Polo 9n3 // VW BBS Montreal II
: sob wrz 28, 2013 22:29
Witam!
Po erze Golfów przyszedł czas na Polo
Ale najpierw trochę historii :
Na początku był :
VW GOLF mk5
Opisany na forum : viewtopic.php?f=90&t=305934
niestety mk5 po 2,5 roku zostało sprzedane
Przyszedł czas na coś nowego
VW GOLF mk6 ; HIGHLINE ; 1.4 TSI
pojeździłem nim rok bez jednego miesiąca
...zacząłem szukać czegoś małego w ropie... no i trafiła się Polówka w Krakowie.
miało to być auto bez fajerwerków, bardzo tanie w eksploatacji, do którego nie będę już ładował niepotrzebnie pieniędzy i wymieniał wszystkiego co popadnie (jak to było np. w mk5 - tu felgi, tu opony, tu fotele kubły...). Miało być to auto do przemieszczania z punktu A do punktu B...... z perspektywy czasu : nie wiem kogo chciałem oszukać
Zapraszam na rozdział o : POLO IV 9n3
Model : POLO IV 9n3
Rok : 2007r.
Silnik : 1.4 TDI ; BNM ; całe 70 KM
Liczba cylindrów : 3
Najbliższe plany :
- trochę niżej czyli albo -30mm EIBACH PRO KIT albo Gwint
- Front GTI (grill, kratki)
- Halogeny przód
- Fotele ze Highline albo Sporta
- dokładka przód z BlueMotion
- malowanie tylnej dokładki
- Proste końcówki wydechu GTI
- Panel klimy z POLO 6R
- Włącznik świateł z POLO 6R
- Moc (nowa mapa silnika)
- Reflektory z czarnym środkiem
- Radio-nawigacja VW MFD
- Malowanie maski i wyciąganie małych wgniotek parkingowych
- Korekta lakieru
1)
22 marca przywiozłem go z Krakowa
nie był specjalnie czysty ani piękny ale pod względem mechanicznym igła
2) PRZEGLĄD
zacząłem standardowo od dużego przeglądu : rozrząd SKF, pompa wody SKF, olej Mobil 1, wszystkie możliwe filtry, płyn chłodzący, aku
dodatkowo wymieniłem 2x gumę na wahaczach przód + zbieżność.
Klocki + tarcze przód, cylinderki tył, okładziny tył, linki ręcznego, płyn hamulcowy
nooo i przede wszystkim SPRZĄTANIE
3) Pakiet "skóra"
z modyfikacji na pierwszy ogień poszedł "pakiet skóra" : Kierownica ze skórą perforowaną + chrom ; gałka z chromem ; ręczny
4) Klucz "scyzoryk"
niestety moja wersja Trendline nie przewidziała klucza "scyzoryka" jak i otwierania z klucz...
Szybko to się zmieniło
Zakup modułu, oryginalny klucz już miałem ze starych zbiorów dorobiłem grot, Immo przełożyłem, zakodowałem i jest otwieranie z klucza
5) Pranie tapicerki + nowe welurowe dywaniki
6) Ramki licznika z wersji "Highline" (chrom)
7) Stała bolączka większości aut
czyszczenie nadkoli + zabezpieczenie konserwacją
7) Bagażnik dachowy (oryginał) + uchwyt na rower (oryginał - Mont Blanc)
Lakierowanie listew + klamek + obudów luster (+mała sesja do tego)
9) Malowanie zacisków i bębnów
Bębny dodatkowo zostały całe wyśrutowane przed malowaniem
10) Łożyska górna amortyzatorów - przód
jeszcze leżą i czekają na założenie
11) Nakładki na pedały GTI
12) ZIMA : Felgi VW BBS MONTREAL II 16" 6,5J + Nowe opony MICHELIN ALPIN A4 195/45/R16
Koła na zimę już są przygotowane i czekają na śnieg Już wcześniej je przymierzyłem
13) Fotele z Polo Sportline
Nareszcie zagościły małe kubełki Co najważniejsze fajnie trzymają, mają regulację wysokości i szuflady
14) Zawieszenie :
- Sprężyny -35mm Sparco
- Łożyska górna amortyzatorów
- Amortyzatory przód
- Dystanse :
* przód : 17mm
* tył : 10mm
siadło w miarę fajnie... tył jak dla mnie trochę za wysoko stoi (chyba będzie trzeba to trochę przerobić), ale ogólnie jest ok
co do prowadzenia to bajka idzie jak po szynach
na co dzień trochę straciło na komforcie, ale coś kosztem czegoś
Po erze Golfów przyszedł czas na Polo
Ale najpierw trochę historii :
Na początku był :
VW GOLF mk5
Opisany na forum : viewtopic.php?f=90&t=305934
niestety mk5 po 2,5 roku zostało sprzedane
Przyszedł czas na coś nowego
VW GOLF mk6 ; HIGHLINE ; 1.4 TSI
pojeździłem nim rok bez jednego miesiąca
...zacząłem szukać czegoś małego w ropie... no i trafiła się Polówka w Krakowie.
