A6 c5 Avant BI_Turbo by Aeternus! Granatowa trumna :)
: pn wrz 08, 2014 22:53
Witam serdecznie.
Po sprzedaży mojej ukochanej Ventki
kupę czasu szukałem godnego następcy, troszkę młodszego, z pod znaku OOOO i z v-ką pod maską. Szukałem i szukałem i nic nie znalazłem ciekawego przez ponad pół roku Byłem już mocno zmęczony szukaniem i jeżdżeniem za trupami po całej Polsce aż w kwietniu znalazłem ciekawe ogłoszenie w Czarlinie więc pojechałem i kupiłem wreszcie nowe auto. Idealne nie było ale i kasa w miarę przyzwoita tak więc stałem się posiadaczem Audi A6 C5 Avant 2.7 Bi turbo. Miała parę mankamentów ( drobne rysy, wgniotki, troszkę w mechanice druciarstwa ) ale zdecydowałem się kupić i doprowadzić auto do jak najlepszego stanu. Mam je już kilka miesięcy i komfort jazdy oraz odczucia są niesamowite więc chyba to była dobra decyzja
Tyle historii pora na fakty:
Model: A6 C5
Buda: Avant
Motor: 2.7 Bi turbo AJK 230 PS po małym koksie + LPG PRINS
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Kolor: LY5K Brilliantblau
Gaz: PRINS. Butla we wnęce koła zapasowego 72L wlew pod klapką paliwa
Przebieg: 274000 przy kupnie teraz jakies 279000
Wyposażenie:
1. ABS
2. ESP
3. NAVI Plus
4. Skóra w kolorze ciemnego grafitu
5. Przednie fotele regulowane elektrycznie góra/dół
6. Wspomaganie kierownicy
7. Regulacja kierownicy
8. Szyberdach
9. Climatronik
10. Halogeny
11. Pełna elektryka szyb i lusterek
12. Podgrzewane spryskiwacze i lusterka
13. Pakiet oświetlenia wnętrza
14. 4x airbag
15. Zmieniarka na 6 CD + subwoofer
16. Podłokietnik
17. Xenon + spryskiwacze
I na bank coś o czym zapomniałem. Nie jest to full wypas bo troszkę rarytasów brakuje ale dla mnie w zupełności wystarczy
Co zostało zrobione:
Standardowo po kupnie oleje, filtry, rozrząd, wentylator wiskozy + sama wiskoza, termostat, kompletna odma, serwis instalacji gazowej ( regeneracja reduktora + filtry ), świece, zaworki podciśnienia, N75, założony standardowy filtr powietrza i dolot zamiast dziadowskiego stożka!!! Czeka na montaż zawieszenie przód oraz wymienione będą uszczelki pod klawiaturami. Dodatkowo porobiłem kilka zaprawek by nie rzucały się w oczy ryski i lekkie rdzawe ogniska ( na szczęście same drobiazgi ) Na razie to tyle.
Co zostało do zrobienia:
W najbliższym czasie wspomniana zawieszenie przód, uszczelki pod klawiaturami, wszystkie heble, amorki przód i tył ( to na wiosnę razem z gwintem )
Plany na auto:
Poprzedni właściciel musiał mieć przygodę przodem i dlatego wpadła morda z polifta, która bardzo mi się podoba Lampy depo z ringami wylecą ale dlatego, że parują strasznie i są zmęczone. Dodatkowo są założone koła z a4 b7 pomalowane w jakiś bliżej niezidentyfikowany kolor Dodatkowo dystanse na każde koło 20mm co by szerzej koło leżało
Ja widzę to auto tak:
1. Gwint
2. Ogarnąć budę do zmiany koloru auta ( pomalować wszystkie plastiki pod kolor auta )
3. Zmienić zderzak tył na polifta z 2 wycięciami na wydech ( moje są schowane )
4. nowe końcówki wydechu ( elipsa podobna do ori RS6 )
