Strona 1 z 5

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: śr paź 16, 2013 22:02
autor: IksDe
No więc zaczynamy! :satan:

Oto mój nowy projekt, który jest też ukłonem w stronę mojej poprzedniej Ibizy FL do której mam duży sentyment, jednak w tym projekcie postanowiłem zrobić wszystko od podstaw sam.
Na początek przypomnę moje poprzednie historie motoryzacyjne, czyli Ibiza: viewtopic.php?f=91&t=448357" onclick="window.open(this.href);return false;, oraz Leon: viewtopic.php?f=91&t=469100" onclick="window.open(this.href);return false; po nich przyszedł czas na nowy, tym razem najmocniejszy projekt Ibiza FL :bylo:

Kupując auto już wiedziałem jak będzie przerabiane pod kątem mechanicznym :bigok:

Na początek dane z dnia zakupu:
Marka: Seat
Model: Ibiza FL
Wersja: Sport
Rok prod.: 2000
Silnik: ASV
Skrzynia biegów: 5 stopniowa
Sprzęgło: zaspawany dwumas i tarcza gruboci 6mm :rozpacz:
Turbo: Seria
Wydech: Seria
Hamulce: przód- zapieczone zaciski i tarcze 280mm, tył- 232mm
Zawieszenie: amortyzatory przód- seria + "sportowe" sprężyny, tył- seria
Koła: alufelgi oryginalne Seat 15 cali, opony Barum i Pirelli
CarAudio: seria 4 głośniki
Wnętrze: kubełkowe fotele, wskaźniki temp. oleju i woltomierz z wersji Sport, szyberdach
Inne: tuningowe naklejki na tylnich błotnikach, przyciemnione szyby tylne, wycieraczki banany
Moc auta: wg. dowodu 110 KM :helm:

Zdjęcia z ogłoszenia:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Kupując auto zwróciłem uwagę tylko i wyłącznie na stan blacharki a ten w tym modelu był dobry, szczegóły typu wnętrze, wyposażenie i silnik miały znaczenie drugorzędne, bo auto i tak nie miało długo pojeździć w takiej konfiguracji.

Jeszcze w drodze powrotnej pozrywałem tą ohydną okleinę wkoło wyświetlacza, bo nie mogłem na nią patrzeć :grin:
W silniku zmieniłem olej i filtry, ożywiłem go wymieniając przepływonierz powietrza i troszkę pojeździłem.

Następnie przyszedł czas na demontaż oszczędnej jednostki:
Obrazek
Jednostkę ASV przygarnął kolega z forum Ibizy i jeździ do tej pory :grin:

W garażu czekała już jednostka PD, lepiej znosząca przyrosty mocy , a oto i ona :satan: :
ObrazekObrazek

Silnik pochodzi, z jednego z projektów tuningowych, który zakończył swój żywot po wypadku :satan:
Dane silnika:
Oznaczenie: ARL
Turbosprężarka: GTB2260VK osadzony na żeliwie By Evolution
Pompowtryski: XXX By Evolution
Kolektor ssący: SDI
Komputer sterujący całością: Soft By Evolution
EGR: brak
Moc: oficjalnie nieznana

Jak mamy silnik to trzeba go przygotować pod siebie :bigok:
Portingujemy i polerujemy kolektor ssący, żeby się lepiej oddychało:
Obrazek
Wrzucamy nowy rozrząd:
Obrazek
Przerabiamy sprzęgło na spiek:
Obrazek
Spiek na dwumasie to nie dla mnie, wiec musiało się pojawić koło z 1Z:
Obrazek
Nowe śruby do zamachu:
Obrazek
Nowe poduszki pod cały silnik oraz gumy na belkę:
Obrazek
Zregenerowana belka przednia pod silnikiem:
Obrazek


Takiego silnika nie będę rzecz jasna wrzucał do brzydkiej i brudnej komory, więc zabrałem się ostro za czyszczenie:
Obrazek
i oto i efekt końcowy :okej: :
Obrazek