miało to być auto bez fajerwerków, bardzo tanie w eksploatacji, do którego nie będę już ładował niepotrzebnie pieniędzy i wymieniał wszystkiego co popadnie (jak to było np. w mk5 - tu felgi, tu opony, tu fotele kubły...). Miało być to auto do przemieszczania z punktu A do punktu B...... z perspektywy czasu : nie wiem kogo chciałem oszukać
Zapraszam na rozdział o : POLO IV 9n3
Model : POLO IV 9n3
Rok : 2007r.
Silnik : 1.4 TDI ; BNM ; całe 70 KM
Liczba cylindrów : 3
Najbliższe plany :
- trochę niżej czyli albo -30mm EIBACH PRO KIT albo Gwint
- Front GTI (grill, kratki)
- Halogeny przód
- Fotele ze Highline albo Sporta
- dokładka przód z BlueMotion
- malowanie tylnej dokładki
- Proste końcówki wydechu GTI
- Panel klimy z POLO 6R
- Włącznik świateł z POLO 6R
- Moc (nowa mapa silnika)
- Reflektory z czarnym środkiem
- Radio-nawigacja VW MFD
- Malowanie maski i wyciąganie małych wgniotek parkingowych
- Korekta lakieru
1)
22 marca przywiozłem go z Krakowa
nie był specjalnie czysty ani piękny ale pod względem mechanicznym igła
2) PRZEGLĄD
zacząłem standardowo od dużego przeglądu : rozrząd SKF, pompa wody SKF, olej Mobil 1, wszystkie możliwe filtry, płyn chłodzący, aku
dodatkowo wymieniłem 2x gumę na wahaczach przód + zbieżność.
Klocki + tarcze przód, cylinderki tył, okładziny tył, linki ręcznego, płyn hamulcowy
nooo i przede wszystkim SPRZĄTANIE
3) Pakiet "skóra"
z modyfikacji na pierwszy ogień poszedł "pakiet skóra" : Kierownica ze skórą perforowaną + chrom ; gałka z chromem ; ręczny
4) Klucz "scyzoryk"
niestety moja wersja Trendline nie przewidziała klucza "scyzoryka" jak i otwierania z klucz...
Szybko to się zmieniło
Zakup modułu, oryginalny klucz już miałem ze starych zbiorów dorobiłem grot, Immo przełożyłem, zakodowałem i jest otwieranie z klucza
5) Pranie tapicerki + nowe welurowe dywaniki
6) Ramki licznika z wersji "Highline" (chrom)
7) Stała bolączka większości aut
czyszczenie nadkoli + zabezpieczenie konserwacją
7) Bagażnik dachowy (oryginał) + uchwyt na rower (oryginał - Mont Blanc)
Lakierowanie listew + klamek + obudów luster (+mała sesja do tego)
9) Malowanie zacisków i bębnów
Bębny dodatkowo zostały całe wyśrutowane przed malowaniem
10) Łożyska górna amortyzatorów - przód
jeszcze leżą i czekają na założenie
11) Nakładki na pedały GTI
12) ZIMA : Felgi VW BBS MONTREAL II 16" 6,5J + Nowe opony MICHELIN ALPIN A4 195/45/R16
Koła na zimę już są przygotowane i czekają na śnieg Już wcześniej je przymierzyłem
13) Fotele z Polo Sportline
Nareszcie zagościły małe kubełki Co najważniejsze fajnie trzymają, mają regulację wysokości i szuflady
14) Zawieszenie :
- Sprężyny -35mm Sparco
- Łożyska górna amortyzatorów
- Amortyzatory przód
- Dystanse :
* przód : 17mm
* tył : 10mm
siadło w miarę fajnie... tył jak dla mnie trochę za wysoko stoi (chyba będzie trzeba to trochę przerobić), ale ogólnie jest ok
co do prowadzenia to bajka idzie jak po szynach
na co dzień trochę straciło na komforcie, ale coś kosztem czegoś