5. Lampy na bi-xenonie własnej konstrukcji z Demon Eye
6. Obrysy US przód
7. Blenda tył polift
8. Lampy tył polift
9. Szerokie listwy na drzwi z s-ki
10. Lotka na klapę od RS6
11. Dokładka od Leona cupry pod przedni zderzak
12. Felgi 19" ( model już wybrany )
13. Tempomat, którego troszkę mi tu brakuje
14. Kupić zaślepkę spryskiwacza kierowcy w zderzak bo mi gdzieś zwiało na mieście
15. Generalnie utrzymywać auto w najlepszym stanie jak się da!!!
Parę zdjęć na stan obecny:
Zmiany:
Wrzesień 2014:
Wymieniłem uszczelkę pod przepustnicą, gumowy trójnik od przepustnicy + kilka przewodów podciśnienia oraz N75. Miałem małe problemy z szarpaniem i wydawało mi się, że to rozwiąże problem.
Tutaj winowajca lekkiego falowania obrotami:
Wsio na swoim miejscu:
Nowa blenda od przed-lifta przerobiona na po lift + podwójne światła przeciwmgielne:
Listopad 2014:
Wymiana kompletu wahaczy z drążkami i końcówkami kierowniczymi, oraz wszystkie tarcze i klocki. Wybór padł na tarcze i klocki firmy ATE bo już mam je sprawdzone a automat musi mieć heble dobre
Grudzień 2014:
Takie tam drobnostki:
Kierunki też są na swoim miejscu:
Styczeń 2015:
Z racji tego, że dotarła do mnie folia carbon 3M okleiłem wszystkie drewniane dekory bo jakoś mi się nigdy w ciemnym wnętrzu nie podobały. Tak więc 4,5h roboty i wszystko jest z powrotem na aucie. A tak to wyszło:
W trakcie prac:
Jeszcze coś dla kluczyka:
Efekt końcowy na aucie:
Foto przy normalnym oświetleniu:
Automatyczne otwieranie tylnej klapy:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Luty 2015:
Wymienione uszczelki pod deklami z których ciekł olej, miska olejowa bo okazało się po myciu silnika że jest pęknięta, świece NGK Platinum i wreszcie znikł problem szarpania na gazie i benzynie Dodatkowo wpadł nowy czujnik EGT od Sida oraz czujnik temepratury cieczy bo zrobił małego psikusa i się spalił. Teraz najciekawsze... Idiota który montował gaz w niemczech przewiercił pokrywy zaworów w 2 miejscach by zamontować wspornik dla wtrysków i zalepił wszystko silikonem spod którego też waliło olejem. Tak więc małe spawanko w sumie 4 dziur i wszystko śmiga aż miło <okok>
Marzec 2015:
Wymiana sanek przód bo miałem pogięte i dodatkowo wymienione 2 poduszki pod silnikiem bo były zerwane. Przy okazji wymieniony został wąż od chłodzenia skrzyni i dolano 1,5l oleju.
Kwiecień 2015:
Założona nowa kostka do czujnika temperatury cieczy i sam nowy czujnik bo auto nie chciało odpalać na zimnym silniku.
Czerwiec 2015
Wymiana Ezektora i okolicznych przewodów na nowe części
Sierpień 2015
Malowanie strukturą zderzaków i progów
Wrzesień 2015:
Lampy tył po-lift, tapicerka tylnej klapy, , osłony szyn foteli przód, zapalniczka tylna, dekielek do felgi.
Stara tapicerka klapy
W trakcie zmian
Efekt
Halogeny
Nowy akumulator
Grudzień 2015:
Wymiana okresowa filtrów MANN, olej Mobil1 5w50, nowe świece NGK Laser Line.
Styczeń 2016:
Zawieszka 1BE + springi H&R - 40mm
Fele Mercedes S klasa przód 8,5 J tył 9,5 J i obie osie z oponką 235/35/19 z 2015 roku więc świeżutki komplet mi się trafił w niezłym stanie.
Luty 2016:
Duże lusterko z po-lifta w kolorze.
Manetka tempomatu i kierunków:
No i mały detal. Zestaw naprawczy włącznika świateł. Moje pokrętło dogorywało. Więc będzie kolejny akcent po-lifta
Przed:
W trakcie:
No i gotowe:
Małe zaprawki na lewym błotniku przód oraz założenie brakującej zaślepki spryskiwacza. Dodatkowo montaż dużego lusterka pasażera.
