Gorący RP nie jeździ - brak mocy!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

Gorący RP nie jeździ - brak mocy!

Post autor: MK2_waw » ndz mar 18, 2007 00:43

Pisałem wcześniej ale zero konkretnynch reakcji.

Jest problem. Samochód nie ma mocy i się dławi - sam praktycznie gaśnie po osiągnięciu temp ok 90 stopni.
Jak jest zimny to lata jak wściekły.

Wymienione:
- wszystkie przewody podciśnienia.
- czujnik temperatury, niebieski!
- guma, uszczelka podstawy wtrysku jest w porządku.
- szczelność wyprzedzenia zapłonu również w porządku.

Samochód, silnik głupieje przy rozgrzaniu silnika i zero jazdy!
Obroty poniżej 1000 ..natomiast gdy silnik jest zimny jest wszystko w porządku!

JEst to golfik 1,8 RP jednopunkt.

Proszę o pomoć gdy ktoś miał coś podobnego bądź słyszał (?!)
Ostatnio zmieniony pn mar 19, 2007 16:31 przez MK2_waw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz mar 18, 2007 00:46

a co z sonda ?????



Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

Post autor: MK2_waw » ndz mar 18, 2007 00:49

Co do sondy to musze przyznać, że jeszcze nie wymieniona.

Jest masa teorii ..cewka, świece, roztapetowany wtrysk ..teraz podsunąłeś opcje z sondą.

Zdaje sobie sprawę, że ciężko określić co może go boleć ..ale jak na razie to co wymieniłem to nic nie pomaga - jest problem nadal!

Sugerujesz, że to sonda ...? ..strzelasz czy spotkałeś się z czymś podobnym, hm?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz mar 18, 2007 01:01

nie wymieniaj sondy tylko ja odlacz na poczatek,sterownik przejdzie w tryb awaryjny.moze gorzej chodzic ale niepowinien wtedy gasnac.z zolta dioda ci sie nie zapalala?



Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

Post autor: MK2_waw » ndz mar 18, 2007 01:15

A zapala się od czasu do czasu i równie szybko gaśnie ..ale pomimo że się zapala i gaśnie sobie nie wcześniej nie było żadnej zmiany podczas pracy silnika.
Dopiero teraz jest to na tyle uciążliwe, że nie ma możliwości jazdy przy rozgrzanym silniku.
A co do sondy to ..rzecze powiem, że nie wiem. Jak kupiłem golfa to była na żywca odłączona i jeździł - dopiero później pojawiły się problemy. Długo było dobrze i znÓw ostatnio zaczął dawać ciała ..w rezultacie jest beznadziejnie!! :(



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz mar 18, 2007 10:52

MK2_waw, odlacz sonde i sprawdz,jesli bedzie ok na odlaczonej to zmieniaj sande



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » ndz mar 18, 2007 15:11

W temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=86245 masz opisane przez Jacenty85 objawy uszkodzenia czujnika halla:
Jacenty85 pisze:- zamulanie auta podczas przyspieszania
- przerywanie podczas jazdy
- gaszenie silnika najczęsciej po rozgrzaniu (ale nie ma reguły) i możliwość jego odpalenia dopiero po przestudzeniu auta
- wypadanie zapłonów
- samoczynne podnoszenie obrotów

Wszystkie te objawy nie musza występować razem. Czasem jeden z nich świadczy o uszkodzeniu czujnika halla.

Powiem szczerze ze mojego czujnika jeszcze nie zminilem bo siedze za granica, ale czujnik juz zamowilem i na mnie czeka. Jak wroce to bede zmienial :bajer: Mialem dokladnie to samo, jak zimny to jak wsciekly, jak sie nagrzal to :grrr: Wymienialem wszystko - cewke, nowe przewody, swiece, sprawdzalem milion innych rzeczy, no i wychodzi na to ze to czujnik.
Na uszkodzonej lambdzie silnik powinien chodzic w miare normalnie, moze by troche zamulal, dymil (okopcony wydech) i palil ze 4-5l/100 wiecej... ale by chodzil bo komp wtedy symuluje sobie 0,5V jako sygnal z lambdy.

Powodzenia :pub:

Daj znac czego to byla wina jak juz zrobisz :)



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn mar 19, 2007 15:59

MK2_waw, to moze byc sonda, tak jak pisze piotr2 odłacz ja całkowicie i zobacz czy bedzie jakas poprawa, tylko po odłaczeniu sondy zrób jeszcze reset komputera (odacz akumulator na chwile) , jeśli bedzie wyraźna poprawa to trzeba sprawdzić sondę , mżna zrobić analizę spalin naśrednich i wysokich obrotach , a najlepszym wyjściem bedzie podjechanie to elektryka i sprawdzenie sondy na oscyloskopie.

zacznij od sprawdzenia sondy , nie wymieniaj jej odrazu bo jest droga tylko najpier sprawdzenie, trzeba pokolei wykluczac wszelkie mozliwosci aż dojedziemy do przyczyny kłopotów.

zajżyj do obudowy filtra powietrza czy klapka cieple/zimne powietrze nie jest przypadkiem zablokowana i ciagnie cały czas ciepłe powietrze


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

nadal to samo ..

Post autor: MK2_waw » pn mar 19, 2007 23:40

Witam i na wstępnie dzięki wielkie za pomoc.

