacja: NGO/WWL

Post autor: pawelekk24 » wt lut 02, 2010 19:37

u mnie to samo jest ale dopiero po nagrzaniu jak zimny chodzi rowniuko.reset nie pomaga wymienione swiece ,kable, kopulka ,sonda ,czujnik temperatury, filtr powietrza ,paliwa ciagle jest to samo



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 117 gości