Komora czysta, silnik uzbrojony, czas na skrzynię biegów :hehe:
Skrzynia biegów pozostała gdyż działała stosunkowo dobrze i miała przełożenia, które mi odpowiadały.
Przy okazji montażu sprzęgła wyprostowałem osłonę między skrzynią a silnikiem:
Obrazek
Sprzęgło zamontowane:
Obrazek
Nowy wysprzęglik na skrzyni:
Obrazek
Silnik wraz ze skrzynią spięty i położony na palecie:
Obrazek
A że całość zrobiłem sam i bez użycia kanału i specjalistycznych narzędzi i sprzętu skończyłem dość późno, ale z sukcesem :food: :okej:
Obrazek


Do podłączenia całości elektryki w silniku posłużyła wiązka z Passata FL, robotą zajął się Jacek Evolution :pub:

Następnie przyszedł czas na podłączenie kanalizacji :helm:, poszło całkiem sprawnie, największym problemem okazał się króciec przy bloku, ale już kolejnego dnia został zakupiony i założony do auta.

Następnie spawanie wydechu o średnicy 2,75cala bez tłumików :satan:
oraz orurowania dla intercoolera 550x230x65mm by FMIC.PL, zmieszczenie coolera niosło za sobą kompletne przerobienie przedniego pasa i dorobienie dodatkowych mocować.
Dużym problemem okazał się też dolot to turbiny, który nie mieścił się w seryjnym miejscu przez zastosowany kolektor ssący, ale i tą kwestię udało się rozwiązać i dolot do turbiny o średnicy 3 cali ze stożkiem udało się upchnąć pod maską :okej:

Skoro silnik jest już w komorze i nawet odpala to czas zająć się zawieszeniem i hamulcami dla bezpieczeństwa :los2:
Więc zakupiłem komplet pełnych tulei Lemforder oraz łączników stabilizatora Moog:
Obrazek
Dodatkowo założyłem do auta tarcze hamulcowe Mikoda z serii GT, nacinane i nawiercane oraz klocki Ferrodo, nowe przewody hamulcowe oraz nowe prowadnice zacisków:
Obrazek
Przy okazji montażu hamulców wrzuciłem gwint MTS'a na przód oraz zabezpieczyłem nadkola przed zimą środkiem do tego przeznaczonym :-)

Na dzień dzisiejszy jeżdżę autem i testuję najsłabsze punkty samochodu i staram się je na bieżąco eliminować.
Do tej pory największym niewypałem okazuje się gwint MTS, na którym auto zachowuje się jak ping-pong, najprawdopodobniej zostanie wymieniony w pierwszej kolejności :-)
Zdjęcia auta z aktualnym stanem nie posiadam, gdyż nie doszedłem jeszcze do kwestii wyglądu zewnętrznego a tu też jest troszkę do zrobienia :smoke:

Koła Cupra 6k i zderzak z wersji Cupra na aucie:
Obrazek
Obrazek

Dane auta na dzień dzisiejszy:
Silnik: ARL 150 km z Seata Leona
Skrzynia biegów: 5 stopniowa
Sprzęgło: tarcza spiekowa + nowy docisk
Turbo: GTB2260VK
Wydech: 2,75 cala przelot
Hamulce: przód 280mm nacinane i nawiercane Mikoda GT, tył 232mm Nacinane i nawiercane Mikoda GT
Zawieszenie: przód gwint MTS, tył Seat Sport + sprężyny -40mm
Koła: alufelgi Ibiza Cupra 6K
CarAudio: seria 4 głośniki
Wnętrze: kubełkowe fotele, wskaźniki temp. oleju i woltomierz z wersji Sport
Inne: frontowy intercooler, orurowanie coolera ze stali nierdzewnej, stożkowy filtr powietrza, usunięty EGR, przyciemnione szyby
Moc auta: ???km ???nm


Plany co do auta:
-Przednie lampy Cupra Style
-Wzmocnienie docisku sprzęgła
-Zderzak przód Cupra -Zrobione
-Nakładki na progi z wersji Sport/Cupra
-Przynajmniej jeden tłumik :mrgreen:
-Doprowadzenie wnętrza do stanu satysfakcjonującego
-Nowe koło na sezon 2014
-Prace nad blacharką
-Sportowy wałek rozrządu
-Racingowe koła 16" Ibiza Cupra 6k -Zrobione

Temat i pierwsza strona będą na bieżąco uaktualniane wraz ze zmianami przeprowadzonymi w aucie.