Panowie co do sondy to sprawdze, na razie nie miałem kiedy ..Natomiast jeżeli chodzi o czujnik halla to chyba faktycznie po waszym opisie i po zachowaniu mojego golfa by na niego wskazywało :(

Powiem tak ..dziś rano znÓw było to samo!
Postanowiłem zmienić na stary czujnik temperatury - niebieski.
[ Wcześniej ktoś sugerował m.in. wymiane czujnika - nie jest drogi to w ciemno kupiłem ]

Od momentu jak zmieniłem owy czujnik / nowy / samochód po rozgrzaniu dawał ciała!
Natomiast gdy zastąpiłem go starym czujnikiem o dziwo było dobrze. Silnik złapał temperatury i jeździł ...

Z tym, że problem polega na tym że to nie koniec moich kłopotów, gdyż właśnie wcześniej też miałem takie akcje z samoochodem. Stąd właśnie kupiony nowy czujnik.


Czujnik halla - W porządku!

W takim razie teraz się skupie na tym. Cewke postaram się podmienić na pare dni, żeby chociaż tą opcje wyeliminować. Zostanie mi sonda ..

Aaaaaa(!) ..od czasu do czasu zapala mi się źółta żaróweczka na desce rozdzielczej.
Miałem to od samego początku jak kupiłem samochód - ale nigdy nie wpływało to na prace silnika ...zapalała się i gasła.

Pozdrawiam i jak coś zrobie to napewno opisze/odpisze.

[ Dodano: 19 Mar 2007 22:41 ]
zajżyj do obudowy filtra powietrza czy klapka cieple/zimne powietrze nie jest przypadkiem zablokowana i ciagnie cały czas ciepłe powietrze[/quote]

homsky obudowa filtra powietrza w porządku. Nic tam nie jest zablokowane.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt mar 20, 2007 16:13

MK2_waw pisze:od czasu do czasu zapala mi się źółta żaróweczka na desce rozdzielczej.
Miałem to od samego początku jak kupiłem samochód - ale nigdy nie wpływało to na prace silnika ...zapalała się i gasła.
No to kody błyskowe sprawdź kolego , to napewno bedzie bardzo pomocne, tymbardziej że masz pomarańczowa kontrolkę na desce więc nie bedzie ci potrzebny żaden tester.

W rejonie cewki zapłonowej jest pojedynczy kabel z żółta wtyczką , jest on niepodłaczony do niczego luxno sobie wisi, to wtyczka diagnostyczna.

Zrób tak , zresetuj ECU na zimnym silniku , potem odpal auto zagrzej na wolnych obrotach , a potem jazda w trase , zrób tak z 5-10km i jazda w róznych warunkach , ze stałą prędkością z 20 sekund , z gazem do dechy itd .
Potem wr4óć sobie do domu , ale nie gaś silnika , musi chodzić, do tej żółtej wtyczki podłacz sobie kabel długości z 1,5-2m tak żeby siegnąl ci do kabiny przez otwarte drzwi , podłanczasz ten kabel z jednej strony do tej żółtej wtyczki a drugi koniec trzymasz w ręce, wsiadasz z tym kablem za kierownice i koniec kabla który trzymasz w ręce podłanczasz na 5-10 sekund do masy samochodu ( musi to byc pewna masa) po 5-10 sekundach odłanczasz kabel od masy., W ten sposób uruchamia sie procedura diagnostyczna , żółta kontrolka na desce bedzie migała , musisz zapamietac kod który wymiga ( jak alfabet Morse'a)
Kody błędów sa 4-cyfrowe np 2341 , 2 szybkie błyski-krótka przerwa-3 szybkie błyski-krótka przerwa-4 szybkie błyski-krótka przerwa-1 szybki błysk-długa przerwa ..... i zaczyna wyświetlanie nastepnego kodu , jesli kody zaczynają sie powtarzac w kółko te same to znaczy że już wiecej błędów nie wykrył , możesz zgasić silnik i odpiąc ten kabel od żółtej wtyczki

Podaj w temacie jaie błedy ci wywalił


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

ooOO!

Post autor: MK2_waw » wt mar 20, 2007 18:00

ooOO! ..super!

Jak tylko sprawdze to od razu napisze. Dzięki wielkie za tą informacje.

pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Bożuch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 22:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » wt mar 20, 2007 20:50

ja też mam powymieniane wszystko łącznie z sondą i posprawdzane i dalej to samo :(


PozdraVWiam - Tomek :pub:

zapraszam do oględzin mojego VWeja :bajer:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224068

Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

no więc sprawdziłem ..

Post autor: MK2_waw » wt mar 20, 2007 20:58

no więc sprawdziłem ..ku mojemu zdziwieniu 'wyszedł' jeden kod ..mianowicie jeden dłuugo błysk, później cztery błyski, cztery błyski, cztery błyski i cztery błyski i znÓw jeden dłuuuugo - rozumiem, że to przerwa. Tak czy inaczej to się powtarzało ...

4444 - brak błędÓw.

Powinienem się cieszyć, lecz niepokoi mnie to, gdyż wcześniej było tragicznie a wiem, że w przyrodzie samo się nie naprawia ..



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt mar 20, 2007 21:04

MK2_waw pisze:4444 - brak błędÓw.

Powinienem się cieszyć, lecz niepokoi mnie to, gdyż wcześniej było tragicznie a wiem, że w przyrodzie samo się nie naprawia ..
narazie jeździj sobie , gdy zauważysz po jakims czasie że znowu cos jest nie tak , to znowu sprawdź kody , tylko wczesniej juz nie resetuj komputera bo wykasujesz błedy i nic nie zobaczysz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 195 gości