Zaślepka:
Foto założonego przełącznika świateł.
Lustro:
Marzec 2016:
- Nowe pierścienie centrujące do felg
- Niewidzialna wycieraczka:
- Emulator zmieniarki X-Car Link + złącze SO16 żeby to wszystko poskładać do kupy:
W trakcie rozbierania:
Gotowe:
- Silniczek wycieraczki tył:
Kwiecień/MAJ 2016:
Małe najechanie dostawczaka na moje auto pod warsztatem:
Nowe elementy:
W trakcie prac:
Założenie amorków 1BE + sprężyny H&R oraz nowe odboje, drążki kierownicze i końcówki:
Przy okazji przy pomocy farby Foliatec i piaskowania, zaciski zostały zregenerowane i przy okazji wymieniliśmy płyn hamulcowy i założyliśmy nowe przewody hamulcowe:
Po pierwszej warstwie:
Na aucie:
Nowe zawory DV firmy Pro-Perfect:
Mała modyfikacja wyglądu silnika:
Nowe koło na aucie wraz z nowymi dystansami przód 10mm , tył 8mm:
Na razie foto poglądowe. Słabe miejsce, słaby kadr:
Osłona zbiorników płynu do spryskiwaczy oraz zbiornika płynu wspomagania:
Nowe 4 dekielki do felg:
Kilka naklejek na tylną klapę:
Czerwiec 2016:
Wszystkie kratki i grile potraktowane matowym Plasti Lakiem
Stan na Czerwiec 2016:
Sierpień 2016:
Równy przebieg + wymiana oleju i filtrów:
Dokładka zderzaka Leon Cupra:
Nowe lampy Bi-xenon hella full black:
Wrzesień 2016:
- Uszczelnienie silnika
- Nowe przewody od chłodzenia
- Nowa chłodnica
- Nowy płyn chłodniczy
- 6x świeca NGK
- 6x cewka NGK
- Nowy pasek rozrządu
Listopad 2016:
-Listwy drzwi S6
-Końcówki wydechu wypuszczone po za zderzak
Grudzień 2016:
Spotkanie innego kierowcy z audi:
Luty-Marzec 2017:
- Regeneracja turbin ( ciekły )
- Regeneracja alternatora i rozrusznika ( silnik na wierzchu więc szkoda nie zrobić )
- Regeneracja maglownicy z nowymi drążkami i końcówkami
- Wymiana sond
- Usunięcie pre katów i katów ( dźwięk furki fajnie się pogłębił )
- Wymiana łączników elastycznych wydechu
- Wymiana nastawników rozrządu obu głowic oraz łańcuszków
- Olej i filtr skrzyni wraz z uszczelnieniem
- Ponowne uszczelnienie całego silnika z wycieków oleju i płynu chłodzącego ( ten akurat leciał z pod elektrycznej pompy wody pod kolektorem ssacym )
- Wymiana tylnej magistrali wody wraz z czujnikami ( stara miała wżery przy czujnikach i tam ciekł płyn )
- wymiana przednich wahaczy
- Wymiana wszystkich poduszek silnika i skrzyni biegów
- Porządki pod maską więc wymiana wszystkich wątpliwych podciśnień, opasek wtyczek itd itp... Było tego sporo
- Oczywiście silnik dostał świeży olej i filtry
Pierwsze odpalenie po długim składaniu:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Mały bonus w postaci przyjemnego spalania w trasie przy rozsądnym tempie:
Kwiecień 2017:
Wymiana:
- Komplet poliuretanów na wahacze i stabilizator
- Tuleje sanek x4
- Tuleje podpory dyfra x 3
- Wszystkie śruby mocujące sanki i wał do dyfra nowe ASO.