Zapraszam do oceny mojej pracy jak i do przekazywania cennych uwag :pub:

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: śr paź 16, 2013 22:26
autor: iigAlisArr
Się składa, że wszystkie poprzednie tematy obserwowałem i kibicowałem. Tym razem również nie próżnujesz. :hmm: Ciekawie się zapowiada...

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: śr paź 16, 2013 22:30
autor: IksDe
Dziękuję za dobre słowo :pub:

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: pt paź 18, 2013 07:09
autor: Pablo392
Jak zwykle ja gratuluje modów i mocy ! :satan: Tak myślałem, że znowu zawita coś z rodziny SEATA i tak myślałem , że będzie to diesel w tdiku . I ta moja biała felga też idealnie by tu pasowała .

Tak jak mówiłem wcześniej gdzy projekt będziesz miał mniej więcej skończony to będę chciał przejechać się tym autem może gdzieś na spocie :satan: :helm:

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: pt paź 18, 2013 19:13
autor: Mk2Wro
Widziałem, macałem, :bigok:
Jeszcze dużo pracy do końca ale najgorsza robota już odwalona :satan:
Graty za całą robotę :okej:

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: pt paź 18, 2013 23:51
autor: IksDe
Pablo392, Seaty to moja ulubiona grupa spośród rodziny VW do upalania :bigok:
Mk2Wro, Małymi kroczkami do przodu :food:

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: sob paź 19, 2013 21:12
autor: KrzychuGT
Again ARL?!?! :panna:
Masz zdrowie do tego morotu :D
Wspominałeś o nowym projekcie, ale powrotu do Ibi się nie spodziewałem.
Sądziłem, że będzie jakaś mocna bena/turbo-bena, ale jak widać "moment obrotowy" uzależnia ;)
Co do samej Ibi to podejrzewam, że wróciłeś do niej ze względu na wagę. Leon to jednak kawałek klocka był.
Pozostaje mi kibicować, życzyć momentu łamiącego kark :grin: i mieć nadzieje, że będzie mi dane kiedyś przejechać się na prawym.

Pozdr

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: ndz paź 20, 2013 11:20
autor: pyrko
największym minusem jest trakcja. :D jak ja mam przy seryjnym ARLu w leonie z nią kłopoty na kapciu 225 to przy zgrzebanej ibi musi być jak na lodzie :D

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: ndz paź 20, 2013 12:43
autor: Mk2Wro
Nie przesadzajmy ze cieżko o trakcje w aucie gdzie jest około 150/330 :p
Ta Ibiza naprawdę ma drobne problemy z trakcji ale przy tej mocy i momencie jest to wybaczalne :satan:

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: ndz paź 20, 2013 14:09
autor: 1995_misiek
ARL seria a i tak bestia :) też uwielbiam te silniki ! pozdrawiam i sukcesów w modzeniu :grin:

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: pn paź 21, 2013 15:04
autor: pyrko
na suchym nie ma problemu, ale starczy trochę wilgotniejszy asfalt i już mieli.

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: pn paź 21, 2013 19:13
autor: 1995_misiek
czasem i na suchym z wyłączonym ESP mam problem, ale racja jak się znajdzie kawałek mokrego to nawet spokojne ruszanie nic nie daje bo traci przyczepność

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: ndz paź 27, 2013 21:22
autor: KoJ@K
Ojj jak by się chciało miec takie coś u siebie, dla siebie .... :okej:

Seat Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki... cdn :)

: pn lis 11, 2013 17:52
autor: IksDe
Dzięki za ciepłe słowa :pub:
W międzyczasie, żeby nie było, że nic się nie dzieje wjechał przedni zderzak z wersji Cupra oraz aktual pierwszego posta o plany :bigok: