Wszystkie "Za" i "przeciw" wywaleniu kat

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob mar 17, 2007 09:48

a jak masz zapchany to tez nic nie da? w dieslu kat ma inne zadanie niz w benzynie. benzyna truje jak cholera i bez kata prawie nigdy nie przechodzi badan spalin. co innego diesel. tu kat przede wszystkim ogranicza dymienie. jesli jest czysty to jego wyrzucenie niewiele daje, ale jesli dolozy sie koksu, to juz sie przelot przydaje. dolot mozna sobie zrobic, ale turbina i tak wezmie tyle ile jej potrzeba i niewazne czy z komory silnika czy sprzed maski.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » sob mar 17, 2007 10:41

SouleR pisze:a jak masz zapchany to tez nic nie da?
no ja wychodze z zalozenia ze wszystko jest sprawne, bo wiadomo ze jak zapchany to lipa :bajer:

ja tylko twierdze ze jak ktos uwaza ze jak wywali kata to bedzie inny autko /szybsze, zrywniejsze.../ to sie myli i tyle :bigok:


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob mar 17, 2007 10:47

ghoost pisze:ja tylko twierdze ze jak ktos uwaza ze jak wywali kata to bedzie inny autko /szybsze, zrywniejsze.../ to sie myli i tyle
nawet sprawny kat stanowi opór dla gazów wylotowych, wiec w mniejszym lub wiekszym stopniu turbina bedzie żwawsze

a dolot nie ma nic do rzeczy, wazne jest żeby był sprawny IC który schłodzi powietrze nagrzane na skutek spręzenia go przez Turbinę

dolot gładki ma DUZE znaczenie w autach N/A (wolnossakach)

zresztą co ja Cie bede nawracał, wiesz lepiej i tyle :P



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob mar 17, 2007 11:28

ghoost pisze:ja tylko twierdze ze jak ktos uwaza ze jak wywali kata to bedzie inny autko /szybsze, zrywniejsze.../ to sie myli i tyle
No chyba nieprawda. Zauwaz ze raczej nikt nie wywala kata w nowym aucie. Chodzi glownie o katalizatory zapchane, ktore stawiaja zbyt duzy opor spalinom i zamulaja auto - po usunieciu takiego kata auto smiga jak nowe:) Moza zalozyc ze auta ktore maja ponad 8 lat, maja kata mniej lub bardziej zapchanego. Jezeli chodzi o dolot to niewiele da sie nim poprawic, bo powietrze jest wpompowywane pod duzym cisnieniem i wazna jest tylko srednica przekroju kanalow dolotu. W benzynie (bez doladowania) jak zrobisz dolot, mozesz zyskac 5% powietrza wiecej, w silniku z turbo jak potrzebujesz to podnosisz cisnienie o 50%, dostajesz 50% wiecej powietrza i nikt sie nie pintoli tymi 5%:)



Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » ndz mar 18, 2007 12:37

dziechu pisze:No chyba nieprawda. Zauwaz ze raczej nikt nie wywala kata w nowym aucie. Chodzi glownie o katalizatory zapchane, ktore stawiaja zbyt duzy opor spalinom i zamulaja auto - po usunieciu takiego kata auto smiga jak nowe
ja bym powiedzia, ze z innych przyczyn w nowych autkach nikt nie wywala kata - poprostu ma inna konstrukcje niz kiedys. Zgadzam sie ze jak jest zapchany to czuc roznice, ale mozna wymienic na nowy /tak, wiem koszt ok 300pln/ i tez bedzie lepiej niz przy starym.
Odnosnie dolotu chodzilo mi wlasnie o cisnienie doladowania i ew. IC

dalej juz niema chyba sensu prowadzic tej dyskusji, bo mamy rozne spojrzenia na ta sprawe, ale tak patrzac obiektywnie po wywaleniu kata samochod ile procentowo moze byc zrywniejsze?? ktos robil cos takiego na hamowni, przed i po wywaleniu /bez innych zmian/ tylko taki pomiar bylby obiektywny :bigok: pzdr


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pn mar 19, 2007 08:01

Kurcze ale sie dyskusja rozwinęła. Trochę mnie ghoost zmartwił swoimi wypowiedziami. ghoost a jak myślisz co sie może dziać z motorkiem jak sie kata wywali? Bo to że go mam zapchany to nie ma wątpliwości, bo jak mój stary motorek "żrał" 1 l oleju na 1000 km to tego kata musiało nieźle zapchać tym syfem.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn mar 19, 2007 10:37

barca90 wszyscy tutaj, ktorzy grzebia przy swoich td/tdi wyrzucaja kata, a ty sie pytasz co moze sie stac. to nie benzyniak i nic sie nie stanie. stac cie to sobie wsadz nowy kat i nie bedziesz mial wyrzutow sumienia. ja mialem kata dobrego, ale i tak go wycialem, bo nie sprzyjalo to mocy... ciemnej stronie mocy :smoke: :D


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn mar 19, 2007 10:46

SouleR pisze:ja mialem kata dobrego, ale i tak go wycialem, bo nie sprzyjalo to mocy... ciemnej stronie mocy
:)

dokłądnie

barca90, moge Ci sprzedac mojego - dzisiaj wycinam - gwarantuję że nie jest zapchany :bigok:



asdef2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr cze 28, 2006 11:52
Lokalizacja: MikołóVW
Kontakt:

Post autor: asdef2 » pn mar 19, 2007 10:51

u mnie tez nie ma i żyje !! w poprzednim aucie (1,8 RP) tez nie miałem i jezdził !! wg mnie to raczej wszystko jest na plus ;) :bigok:


[img]http://s.ecrater.com/stores/72770/4985ecfa5a4e8_72770n.jpg[/img]

:(

Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » pn mar 19, 2007 11:30

cowboy pisze:dzisiaj wycinam - gwarantuję że nie jest zapchany
Mam nadzieję, że podzielisz się wrażeniami, bądź ich brakiem...

Pozdro



Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » pn mar 19, 2007 12:09

barca90, tak jak chlopcy pisza nic sie nie stanie, ja slyszalem tylko ze grzybki moga sie nadpalac /poprostu ich zywotnosc sie zmniejszy - nie ma sie czym przejmowac/
mi sie wydaje ze jak nie masz zapchanego kata to nie ma sensu go wywalac, jak zapchany to OK wywalac jak najbardziej, bo watpie zeby przez samo wywalenie kata /gdy nie jest zapchany!!!/ wzrosla ci dynamika auta, ot i tyle :bigok:
asdef2 pisze:wg mnie to raczej wszystko jest na plus
tylko srodowisko jest na minus :| nie jestem jakims wielkim obronca przyrody, ale tez warto sie zastanowic co wdychamy stojac w korku :bajer:


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32766
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn mar 19, 2007 12:21

ja również dzis wywalam w abfie wiec tez sie podziele spostrzezeniami.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

asdef2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr cze 28, 2006 11:52
Lokalizacja: MikołóVW
Kontakt:

Post autor: asdef2 » pn mar 19, 2007 13:20

ghoost pisze:ale tez warto sie zastanowic co wdychamy stojac w korku
staram sie nie stac w korkach :P
a i lepiej "pachnie" ropa z auta bez kata niz " olej z biedronki " z auta z katem :P :bigok:


[img]http://s.ecrater.com/stores/72770/4985ecfa5a4e8_72770n.jpg[/img]

:(

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pn mar 19, 2007 13:23

No to jestm już spokojny. W najbliższej przyszłości wywalam kata i tyle. Jak to zrobię to sie pochwalę czy co ś sie zmieniło w dynamice.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 200 gości