- Przegląd i uszczelnienie dyfra
- Kompletna zbieżność i kąty
Kwiecień 2017: Małe odświeżenie lakieru i oklejone lusterka:
Będzie to długoterminowy projekt więc pewnie coś się zmieni więcej. Może środek kiedyś wymienię na pełne recaro? Zobaczymy w trakcie. Pozdrawiam i zapraszam do konstruktywnej krytyki
Po sprzedaży mojej ukochanej Ventki
kupę czasu szukałem godnego następcy, troszkę młodszego, z pod znaku OOOO i z v-ką pod maską. Szukałem i szukałem i nic nie znalazłem ciekawego przez ponad pół roku Byłem już mocno zmęczony szukaniem i jeżdżeniem za trupami po całej Polsce aż w kwietniu znalazłem ciekawe ogłoszenie w Czarlinie więc pojechałem i kupiłem wreszcie nowe auto. Idealne nie było ale i kasa w miarę przyzwoita tak więc stałem się posiadaczem Audi A6 C5 Avant 2.7 Bi turbo. Miała parę mankamentów ( drobne rysy, wgniotki, troszkę w mechanice druciarstwa ) ale zdecydowałem się kupić i doprowadzić auto do jak najlepszego stanu. Mam je już kilka miesięcy i komfort jazdy oraz odczucia są niesamowite więc chyba to była dobra decyzja
Tyle historii pora na fakty:
Model: A6 C5
Buda: Avant
Motor: 2.7 Bi turbo AJK 230 PS po małym koksie + LPG PRINS
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Kolor: LY5K Brilliantblau
Gaz: PRINS. Butla we wnęce koła zapasowego 72L wlew pod klapką paliwa
Przebieg: 274000 przy kupnie teraz jakies 279000
Wyposażenie:
1. ABS
2. ESP
3. NAVI Plus
4. Skóra w kolorze ciemnego grafitu
5. Przednie fotele regulowane elektrycznie góra/dół
6. Wspomaganie kierownicy
7. Regulacja kierownicy
8. Szyberdach
9. Climatronik
10. Halogeny
11. Pełna elektryka szyb i lusterek
12. Podgrzewane spryskiwacze i lusterka
13. Pakiet oświetlenia wnętrza
14. 4x airbag
15. Zmieniarka na 6 CD + subwoofer
16. Podłokietnik
17. Xenon + spryskiwacze
I na bank coś o czym zapomniałem. Nie jest to full wypas bo troszkę rarytasów brakuje ale dla mnie w zupełności wystarczy
Co zostało zrobione:
Standardowo po kupnie oleje, filtry, rozrząd, wentylator wiskozy + sama wiskoza, termostat, kompletna odma, serwis instalacji gazowej ( regeneracja reduktora + filtry ), świece, zaworki podciśnienia, N75, założony standardowy filtr powietrza i dolot zamiast dziadowskiego stożka!!! Czeka na montaż zawieszenie przód oraz wymienione będą uszczelki pod klawiaturami. Dodatkowo porobiłem kilka zaprawek by nie rzucały się w oczy ryski i lekkie rdzawe ogniska ( na szczęście same drobiazgi ) Na razie to tyle.
Co zostało do zrobienia:
W najbliższym czasie wspomniana zawieszenie przód, uszczelki pod klawiaturami, wszystkie heble, amorki przód i tył ( to na wiosnę razem z gwintem )
Plany na auto:
Poprzedni właściciel musiał mieć przygodę przodem i dlatego wpadła morda z polifta, która bardzo mi się podoba Lampy depo z ringami wylecą ale dlatego, że parują strasznie i są zmęczone. Dodatkowo są założone koła z a4 b7 pomalowane w jakiś bliżej niezidentyfikowany kolor Dodatkowo dystanse na każde koło 20mm co by szerzej koło leżało
Ja widzę to auto tak:
1. Gwint
2. Ogarnąć budę do zmiany koloru auta ( pomalować wszystkie plastiki pod kolor auta )
3. Zmienić zderzak tył na polifta z 2 wycięciami na wydech ( moje są schowane )
4. nowe końcówki wydechu ( elipsa podobna do ori RS6 )
