golf 2 TD Ile jest czujników temperatury płynu chłodzącego?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Overmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 22:49
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

golf 2 TD Ile jest czujników temperatury płynu chłodzącego?

Post autor: Overmo » wt kwie 05, 2005 23:40

Chodzi o stale migającą diode czujnika tempreratury płynu. Czytałem już pare wypowiedzi na ten temat i zrobiłem tak jak polecił jeden gość, a mianowicie odłączyłem 2 czujniki (tylko tyle ich znalazłem) i drucikami zrobiłem sztuczne zwarcie w wtyczkach. Dioda nadal migala. Rzecz w tym, że podobno jak już dioda raz sie zapali to nie zgaśnie aż do ponownego uruchomienia silnika a ja robiłem te sztuczne zwarcie właśnie wtedy jak juz silnik chodził i dioda migała. Zrobie teraz nieco inaczej, najpierw zrobie sztuczne zwarcia a potem odpale silnik i zobacze czy dioda będzie migać. Podziele się potem spostrzeżeniami. Co o tym wszysktim myślicie? Pozdrawiam



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » śr kwie 06, 2005 08:21

Z tego co sie orientuje to czujniki sa dwa jeden w silniku - ten od wskaznika temp. a drugi w chlodnicy - od wentylatora.
Nie wiem czy to wszystkie - ja w kazdym badz razie o innych nie wiem.
Co do kontrolki to napewno nie zgasnie Ci dopuki nie rozlaczysz stacyjki i nie zalaczysz jeszcze raz ;) Jak mi zamigala ze malo plynu to pomimo iz dolalem na chodzacym silniku nie chciala zgasnac :( a jak zgasilem i odpalilem jeszcze raz to zgasla i juz nie dawala o sobie znac ;)

Pozdro:

Slawek.



Awatar użytkownika
Overmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 22:49
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Overmo » śr kwie 06, 2005 11:00

Dzieki za odpowiedź. O tym czujniku w chłodnicy nie wiedziałem, myślałem, że są tylko 2, jeden w zbiorniku wyrównawczym a drugi przy termostacie na bloku silnika. Co do czujnika w zbiorniku wyrównawczym to czy jest możliwość jego wymontowania żeby go przeczyścić? Wczoraj się temy przyglądałem i wygląda mi na to że ten czujnik jest na stałe zamontowany i nie ma możliwości jego wymontowania. Wygląda więc na to że jak sie okaże, że to właśnie ten czujnik jest zepsuty to będę musiał wymienić cały zbiornik wyrównawczy:( Czy co do tego czujnika z wbiorniku mam racje czy jednak jest jakiś sposób jego wymontowania? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr kwie 06, 2005 11:03

kontrolka miga z dwóch powodów:

pierwszy za wyskoka temperatura silnika

drugi za mało płynu w układzie chłodzenia


jak czujnik od temp. płynu chłodzącego zewrzesz styki to kontrolka bedzie migac a wskazowka temp. podskoczy do końca skali

jak zewrzesz styki czujnika poziomu płynu chłodzącego to kontrolka nie bedzie migać, miga jak styki są rozwarte.

po każdej operacji wyłączaj zapłon zeby zobaczyc efekt napewno tyczy się to czujnika poziomu płyny chłodzącego.


Nissan Patrol K160

Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » śr kwie 06, 2005 11:49

Overmo pisze:Dzieki za odpowiedź. O tym czujniku w chłodnicy nie wiedziałem, myślałem, że są tylko 2, jeden w zbiorniku wyrównawczym a drugi przy termostacie na bloku silnika. Co do czujnika w zbiorniku wyrównawczym to czy jest możliwość jego wymontowania żeby go przeczyścić? Wczoraj się temy przyglądałem i wygląda mi na to że ten czujnik jest na stałe zamontowany i nie ma możliwości jego wymontowania. Wygląda więc na to że jak sie okaże, że to właśnie ten czujnik jest zepsuty to będę musiał wymienić cały zbiornik wyrównawczy:( Czy co do tego czujnika z wbiorniku mam racje czy jednak jest jakiś sposób jego wymontowania? Pozdrawiam

