[mk3] pytanie o temp, termostat, czujnik, przegrzanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- david_p
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: pt sty 07, 2005 15:15
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
[mk3] pytanie o temp, termostat, czujnik, przegrzanie
wiem że już wiele o tym było ale ja mam konkretny przypadek, konkretne pytanie i liczę na konkretną odpowiedź.
wczoraj wymieniałem olej - na taki sam jak był czyli mobil td 15w40. po południu zrobiłem sobie wycieczkę do międzybrodzia i juz w mieście gdy trochę przygazowałem coś zaczęło śmierdzieć, tak jakby się przegrzewać (przez chwilę leciał leciutki dym spod maski). i teraz tak: wiem że chyba mam termostat do wymiany bo ledwo mi dochodzi wskaźnik temp do 70. ale jednak się unosi. czy to na pewno wina termostatu, czy czujnika temperatury? czy to może mieć jakiś związek z większym spalaniem? czy jeśli temperatura nie dochodzi do 70 to możliwe jest przegrzanie? z góry dzięki za odpowiedź
wczoraj wymieniałem olej - na taki sam jak był czyli mobil td 15w40. po południu zrobiłem sobie wycieczkę do międzybrodzia i juz w mieście gdy trochę przygazowałem coś zaczęło śmierdzieć, tak jakby się przegrzewać (przez chwilę leciał leciutki dym spod maski). i teraz tak: wiem że chyba mam termostat do wymiany bo ledwo mi dochodzi wskaźnik temp do 70. ale jednak się unosi. czy to na pewno wina termostatu, czy czujnika temperatury? czy to może mieć jakiś związek z większym spalaniem? czy jeśli temperatura nie dochodzi do 70 to możliwe jest przegrzanie? z góry dzięki za odpowiedź
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: [mk3] pytanie o temp, termostat, czujnik, przegrzanie
Jesli wskaznik ledwo siega 70 to moze byc padniety termostat, zepsuty powoduje zwiekszenie spalania. Jesli auto sie zagotowalo pomimo wskazania 70 to mozliwe ze wskaznik / czujnik padl.david_p pisze:chyba mam termostat do wymiany bo ledwo mi dochodzi wskaźnik temp do 70. ale jednak się unosi. czy to na pewno wina termostatu, czy czujnika temperatury? czy to może mieć jakiś związek z większym spalaniem? czy jeśli temperatura nie dochodzi do 70 to możliwe jest przegrzanie? z góry dzięki za odpowiedź
Pozdro
Gitner
no tak tylko td nie ma ssania elekrtonicznego tylko podcisnienoiwa pompke termiczna,a jesli chodzi o dym to pewnie filtra nie dokreciłes mocno cos tam kapło i sie zadymił, temperatura to masz ok czujnik ci źle pokazuje,ale i tak dobrze otwiera,u mnie pokazywał tez 70 a było 90 stopni,kuiłem nowy to mi teraz pikazuje 110 a jest dalej 90 ,co za bezsens
panowie mam podobnie i tez sie zastanawiam czy to czujnik. wymienilem termostat oczywiscie nie potrzebnie( ale ostatni mi szybko padl wiec myslelm ze znowu sytuacja sie powtórzyła). Mam temp na maksa 70 gdy wentylator pracuje. Miezyłem rzeczywista temp czujnikiem zanuzonym w zbiorniczku i pokazalo jakies 87 do 90 gdy wentylator sie załaczał. Zastanawiam sie nad wymianą czujnika ale dowiedziałem sie ze to moze byc stabilizator zegarów i stad zle wskazania. czy ktos z was juz z tym cos kombinowal. Bo ja zamierzam zaczac od tego mniejszy wydatek oczywiscie jezeli kupujesz w sklepie z elektronika bo stabilizator dostepny w sklepie kosztuje kupe kasy ponad 50 zeta a rzeeczywiscie niecała zlotówke. Moje pytanko czy ktos wymienial stabilizator przy podbnych pobjawach???
Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 513 gości