5. Lampy na bi-xenonie własnej konstrukcji z Demon Eye
6. Obrysy US przód
7. Blenda tył polift
8. Lampy tył polift
9. Szerokie listwy na drzwi z s-ki
10. Lotka na klapę od RS6
11. Dokładka od Leona cupry pod przedni zderzak
12. Felgi 19" ( model już wybrany )
13. Tempomat, którego troszkę mi tu brakuje
14. Kupić zaślepkę spryskiwacza kierowcy w zderzak bo mi gdzieś zwiało na mieście
15. Generalnie utrzymywać auto w najlepszym stanie jak się da!!!
Parę zdjęć na stan obecny:
Zmiany:
Wrzesień 2014:
Wymieniłem uszczelkę pod przepustnicą, gumowy trójnik od przepustnicy + kilka przewodów podciśnienia oraz N75. Miałem małe problemy z szarpaniem i wydawało mi się, że to rozwiąże problem.
Tutaj winowajca lekkiego falowania obrotami:
Wsio na swoim miejscu:
Nowa blenda od przed-lifta przerobiona na po lift + podwójne światła przeciwmgielne:
Listopad 2014:
Wymiana kompletu wahaczy z drążkami i końcówkami kierowniczymi, oraz wszystkie tarcze i klocki. Wybór padł na tarcze i klocki firmy ATE bo już mam je sprawdzone a automat musi mieć heble dobre
Grudzień 2014:
Takie tam drobnostki:
Kierunki też są na swoim miejscu:
Styczeń 2015:
Z racji tego, że dotarła do mnie folia carbon 3M okleiłem wszystkie drewniane dekory bo jakoś mi się nigdy w ciemnym wnętrzu nie podobały. Tak więc 4,5h roboty i wszystko jest z powrotem na aucie. A tak to wyszło:
W trakcie prac:
Jeszcze coś dla kluczyka:
Efekt końcowy na aucie:
Foto przy normalnym oświetleniu:
Automatyczne otwieranie tylnej klapy:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Luty 2015:
Wymienione uszczelki pod deklami z których ciekł olej, miska olejowa bo okazało się po myciu silnika że jest pęknięta, świece NGK Platinum i wreszcie znikł problem szarpania na gazie i benzynie Dodatkowo wpadł nowy czujnik EGT od Sida oraz czujnik temepratury cieczy bo zrobił małego psikusa i się spalił. Teraz najciekawsze... Idiota który montował gaz w niemczech przewiercił pokrywy zaworów w 2 miejscach by zamontować wspornik dla wtrysków i zalepił wszystko silikonem spod którego też waliło olejem. Tak więc małe spawanko w sumie 4 dziur i wszystko śmiga aż miło <okok>
Marzec 2015:
Wymiana sanek przód bo miałem pogięte i dodatkowo wymienione 2 poduszki pod silnikiem bo były zerwane. Przy okazji wymieniony został wąż od chłodzenia skrzyni i dolano 1,5l oleju.
Kwiecień 2015:
Założona nowa kostka do czujnika temperatury cieczy i sam nowy czujnik bo auto nie chciało odpalać na zimnym silniku.
Czerwiec 2015
Wymiana Ezektora i okolicznych przewodów na nowe części
Sierpień 2015
Malowanie strukturą zderzaków i progów
Wrzesień 2015:
Lampy tył po-lift, tapicerka tylnej klapy, , osłony szyn foteli przód, zapalniczka tylna, dekielek do felgi.
Stara tapicerka klapy
W trakcie zmian
Efekt
Halogeny
Nowy akumulator
Grudzień 2015:
Wymiana okresowa filtrów MANN, olej Mobil1 5w50, nowe świece NGK Laser Line.
Styczeń 2016:
Zawieszka 1BE + springi H&R - 40mm
Fele Mercedes S klasa przód 8,5 J tył 9,5 J i obie osie z oponką 235/35/19 z 2015 roku więc świeżutki komplet mi się trafił w niezłym stanie.
Luty 2016:
Duże lusterko z po-lifta w kolorze.
Manetka tempomatu i kierunków:
No i mały detal. Zestaw naprawczy włącznika świateł. Moje pokrętło dogorywało. Więc będzie kolejny akcent po-lifta
Przed:
W trakcie:
No i gotowe:
Małe zaprawki na lewym błotniku przód oraz założenie brakującej zaślepki spryskiwacza. Dodatkowo montaż dużego lusterka pasażera.