No widzisz zapomnialem o tym czujniku w zbiorniczku wyrownawczym ;) pewnie ze tam jest ;) Ale on odpowiada tak jak kolega wsominal tylko za poziom plynu a za temp. te dwa ktore wymienilem wczesniej ;)
A jaki dziala to nie wiem bo nie mierzylem czy jak jest rozwarty to zapala
Ale jak najbardziej zgodzilbym sie z tym co napisal kolega Trochim bo w ten sposob wykrywasz dwie awarie:
Pierwsza jak jest zbyt malo plynu to wlacznik sie rozwiera i sygnalizuje Ci o malej ilosci plynu
Druga to ta ze wykrywasz przerwe w obwodzie elektrycznym jesli taka nastapi ;)
Chociaz z jednej strony nie wykryjesz zwarcia :(
Musze sprawdzic jak to wyglada ;) bo w sumie najpewniejsza metoda byloby to aby poprawnie dzialajacy czujnik mial jakas rezystancje bo wtedy mozna wykryc i zwarcie i przerwe ;)

Pozdro:

Slawek.



Awatar użytkownika
aluxiv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr mar 23, 2005 13:28
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: aluxiv » śr kwie 06, 2005 15:52

No wiec jest tak. W moim TD nie musze wlaczac"od nowa" zaplonu by dioda zmienila swoj stan (z migajacej na niemigajaca lub odwrotnie)
Druga sprawa to to-ze czujnik temp. wmontowany przy bloku na wyjsciu do chlodnicy(od gory) dziala na zmostkowanie z masa(czyli jak mostkujesz przewod do masy tak jak opisales to zawsze bedzie Ci dioda migac niezaleznie co zrobisz z innymi czujnikami)
Czujnik na zbiorniku wyrownawczym nie dziala na polaczenie z masa ale bodaj na "zwarcie" tych dwoch przewodow ktore do tego czujnika dochodza.

Reasumujac-jak chcesz sprawic by Ci dioda nie migala wszelkie przewody jakie dochodza do czunikow NIE MOSTKUJ do masy ale pozostaw rozwarte, a z czujnikiem od zbiornika wyrownawczego poexperymentuj bo juz nie pamietam na co dziala(jak bedzie pilne to sprawdze) czesc



Awatar użytkownika
aluxiv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr mar 23, 2005 13:28
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: aluxiv » śr kwie 06, 2005 15:58

I jeszcze jedno-czujnik przy wyjsciu z bloku do chlodnicy (u gory) dziala zarowno na miganie diody jak i na wychylenie wskazowki. Czujnik od poziomu cieczy chlodzacej dziala tylko na miganie diody.

No i chyba nie trzeba dodawac ze tylko szalency jezdza bez dzialajacych poprawnie wskaznikow dotyczacych stanu temp. plynu chlodzacego-nie badz szalony i napraw to czym szybciej.



stary123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 10, 2005 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: stary123 » śr kwie 06, 2005 16:24

U mnie ta dioda mruga zawsze jak odpalę silnik. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu jakiegoś czasu oraz ponownym odpaleniu silnika dioda gasnie i sie nie zapala, mówiąc krótko wtedy jest OK. przyzwyczaiłem sie do tego i śmigam z taka "usterką"już z 4 lata i wszystko jest OK. Zauwazyłem też że podczas jazdy na dłuzszej trasie dioda potrafi sama przestać migać po tym jak się nagrzeje płyn, włączy się wentylator i wystudzi nieco płyn w układzie.
Taka dziwna zależność z której można wywnioskować, że po obnizeniu temperatury płynu dioda gaśnie sama.
Dodam że mam "stan" płynu chłodzacego w zbiorniczku.


******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD

Awatar użytkownika
Overmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 22:49
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Overmo » śr kwie 06, 2005 16:42

Dzieki za wszystkie informacje. Eksperymentowałem z zwieraniem i rozwieraniem styków przy czujnikach ale nic to nie dało. Wymontowałem więc zbiornik wyrównawczy, wypłukałem go rozpuszczalnikiem do farb i po zamontowaniu zbiornika, zalaniu go wodą i odpowietrzeniu dioda przestala migać. Miga tylko przy przekręceniu kluczyka w stacyjce przez pare sekund ale to jest całkiem normalne. Potem podczas pracy silnika nie miga wogóle. Pare dni eksterymentowania ale w końcu jest efekt:) Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 332 gości