Zaślepka:
Foto założonego przełącznika świateł.
Lustro:
Marzec 2016:
- Nowe pierścienie centrujące do felg
- Niewidzialna wycieraczka:
- Emulator zmieniarki X-Car Link + złącze SO16 żeby to wszystko poskładać do kupy:
W trakcie rozbierania:
Gotowe:
- Silniczek wycieraczki tył:
Kwiecień/MAJ 2016:
Małe najechanie dostawczaka na moje auto pod warsztatem:
Nowe elementy:
W trakcie prac:
Założenie amorków 1BE + sprężyny H&R oraz nowe odboje, drążki kierownicze i końcówki:
Przy okazji przy pomocy farby Foliatec i piaskowania, zaciski zostały zregenerowane i przy okazji wymieniliśmy płyn hamulcowy i założyliśmy nowe przewody hamulcowe:
Po pierwszej warstwie:
Na aucie:
Nowe zawory DV firmy Pro-Perfect:
Mała modyfikacja wyglądu silnika:
Nowe koło na aucie wraz z nowymi dystansami przód 10mm , tył 8mm:
Na razie foto poglądowe. Słabe miejsce, słaby kadr:
Osłona zbiorników płynu do spryskiwaczy oraz zbiornika płynu wspomagania:
Nowe 4 dekielki do felg:
Kilka naklejek na tylną klapę:
Czerwiec 2016:
Wszystkie kratki i grile potraktowane matowym Plasti Lakiem
Stan na Czerwiec 2016:
Sierpień 2016:
Równy przebieg + wymiana oleju i filtrów:
Dokładka zderzaka Leon Cupra:
Nowe lampy Bi-xenon hella full black:
Wrzesień 2016:
- Uszczelnienie silnika
- Nowe przewody od chłodzenia
- Nowa chłodnica
- Nowy płyn chłodniczy
- 6x świeca NGK
- 6x cewka NGK
- Nowy pasek rozrządu
Listopad 2016:
-Listwy drzwi S6
-Końcówki wydechu wypuszczone po za zderzak
Grudzień 2016:
Spotkanie innego kierowcy z audi:
Luty-Marzec 2017:
- Regeneracja turbin ( ciekły )
- Regeneracja alternatora i rozrusznika ( silnik na wierzchu więc szkoda nie zrobić )
- Regeneracja maglownicy z nowymi drążkami i końcówkami
- Wymiana sond
- Usunięcie pre katów i katów ( dźwięk furki fajnie się pogłębił )
- Wymiana łączników elastycznych wydechu
- Wymiana nastawników rozrządu obu głowic oraz łańcuszków
- Olej i filtr skrzyni wraz z uszczelnieniem
- Ponowne uszczelnienie całego silnika z wycieków oleju i płynu chłodzącego ( ten akurat leciał z pod elektrycznej pompy wody pod kolektorem ssacym )
- Wymiana tylnej magistrali wody wraz z czujnikami ( stara miała wżery przy czujnikach i tam ciekł płyn )
- wymiana przednich wahaczy
- Wymiana wszystkich poduszek silnika i skrzyni biegów
- Porządki pod maską więc wymiana wszystkich wątpliwych podciśnień, opasek wtyczek itd itp... Było tego sporo
- Oczywiście silnik dostał świeży olej i filtry
Pierwsze odpalenie po długim składaniu:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Mały bonus w postaci przyjemnego spalania w trasie przy rozsądnym tempie:
Kwiecień 2017:
Wymiana:
- Komplet poliuretanów na wahacze i stabilizator
- Tuleje sanek x4
- Tuleje podpory dyfra x 3
- Wszystkie śruby mocujące sanki i wał do dyfra nowe ASO.
- Przegląd i uszczelnienie dyfra
- Kompletna zbieżność i kąty
Kwiecień 2017: Małe odświeżenie lakieru i oklejone lusterka:
Będzie to długoterminowy projekt więc pewnie coś się zmieni więcej. Może środek kiedyś wymienię na pełne recaro? Zobaczymy w trakcie. Pozdrawiam i zapraszam do konstruktywnej krytyki